بلاگ خبری سیسوگ, پروژه رزبری پای, رزبری پای, متفرقه, مینی کامپیوتر ها

مروری بر چگونگی ساخت لب تاپ pi-top DLY برای رسپبری پای‌ (Raspberry Pi)

Laptop raspberry pi

با pi-top  می‌توانید بورد رزپری پای را به یک نوت بوک کامل RPI تبدیل کنید. در زیر یک فیلم از چگونگی این مونتاژ را قرار داده ایم. شما می‌توانید ویدیوی مونتاژ را در شبکه سیسوگ ببینید. 

 

 

ما در حال حاضر فکر می‌کنیم که می‌توانیم این محصول بزرگ را در فروشگاه های محصولات الکترونیکی   عرضه کرد زیرا ما می‌دانیم که بسیاری از اعضا عاشق رزپری پای هستند و ما فکر می‌کنیم که این موضوع، زمینه‌های جدیدی را برای رزپری باز می‌کند. این محصول با یک کیفیت بالا عرضه می‌شود. به همراه یک باتری بزرگ، یک صفحه کلید، یک صفحه لمسی، و یک صفحه نمایش 13.3 اینچی HD .

pi-top به شما این قابلیت را می‌دهد تا از رزبری پای‌تان در هرکجا که مایل هستید استفاده کنید. آن را با خود به مدرسه ببرید، داخل قطار و اوتوبوس یا حتی در دفتر کارتان از آن استفاده کنید. سیستم عامل پایه Raspbian است. که با اضافه کردن برخی موارد می‌تواند سخت افزارهای pi-top را هم شناسایی کرده و پشتیبانی کند.

 

لب تاپ رسپبری پای

RPi Notebook برای سازندگان

از آنجایی که بسیاری از سازندگان از رزپری پای در آزمایش‌ها و پروژه‌های خود استفاه می‌کنند. pi-top یک جای خاص را برای بوردهای چاپی (PCB) طراحی شده توسط کاربر در نظر گرفته است. شما می‌توانید از پین GPIO برای اضافه کردن ایده‌های‌تان به سیستم استفاده کنید. برای پروژه‌های شما، کمپانی الکتور(Elektor) یک free prototyping board(لینک) به کیت خود اضافه کرده است. که باعث می‌شود دستگاه خاص شما نه تنها یک لب تاپ ساده بلکه یک موبایل رزپری پای باشد که کاملاً حس خلاقیت شما را ارضا کند.

شاید برای شما مفید باشد: آموزش رزبری پای از 0 تا 100 از مقدماتی تا پیشرفته

وقتی که ما برای اولین بار pi-top را مونتاژ می‌کردیم حدود سی دقیقه زمان برد. سی دقیقه‌ای که  فوق العاده سرگرم کننده بود. زیرا از تمامی ابزار استفاده می‌شد و کتابچه راهنما مرحله به مرحله را کاملاً توضیح داده بود. بسیاری از ایده‌ها واقعاً هوشمندانه بود. مثل پوشش مغناطیسی، و وجود سیستم ریلی برای نگه داشتن بوردهای چاپی. کیت همچنین دارای یک رم micro-SD است که سیستم عامل pi-top روی آن قرار دارد.

ما با تیم طراح pi-top، در نمایشگاه 2016 هانوفر دیدار کردیم و آن‌ها به ما نشان دادند که چگونه به سادگی یک لپتاپ را بر پایه رزپری پی مونتاژ می‌کنند. شما می‌توانید متن مصاحبه ما را در لینک زیر ببینید که البته به زبان آلمانی است ولی می‌تواند به شما ایده‌هایی دهد.

 

 

آلترناتیوهایی برای pi-top

اگر شما به سیستم عامل لینوکس علاقه‌ای ندارید. یا سخت افزار لپتاپ‌تان معیوب شده است. یک نوت بوک ارزان انتخاب خوبی برای شماست. اما اگر شما یک سازنده واقعی باشید یا یک مهندس دوستدار رزپری پای، شما قطعا pi-top را هم دوست خواهید داشت. سیستم عامل سیستم با بسیاری از محیط‌ها و زبان‌های برنامه نویسی یکپارچه شده است. این باعث می‌شود pi-top یک انتخاب خوب بعنوان اولین لپتاپ کودکان باشد. در واقع آموزش برای تیم pi-top و کمپانی Elektor بسیار مهم است. بنابراین ما می توانیم با اطمینان DIY laptop را به تمام کسانی که دوست دارند چیزهای جدید یاد بگیرند توصیه کنیم.

 

لینک مطلب: Elektormagazine

ترجمه: سیسوگ

 

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *