Gsm Modem, توصیه شده, کویکتل, نرم افزار های الکترونیک

ارسال و مدیریت پیامک انبوه توسط GSM Modem

ارسال پیامک انبوه با استفاده از ماژول UC15

ارسال و مدیریت پیامک انبوه توسط ماژول SIM800 SIM900 UC15 UC20 M95

پیامک یا SMS را هنوز میتوان یکی از جذاب ترین روشهای ارتباطی نام برد.

البته مدتی هست که با وجود اینترنت در گوشی های همراه و نرم افزارهایی مانند تلگرام و واتس آپ … کمی این جذابیت کاهش یافته است ولی میتوان گفت هنوز نیز برای برخی مصارف از جمله اطلاع رسانی های مهم و تبلیغات از پیامک استفاده میشود.

 

جهت ارسال پیامک انبوه و تعداد بالا اکثر شرکتها وارد بحث استفاده از سامانه های پیامکی میشوند که شخصا به عنوان یکی از استفاده کنندگان از این سامانه ها میتوانم معایب زیر را ذکر کنم:

  • اکثر پیامها به مقصد نمی رسند  ( اکثر افراد پیامک های تبلیغاتی خود را بسته اند)
  • عدم توجه کاربران به پیامک های رسیده از شماره های تبلیغاتی و حتی فیلتر در گوشی های خودشون
  • هزینه نسبتا بیشتر پیامک های تبلیغاتی

 

فرض کنید شما مالک یک کسب و کار هستید که لازم است در یک روز خاص تعدادی پیامک به مشتریان خود ارسال نمایید و یا لازم است مثلا برای برخی مشتریان خود پیامک های مهمی مانند وضعیت مالی یا مثلا اکسپایر شدن خدمات را  ارسال کنید و لازم است مطمئن شوید پیامک به کاربران شما ارسال میشود.

شاید دوستی پیشنهاد استفاده از موبایل و گوشی های اندروییدی را بدهد که البته میتوان مشکل محدودیت ارسال پیامک در بازه زمانی چند ساعته در اندرویید و عدم مدیریت مناسب و طولانی مدت را در این ساختار برای پیامک های زیاد نام برد.

در این پست نرم افزار بسیار کاربردی Diafaan Message  را معرفی خواهیم نمود.

 

این برنامه اصطلاحا سرور پیامکی نامیده میشود که قابلیت ارتباط با GSM Modem هایی مانند UC15 UC20 M95 کویکتل و SIM800 SIM900 شرکت سیم کام را دارا میباشد و یکی از فاکتورهای مهم این نرم افزار قابلیت اجرا بر روی وب میباشد که باعث میشود شما به راحتی بتوانید دسترسی مناسب به تمام اعضای شرکت خودتون بدید و حتی با داشتن یک آی پی ثابت بتوانید از راه دور نیز از چنین سامانه ای استفاده کنید.

همچنین شما میتوانید با داشتن دانش نرم افزاری از خدمات ارسال و دریافت تحت شبکه نیز با استفاده از این نرم افزار  استفاده نمایید.

در ضمن این نرم افزار به راحتی از زبان فارسی در ارسالپیامک های خود پشتیبانی مینماید.

قابلیت استفاده و تعریف چندین یوزر متفاوت نیز از قابلیتهای خوب این برنامه میباشد.

 

دانلود نرم افزار ارسال پیامک انبوده با استفاده از GSM Modem

در ابتدا لازم است برنامه را از آدرس وب سایت این شرکت دانلود نمایید.

بعد از نصب این سیستم بصورت خودکار نرم افزارها و دیتابیس های لازم جهت استفاده از این نرم افزار را بر روی سیستم شما نصب مینماید.

 

بعد از نصب نرم افزار با اجرای نرم افزار Diafaan Message Server به تنظیمات زیر روبرو خواهید شد:

 

 

 

 

SMS Server نرم افزار

 

سپس با زدن کلید Add Gateway شما  می توانید ساختاری که قرار است نرم افزار سرور شما با آن ارتباط برقرار کند را انتخاب کنید که ما در این قسمت GSM Modem Gateway  را انتخاب مینمایید.

سرور پیامکی مبتنی بر جی اس ام مودم

 

و در صفحه بعد ارتباط کام Com برقرار شده با GSM Modem را انتخاب مینمایید.

 

 

و با زدن دکمه Test میتوانید از ارتباط مناسب GSM Modem خودتون مطمئن شوید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید نرم افزار به ماژول 3G  UC20 کوئکتل متصل گردیده است.

 

 

طبق این ساختار شما میتوانید چندین بستر یا GSM Modem را به این نرم افزار وصل نمایید  و مبتنی بر دسترسی تعیین شده یوزرهای متفاوتی از این ساختار استفاده نمایند:

 

بعد از همه این تنظیمات میتوانید با کلیک بر روی قسمت WEBserevr مستقیما وارد وب سرور شده و با زدن یوزر نیم و پسورد پیشفرض (admin admin) وارد کنترل پنل خودتون بشید و به راحتی پیامک انبوه ارسال و دریافت نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

در آخر لازم است به چند نکته اشاره شود:

اول اینکه این نرم افزار رایگان نیست و بعد از یک ماه اکسپایر میشود ( البته از ما نشنیده بگیرید ولی میتوانید لایسنس معتبر آن را در وب سایتهای ایرانی بصورت رایگان دانلود نمایید 🙂  )

دوم اینکه نرم افزارهای ایرانی زیادی هم برای چنین ساختارهایی نوشته شده است ولی حداقل بنده نرم افزار قوی با این ساختار تحت وب مشاهده نکرده ام و اگر چنین نرم افزار ایرانی شما سراغ دارید لطفا معرفی کنید تا همین جا معرفی بشود و بتونیم از خدمات شرکتهای ایرانی در این حوزه نیز استفاده .

سوم اینکه این نرم افزار در زمینه گرفتن دلیوری پیامک ها دچار اختلال می باشد 🙁

 

 

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *