بلاگ خبری سیسوگ, رزبری پای, متفرقه

سیستم ماژولار برای بردهای Raspberry Pi

Raspberry-pi Extended

آیا اختراع backplane رو به خاطر دارید؟

1024px-PICMG-Backplane-Details

اختراعی که به شما این امکان را می‌داد تا هر تعداد بوردی که مورد نظرتان هست را به هم متصل کنید. خب البته این برای خیلی وقت پیش بود.

   با این حال باید بگوییم که این اختراع مجدداً بازگشته است؛ با این امکان که اینبار به شما اجازه می‌دهد تا هر چیزی را که دوست دارید به هم متصل کنید. نمونه‌های اولیه را توسعه دهید یا نسخه‌های نهایی‌تان  را گسترش دهید.

شاید برای شما مفید باشد: آموزش رزبری پای از 0 تا 100 از مقدماتی تا پیشرفته

این اختراع جدید Atomo نام گذاری شده است و دارای 4 خروجی مشترک کنترل، ورودی و خروجی (IO) ، منبع قدرت و اتصال می‌باشد. با یک پیکربندی الکتریکی و مکانیکی جامد و بدون نیاز به سیم کشی کابلی بیشتر یا بوردهای بیشتر و با ساختاری استاندارد که با تغییر یک مدار به مدار دیگر ساختار آن تغییری نمی‌کند. به این وسیله می توانید بارها از بوردهایتان مجدداً استفاده کنید و تجربه های جدیدی به دست آورید.

همچنین شما بدون هیچ محدودیتی می‌توانید کابل کشی کنید در حالی که همواره ورودی و خروجی‌های ثابتی دارید. البته شما بسته به شرایط نیاز به منبع تغذیه‌های متفاوت (3.3 V, 5 V, and 12 V) خواهید داشت. البته که شما می‌توانید مجدد به حالت قبل برگردید و مجدد شروع کنید.

 

تمام مراکز طرح در بوردهای Atomo با اتصالات Raspberry Pi و HAT سازگار است. شما می‌توانید بورد‌های Atomo  را به صورت یک مدولار HAT در نظر بگیرید. آنرا به یک Arduino بدل کنید یا به یک mbed  توسعه‌اش دهید.

 

نکته جالب اینجاست که این پروژه عالی حاصل کار سرمایه گذاری یک کمپین مردمی بوده است.

 

منبع: elektormagazine

ترجمه: سیسوگ

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *