توصیه شده, سفرنامه چین, معرفی, مقاله های سیسوگ

سفرنامه چین – چگونه برای سفر چین مهیا شویم !

سفرنامه سفر به چین

در قسمت اول سفرنامه چین به مواردی اشاره ای کردیم که لازمه شما مهیا کنید تا بتونید بر روی صندلی فرودگاه منتظر پروازتون به سمت گوانجو باشید. ولی بگذارید قبل از اینکه پروازتون حرکت کنه یه گریزی هم بزنیم به اینکه باید چی همراهتون باشه!
پس در اول سعی میکنم بگم تو چین دنیا دست کیه تا بعد برسیم به اینکه دقیقا چی باید همراه تون باشه.
در ابتدا لازمه بگم تو چین همه چیز فیلتره ؛ همه چی یعنی دقیقا همه چی ، اکثر سرویسهای گوگل هم فیلتره مثل نقشه , جستجو , ترجمه و …. البته چینی ها نرم افزار های خاص خودشون را دارن و جایگزین های مناسبی هم برای کارهای مدنظرشون دارن! برخلاف اون چیزی که تصور میشه تو کشور ما محدودیت زیاد است میتونم بگم تو چین واقعا همه چیز تحت کنترل هست، و اینترنت اونها کاملا تحت کنترل هست.

استفاده از فیلتر شکن اینجا میتونه اینترنتتون را خیلی کند کنه و همچنین میتونم بگم خیلی وقتها هم نمیتونید بهش اعتماد کنید! ارتباط از سرویسهای VPN و یا نرم افزارهای در این حوزه هم نمیتونه طولانی مدت کار کنه چون به نظر سریع آی پی ها بسته می شن و سرویس مذکور از دسترس خارج میشه ! راه حل بهتر این هست که من برخی از جایگزین ها را اینجا به شما معرفی کنم جایگزین هایی که در چین آزاد هستند و یه جورایی تحت کنترل خودشون!

خب در ابتدا لازمه بدونید تو چین بیشتر از اینکه زبان انگلیسی به دردتون بخوره زبان ایما و اشاره به دردتون میخوره ! واقعیت اینه که اکثر چینی ها حتی در حد یک Hello ساده هم زبان بلد نیستند. البته این بیشتر بر میگرده به نحوه تلفظ کلمات ، مثلا برای ما تلفظ یک نام چینی خیلی سخته همونطور که تلفظ یک اسم فارسی برای اونها سخته.

البته خیلی مواقع نیاز است که به آدمی در یه جای خاص حرفی بزنید که اصلا هم انگلیسی نمیدونه! ، پیشنهاد من استفاده از نرم افزار Youdao Translate هست که میتونید از گوگل پلی دانلود کنید.

سفرنامه چین نرم افزار Youdao Translate

البته شخصا نمیدونم برای IOS این نرم افزار وجود داره یا نه و یا معادل اون چیه! البته به نظرم کسی که آیفون دستش میگیره میتونه از همون اول یک مترجم با روزی حدود 400 یوان استخدام کنه و کاری هم به نرم افزار نداشته باشه بیخیال ادامه این مقاله هم باشه … مگر اینکه تصمیم بگیره گوشیش را عوض کنه!

سفرنامه چین :امپراتوری ویچت (WeChat) در چین

سفرنامه چین - امپراتوری ویچت

خب میریم سراغ مسنجر و روش های ارتباطی، در این لحظه شما میتونید کمی به عنوان یک ایرانی به خودتون افتخار کنید ؛ واتس آپ ، تلگرام، اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و … همه اینها فیلتر هستند ، البته چینی ها با توجه به جایگزین خوب داخلی نیازی به خارجی ها هم ندارن و همه چیز اونها تو ویچت خلاصه میشه ، ویچت Wechat برای اونها هم حکم مسنجر را داره هم حکم فیس بوک و تلگرام را داره هم حکم توییتر و اینستاگرام را داره و باهاش اخبار و عکس اشتراک می‌گذارن
با ویچت تاکسی آنلاین میگرن ؛ با ویچت غذا آنلاین سفارش میدند و مهمتر از اون تمام پرداخت های بانکیشون را از طریق ویچت انجام میدند ! تو چین شما کارت بانکی دست کسی نمی بنید و تمام پرداخت توسط ویچت و توسط یک QR CODE ساده انجام میشه !
همچنین با ویچت میتونید به راحتی تماس صوتی و تصویری مناسب هم برقرار کنید. خوشبختانه ویچت تو ایران نیز فیلتر نیست و شما میتونید ارتباط امن و مناسب با ایران هم داشته باشید، ارتباط صوتی و حتی تصویری. پس از نون شب واجبتر نصب این دو برنامه بر روی گوشیتون هست. همچنین توصیه میکنم دو نرم افزار مترو شهر گوانجو و شنزن را هم روی گوشیتون نصب کنید تا راهنمای کاملی برای شما برای استفاده از خط مترو ها باشه.

سفرنامه چین : چه وسایلی با خود ببریم

غذای کنسروی برای سفر به چین

 

الان گوشیتون مجهز شده! بهتره الان به چمدون شما هم اشاره ای کنم ، ذائقه غذایی ما با اونچه در چین می‌گذره کلا تفاوت داره ! ، به عبارتی شما نمیتونید غذاهای اون ها را حتی بو کنید چه برسه بخورید مگر اینکه یک استثناء باشید
چند روش زیر به نظرم میتونه وجود داشته باشه:

  • اول اینکه بخاطر صرفه جویی غذاهای کنسرو شده و اماده حتما همراه خودتون ببرید.
  • دوم اینکه به خودتون اعتماد دارید که میتونید هر چیزی بخورید (که خیلی اعتماد نداشته باشید)
  • سوم اینکه با یه همراه اشنا و راه بلد میرید که اون میدونه دقیقا کجا باید با هزینه کم غذا خورد-(رستورانهای حلال چینی)
  • چهارم اینکه اهل صرفه جویی نیستید و پولدار هم هستید که خیلی عالیه خوش بگذره KFC و رستورانهای گرون قیمت خارجی

تا جایی که میتونید برای خودتون غذا همراه ببرید و راه حل اول را از بنده پذیرا باشید. یادتون باشه بیشتر از 30 کیلو نباید چمدونتون باشه و گرنه هزینه زیادی به ازای هر کیلو از شما میگیرن که اصلا تناسب نداره.

راستی یادتون باشه یه پاوربانک هم همراه خودتون ببرید چون تو چین برخی از جاها غیر از گوشی همراه شما کسی نمیتونه به دادتون برسه و استفاده زیاد از گوشی میتونه شما را دچار خاموشی گوشی کنه!

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *