بلاگ خبری سیسوگ

USB-C Power Meter

USB-POWER-Meter

USB-C Power Meter چیست و چطور جلوی آسیب رسیدن به دستگاه‌های تان را می‌گیرد.

در ابتدا شاید برای شما نیز سوال باشد که USB_C چیست: یک کابل برای اتصال تمامی دستگاه‌ها، لپتاپ، تبلت و گوشی هوشمند. البته متاسفانه یک عیب بزرگ وجود دارد که اگر شما از یک کابل ارزان USB_C استفاده کنید ممکن است به دستگاه‌های شما آسیب وارد کند. با این حال نوع جدید Satechi که با نام(پاور متر نوع سی) Type-C Power Meter خوانده می‌شود ریسک آسیب رسیدن به تجهیزات‌تان را در صورت استفاده از یک یو اس پی معیوب بسیار پایین می‌آورد.

 

 

USB Tester

با توجه به میزان قدرت کابل‌های USB_C شما می‌توانید از آن برای شارژ لپتاپ نیز استفاده کنید. برای شارج لپتاپ شما نیاز به برقی با قدرت سه آمپر دارید. به همین دلیل به یک کابل با کیفیت بالا یا لوازم جانبی مناسب احتیاج دارید تا از میزان بار الکتریکی وارده به سیستم تان اطمینان حاصل کنید.

بنسون لئونگ ( Benson Leung) طی تحقیقاتی دریافت که این خطر برای دستگاه‌هایی که از USB های ارزان یا قدیمی استفاده می‌کنند بیشتر است زیرا نمی‌توانند توان مصرفی دستگاه را به درستی تنظیم کنند.

خرید یک USB-C و لوازم جانبی آن از یک تولید کننده معتبر اولین قدم جهت محافظت از دستگاه‌های شماست. اما همیشه این احتمال هم وجود دارد که شما یک جنس تقلبی را خریداری کنید.

در اینجاست که Satechi’s Type-C Power Meter فقط با قیمت سی دلار وارد بازی می‌شود. یک آدابپتور با اتصالات ساده بین یک کابل USB-C و یک دستگاه مجهز به USB-C، نمایش اطلاعات مربوط به ولتاژ، آمپر در هر دو طرف اتصال در زمان واقعی و نمایش میزان انرژی در واحد زمان در اولین مرتبه اتصال.

 

PowerBank

مانیتور فوق اگر از یک باتری خارجی استفاده می‌کنید می‌تواند با مدیریت ورودی و خروجی آمپر مناسب گوشی هوشمند شما را تولید کند. یا اگر از مک بوک یا کروم بوک استفاده می‌کنید با اتصال کابل USB-C به دستگاه آمپر متناسب را برای شارژ کردن باتری تأمین کند.

با این حال اگر یک مشکل در جریان انتقال برق تشخیص داده شود مانیتور نمی‌تواند کاری انجام دهد. در نظر داشته باشید که دستگاه فوق یک محافظ نوسان نیست. و هیچ آلارم یا هشداری ندارد. زیرا هیچ ایده‌ای برای اینکه برق مورد نیاز دستگاه شما را تأمین کند ندارد.

شما باید قبل از اینکه دستگاه‌تان را به برق متصل کنید برای مدیریت آمپر ورودی از میزان آمپر مورد نیاز دستگاه‌تان اطلاع داشته باشید و آنرا با پارامترهای گزارش شده Type-C Power Meter مطابقت دهید.

البته دستگاه فوق ممکن است یک مقدار صدای مزاحم داشته باشد. اما قطعاً از اینکه بخواهید با پشتیبانی‌های فنی سر و کله بزنید قابل تحمل‌تر است.

 

این سخت افزار جهت تست پاور بانک PowerBank نیز می تواند استفاده شود.

منبع

ترجمه: سیسوگ

 

 

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *