بلاگ خبری سیسوگ, توصیه شده, متفرقه, معرفی, مقاله های سیسوگ

با پارت جو تو آسمون الکترونیک، قطعه بچین!

سیسوگ پارت چو

با پارت جو تو آسمون الکترونیک، قطعه بچین!

 

روزی روزگاری اون هم نه خیلی دور، وقتی قرار بود یک پروژه الکترونیکی به سرانجام برسه برای انتخاب قطعات موردنیاز شما مجبور بودید که یک کفش آهنین به پا کنید و بازار الکترونیک را زیر و رو کنید.

بدبختی شما وقتی شروع می‌شد که المان شما در بازار کمیاب بود, اون موقع بود که قیمت‌های خارق‌العاده‌ای گاها به گوشتون می‌خورد که به نظر صاحب اون مفازه قراره پول اجاره سر ماهش را از شما بگیره:-)

برخی از فروشگاه‌های قطعات هم که یک صف خرید داشتند که شلوغ‌تر از صف نون سنگکی بود اونم صفی که مشخص نیست نفر جلویتون یه دونه نون میخاد یا 50 تا…

انتخاب قطعه برای طراحی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انجام یک پروژه الکترونیکی هست, (بخصوص اگر پروژه قرار باشه برای تولید بالا برنامه‌ریزی بشه) برای انتخاب قطعه الکترونیک مناسب باید قیمت مناسب, کیفیت مناسب و موجود بودن اون در بازار بخصوص در آینده موردبررسی قرار بگیره.

 

فرض کنید امروز میخواید یک لیست قطعات را برای خرید انتخاب کنید! راه‌کار شما چیست؟

انتخاب اکثر مهندسین امروز فروشگاه‌های قطعات الکترونیک آنلاین موجود در اینترنت  هست!

این فروشگاه‌ها اگرچه تونستند خیلی از مشکلات را حل کنند ولی هنوز وقتی شما دنبال یک قطعه الکترونیک و المان خاص می‌گردید باید یک لیست بلندبالا از فروشگاه‌های قطعات آنلاین را آماده کنید و ساعت‌ها وقت بگذارید تا بتونید اون المان را با قیمت مناسب پیدا کنید.

متأسفانه ساختار برخی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین قطعات الکترونیکی ایران این‌قدر بد طراحی‌شده که اجازه نمیده که گوگل بتونه قطعات اون فروشگاه را ایندکس کنه!

برخی از واردکنندگان قطعات الکترونیک نیز از این کمبود سوءاستفاده کردند و  با ایندکس کردن هر المان الکترونیکی شما را به ساختاری رهنمون می‌کنند که آخرش اینه که باید پیش‌پرداخت بدید و یک ماه بعد المان را تحویل بگیرید! دقیقاً اون چیزی که شما ازش فرار می‌کردید.

همین دو دلیل کافی ست تا  بهتون بگم که گوگل نمیتونه رفرنس خوبی برای سرچ قطعات الکترونیکی موجود در بازار باشه.

چند ماه  پیش چنین ایده‌ای را یکی از دوستان داد که یک وب‌سایتی را طراحی کنیم تا بتونه به‌صورت آنلاین در  اکثر فروشگاه‌های الکترونیکی ایران سرچ زده و نتیجه را به شما گزارش دهد…

ولی این ایده طول عمری برابر چند دقیقه داشت:-)

چند روز پیش توسط دوستان با وب‌سایت پارت جو اشنا شدم که چنین ایده‌ای را به بهترین شکل پیاده کرده است.

 

partjoo-logo-Sisoog

 

پارت جو به شما این امکان را میده که در 42 فروشگاه آنلاین قطعات الکترونیکی (تا الان)  در اینترنت سرچ زده و گزارش را به‌صورت فروشگاه به فروشگاه با امکان مقایسه قیمت اون المان به همراه وضعیت موجودی اون به شما بدهد.

بعد از اون میتونید مثل یک فروشگاه قطعات را انتخاب نموده و به سبد مجازی خودتون اضافه کنید و در آخر هم میتونید یک خروجی پی‌دی‌اف و یا اکسل بگیرید که یک گزارش کامل از انتخاب‌های شما از فروشگاه‌های مختلف هست که میشه گفت یک فایل کامل برای کارپرداز شرکت شما هم خواهد بود.

میتونم بهتون قول بدم اگر یک‌بار از پارت جو استفاده کنید منبع جستجوی المان‌های الکترونیکی شما همین وب‌سایت خواهد بود.

 

Partjoo Search

 

 

لازمه در آخر بگم که بسیار خرسندیم که  این ایده بسیار جالب و کاربردی توسط یک مجموعه ایرانی اون هم با مشکلات فنی زیاد جهت اجرای چنین پروژه‌ای  راه‌اندازی شده است و اینکه بدونید ایده‌ها و خلاقیت‌های بسیار زیادی همچنان در این حوزه (توزیع و فروش قطعات الکترونیکی) میتونه وجود داشته باشه که امیدواریم در آینده شاهد تبلور این ایده‌ها  برای هر چه بهتر کردن ساختار کسب‌وکار الکترونیک در کشورمون باشیم.

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

3 دیدگاه در “با پارت جو تو آسمون الکترونیک، قطعه بچین!

  1. Avatar for راضیه عزیزی راضیه عزیزی گفت:

    میتوانید برای خرید قطعات الکترونیک به فروشگاه‌های آنلاین معتبر رجوع کنید. قبل از خرید، اطمینان حاصل کنید که قطعه مورد نظر با مشخصات فنی دستگاهتان سازگار است.

  2. Avatar for امیر امیر گفت:

    پارت جو با موتور جستسجوی خود سیسوگ چقد تفاوت داره ؟‌

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      یه جورایی قابل مقایسه نیستند چون دو سیستم متفاوت هستند
      ما در سیسوگ تمامی محصولات و اطلاعات مربوط به فروشگاهها را در قبلا خزش کرده ایم و در دیتابیس و سرور خودمون داریم ولی پارتجو همون لحظه سعی میکنه اطلاعات سرچ را از فروشگاهها بگیره
      این باعث میشه که ما سریعا اطلاعات مربوط به سرچ به همراه تصاویر را در لحظه نشون بدیم ولی پارتجو باید دونه دونه به سایتها درخواست سرچ بده که خب معایب خاص خودش را داره که زمان سرچ یکی از اونهاست
      ما هم اکنون 230 فروشگاه انلاین را در دیتابیس خودمون داریم ولی پارتجو فکر کنم حدود 70 فروشگاه را داره که چند سالی هست مشخصا پشتیبانی قطع شده
      و البته مورد دیگه هم هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *