بلاگ خبری سیسوگ, متفرقه

سیستم عامل جدید برای BBC micro:bit و اضافه شدن J-Link بعنوان رابط

Sisoog-Jlink-BBC-micro-Bit

BBC micro:bit یک بورد قدرتمند کوچک است که دوازده سال پیش در یک مدرسه در بریتانیا ساخته شده و از چند ماه پیش توسط تعدادی از شرکت‌ها مورد حمایت و استفاده قرار گرفته است.

هدف ابتدایی micro:bit برنامه ریزی کردن ابزارهای آنلاین و اشکال زدایی و پشتیبانی آن‌ها و توسعه برنامه‌های سخت و سنگین است. اما با استفاده از سیستم عامل جدید این مشکل برطرف شده و این بورد هم اکنون می‌تواند مانند دیگر میکروکنترلرها مورد استفاده دیگر ابزارهای حرفه‌ای توسعه به صورت آفلاین هم قرار بگیرد.

 

سیستم عامل جدید Segger

سیستم عامل جدید که رایگان هم هست. توسط Segger توسعه یافته است. که در آن رابط برنامه نویسی DAPLink با یک پورت J-Link جایگزین شده و رابط‌های اصلی برنامه نویسی به صورت mbed-style و  drag & dropدر آمده است. ولی نکته اینجاست که در صورت به‌روزرسانی سیستم عامل به همین دلیل با ابزارهای آنلاین موجود سازگاری لازم را ندارد.

اگرچه DAPLink اجازه می‌داد تا برنامه نویسی و اشکال زدایی به صورت آنلاین صورت بگیرد، اما  مزیت‌های پورت J-Link  نظیر سرعت فوق العاده در دانلود، اشکال زدایی سریع، استفاده رایگان از و همچنین توسعه نرم‌افزارها با استفاده از یک محیط یکپارچه توسعه نرم افزار آنرا نسبت به نسخه قبلی برتری می‌دهد.

 

Micro-Bit Jlink

Micro-Bit Jlink

 

لینک خبر:

ترجمه: سیسوگ

سیسوگ:

برد BBC Micro.bit دارای یک برد و ایده جالب جهت استفاده در الکترونیک میباشد.

وب سایت این برد را نیز میتونید در اینجا مشاهده کنید و با قابلیت های خوبی که این سیستم دارد باید منتظر خبرهای بیشتری درباره استفاده این محصول باشیم./

 

 

 

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *