اینترنت اشیاء, بلاگ خبری سیسوگ

مشکل قطعی عظیم Google Home و Chromecast

google assistance

Google همچنان برای توضیح آنچه اخیرا به وقوع پیوست لب فروبسته است.

دستگاه Google Home

قطعی سرویس Google Home دور از انتظار بود ، Google در حال رسیدگی به قطعی عظیم Google Home و Chromecast میباشد.که در شب چهارشنبه بطور جهانی برای چندین ساعت اتفاق افتاد. ازین کمپانی انتظار می‌رود تا درباره آنچه به وقوع پیوسته است گزارشی ارائه دهد. گزارشی فراتر از پیغام “چند ثانیه دیگر امتحان کنید” نشان داده شده در میلیون ها دستگاه Google Home Mini و Google Home .
چند ثانیه ای که به 12ساعت بی ثمر تبدیل شد و در این ساعات تنها یک خبر از سوی کمپانی گوگل مبنی بر آگاه بودن از این مشکل و تلاش برای رفع آن منتشر شد. البته طبق استاندارد عیب یابی؛ Google’s Twitter feed نقش خود را به خوبی ایفا کرد، و به مشتریان اطلاع داد که تا کنون به طور کامل موفق به تنظیم و رفع عیب دستگاه ها نشده اند. خوشبختانه وقتی به گستردگی مشکل پی بردند،لحن خود را عوض کرد. با این حال همچنان از پاسخ به سوالات پیرامون چرایی یا چگونگی، وزمانی که انتظار می‌رود مشکل رفع شود طفره رفتند.
این رویداد ها به عنوان یادآوری بر این امر شد که دستیاران صدا (Voice assistants) بدون زیرساخت های تقویت کننده عملکرد و تاثیر چندانی ندارند. سرانجام Google یک بیانیه ی رسمی منتشر کرد: “ما راهکار لازم برای رفع مشکلی که کاربران Google Home و Chromecast را درگیر کرده بود یافتیم و که بطور اتومات تا 6 ساعت دیگر نمودار می‌شود. اگر دنبال یک راهکار فوری هستید، لطفا دستورالعمل های مربوطه را برای راه اندازی مجدد سیستم دنبال کنید. و اگر  بعد از راه اندازی مجدد همچنان با مشکل روبه رو هستید، با پشتیبانی ما در Google Home Support تماس بگیرید. ما واقعا بابت مشکل بوجود آمده متاسفیم،و تمامی اقدامات لازم را جهت جلوگیری از تکرار مجدد این مشکل در آینده انجام می‌دهیم.

برای بعضی از کاربران سوال شده بود که چرا دستگاه ها قابلیت تخریب امن (failsafe) را برای ارسال بروز رسانی ها به مشتریان ندارند. این درحالی است که بقیه در تاریکی، تلویزیون برفکی را نگاه می‌کردند و متعجب بودند که چرا فکر می‌کردند دادن کنترل خانه هایشان به  Google ایده ی خوبی است.

این دومین قطعی عظیم Google Home در سال می‌باشد.که در مقایسه قطعی اخیر چشمگیرتر و طولانی تر می‌باشد.

 

_کریس مریمن

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *