بلاگ خبری سیسوگ, مقاله های سیسوگ

باتری هایی با عمر 20 ساله

باتری با عمر 20 ساله NanoTritium

بارها شده است که برای نصب و اتصال برق به دستگاه های الکترونیکی دچار مشکل برق رسانی شده باشید، در این شرایط می‌توان از باتر‌هایی با طول عمر بالا استفاده کرد. آزمایشگاه CityLabs برای اولین بار از تجاری‌سازی باتری‌های NanoTritium خبر می‌دهد.

عملکرد این باتری ها به گونه ایست که پس از تخلیه انرژی‌های رادیواکتیو قادر به نگهداری انرژی به مدت 20 سال درون خود (برحسب نانووات) هستند.

 

NanoTritium

 

برخلاف ادعای سلولوئید دکتر اکتاویوس، در جهان بیش از 25 پوند (11کیلوگرم) ترتیوم (ایزوتوپ رادیواکتیو هیدروژن) وجود دارد. که می‌توان از آنان به صورت کاملا تجاری در زمینه راکتورهای هسته ای استفاده کرد و همین‌طور این فناوری (luminescent) برای برقراری ارتباط با هواپیما‌ها، علائم خروج از ساختمان و ساعت‌مچی استفاده می‌‌شد.

سازمان حفاظت از محیط‌زیست گفته است که حداقل عمر  tritium حدودا 12.3 سال می‌باشد، طبق تحقیقات آزمایشگاه CityLabs تورنتو باتری‌های مدل p100a به‌ طرز عجیبی قابلیت استفاده در دستگاه های میکروالکترونیکی را با طول عمر 20 سال دارند و این باتری‌ها از لحظ فیزیکی، جامدی کاملا سخت و محکم هستند.

 این باتری‌ها توسط دکتر مارتین در یک بررسی گسترده در صنعت مورد امتحان قرار گرفت که دارای مقاومت بالایی در برابر شدت گرما (50 تا 150 درجه سانتی‌گراد یا 58 تا 302 درجه فارنهایت) ارتفاع و ارتعاش بود.

پروژه هایی توسط CityLabs پیشنهاد داده‌ شد که قابلیت استفاده از این باتری ها را دارد. از جمله، سنسور‌های فشار و دمای محیطی، سنسورهای هوشمند، ایمپلمنت‌های پزشکی، باتری‌های شارژر لیتیومی، برچسب‌های RFID نیمه فعال و فعال، پروب‌های فضایی عمیق، ساعت‌های سیلیکون، پشتیبان‌گر حافظه SRAM.

طبق گزارش CityLabs به تازگی یک شرکت مجوز تولید این محصولات را برای ساخت، فروش و توزیع باتری‌های NanoTritium دریافت کرده است و محصول p100a اولین منبع betavoltaic power می‌باشد.

شرکت Denset Serralta گفته است که باتری‌های betavoltaic power ـ( پس از گذشت 6 الی 8 هفته ) در دسترس خواهد بود و قیمت حدودی آن را 1000 دلار اعلام کرده است که البته این قیمت هم به مرور زمان کاهش می‌یابد.

CityLabs که توسط  Alex Aguila یکی از بنیان گزاران Alienware’s پشتیبانی می‌شود در حال حاضر  این شخص در مرکز کسب و کار Carrie Meek در Homestead فلوریدا کار می‌کند و جز محققین پیشگام در زمینه betavoltaic power می‌باشد، می گوید که این باتری ها دارای قدرت بالایی هستند و می‌توانند ده‌ها میکرو وات را در مسیر طولانی انتقال دهند.

منبع

author-avatar

درباره BLO OM

«السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ، السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ».

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *