بلاگ خبری سیسوگ, متفرقه

استفاده از فرکانس جمجمه به جای رمز عبور

Figerprinf skull

امروزه در برخی از شرکت‌ها، آزمایشگاه‎ها و دانشگاه‎ها، از عینک معروف گوگل در آزمایشهای علمی و معاینات پزشکی استفاده می‎شود. عینک‌ها اغلب بین استفاده کنندگان به اشتراک گذاشته ‌شده و مختص به فرد خاصی نیست. به همین علت جهت جلوگیری از نشت اطلاعات محرمانه به ویژه کدهای عبور و دسترسی، محققان در دانشگاه های زاربروکن و اشتوتگارت به فکر استفاده از SkullConduc (رسانایی جمجمه) افتاده‌اند.

جمجمه برای تشخیص هویت

این سیستم با استفاده از بیومتریک osteophony و کمک عینک گوگل با تجزیه و تحلیل پژواک جمجه‌ اشخاص را شناسایی می‌کند. به این صورت که در ابتدا یک نویز سفید (white noise) از طریق عینک توسط مبدل osteophonic به سمت استخوان جمجمه فرستاده می‌شود. این نویز توسط بافت‌های جمجمه نشر داده شده و توسط یک میکروفون داخلی دریافت می‌شود. سپس این سیگنال برای تأیید فرد مورد نظر پردازش می‌شود. به این خاطر که ساختار جمجمه هر فرد متفاوت است این سیگنال برای هر جمجمه کاملاً منحصر به فرد است. فناوری فوق این اجازه را می‌دهد تا به هر فرد عضو آزمایشگاه یک کد دسترسی منحصر به فرد اختصاص داده شود.

در نتیجه، وقتی که یک کاربر ناشناس از عینک استفاده کند اطلاعاتی برایش به نمایش گذاشته نمی‌شود. ولی به محض اینکه شخص مورد نظر عینک را به چشم بزند اطلاعات در دسترسش قرار می‌گیرند.

نتایجی که تا کنون به دست آمده دلگرم کننده است. اما هنوز در مراحل تحقیقات است. بعنوان مثال در آینده سیستم مشابهی را برای کاربران گوشی‌های هوشمند نیز می‌توان طراحی کرد. و استفاده از فرا صوت به جای نویز سفید هم در دست بررسی است.

 

منبع: elektormagazine

ترجمه سیسوگ

 

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *