آردوینو, بلاگ خبری سیسوگ, توصیه شده, متفرقه, معرفی, مقاله های سیسوگ

ویزوینو (VISUINO) راحت‌ تر از آردوینو (ARDUINO)

ویزوینو (VISUINO) راحت‌ تر از آردوینو (ARDUINO)

اگر در دنیای الکترونیک سیر و سلوک می‌کنید، حتما تا به حال اسم موجودی به نام آردوینو به گوشتان خورده است. آردوینو هم شبیه هر موجود دیگه‌ای این اجازه را به ما میده که اونو نقد کنیم و خود را از این قاعده مستثنی نکرده است. پس اجازه بدهید نقدی کوتاه بر آردوینو داشته باشیم.

نقد آردوینو

بیایید از اینجا شروع کنیم، آردوینو چرا ساخته شد؟ به گفته خود آردوینو، که میگه من ساخته شدم برای اینکه غیر الکترونیکی‌ها توهم این را داشته باشند که فکر کنند الکترونیک هم بلد هستند، یا فکر کنند جز اون دسته از افرادی هستند که در دانشگاه به جای رشته‌ای که خوانده‌اند، اگر الکترونیک می‌خواندند، فرقی نمی‌کرد که هیچ، چه بسا در دوران دانشگاه عذاب کمتری می‌کشیدند(خب بالاخره آردوینو داره این حس را به دیگران القا میکنه که الکترونیک راحته). خب اینو شوخی کردم تا حساب کار دست غیر الکترونیکی‌ها بیاد و از توهم خود بیرون بیان و نظرشون را در مورد الکترونیک عوض کنند. اما در وبسایت رسمی آردوینو اشاره شده است که این موجود برای کسانی که الکترونیکی نیستند، ولی می‌خوان کارهایی از این قبیل انجام بدن ساخته شده است.

خوبی آردوینو این است که شما می‌توانید در مدت زمان خیلی کوتاهی ایده الکترونیکی خود را در عمل پیاده کنید. خب این که خیلی خوبه مشکل ما با اون چیه؟ مشکل زمانی شروع میشه که دانشجویی که رشتش الکترونیک است، قبل از اینکه گیت‌های منطقی را بجوید یا یه زبان برنامه‌نویسی سطح پایین کار کند، اومده یه آردوینو با یه کابل آبی (چون معمولا کابلی که برای پروگرام آردوینو استفاده میشه، رنگش آبی است) گرفته دستش و خدا را هم بنده نیست. دقیقا مثل این میمونه که به یک بچه دبستانی قبل از اینکه چهار عمل اصلی را خوب یاد گرفته باشه، یک ماشین‌حساب بدیم دستش و اون بچه هم بهمون بگه من توانایی این را دارم که ضرب چندین عدد n رقمی را در عرض چند ثانیه به شما بگم، در صورتی که همه ما می‌دانیم اون بچه اگه فردا روزی خدایی نکرده آموزگاری چیزی نشه که صد نفر شبیه خودشو تربیت کنه، قطعا خودش در زمینه ریاضیات نمیتونه آدم موفقی باشه چون اصول و مبنا را به خوبی طی نکرده است. اما ما با اینکه یه آدم بزرگسالی که حتی استاد دانشگاه باشد و اتفاقا ریاضیات هم تدریس می‌کند و از ماشین‌حساب استفاده می‌کند هیچ مشکلی نداریم و همچنین به تبع همین موضوع با دانشجوی الکترونیکی که مقدمات لازم را انجام داده باشد و در نهایت آردوینو دستش گرفته باشد نیز مشکلی نخواهیم داشت.

آقا اینا را بیخیال، کمتر گیر بدیم به این آردوینو بدبخت. یه موجود دیگه به اسم ویزوینو (Visuino) اومده و میگه راحتی‌های قبل از من سو تفاهم بود. آردوینو که سهل، من از راحت هم راحت‌ترم.

ویزوینو (Visuino) چیست؟

ویزوینو یک نرم‌افزاری است به قول خودشان نوآورانه، که محیط برنامه‌نویسی گرافیکی را برای شما فراهم می‌کند، تا بتوانید با استفاده از آن؛ برد‌های آردوینو را برنامه ریزی کنید بدون اینکه بخواهید کد بنویسید. در حال حاضر نیز از اکثر برد‌های آردوینو پشتیبانی می‌کند.

 

قطعات موجود در نرم‌افزار ویزوینو، اجزای سخت‌افزاری خودشان را نشان می‌دهند و شما می‌توانید با استفاده از کشیدن و رها کردن یا به قول معروف drag and drop برنامه خود را ایجاد و طراحی کنید. تنها کاری که شما انجام خواهید داد این است که سخت‌افزار مورد نظر را به پروژه اضافه کرده و در نهایت تجسم ذهنی خود را در نرم‌افزار سیم‌کشی خواهید کرد.

در کل ویزوینو ادعا کرده، افرادی که در نوشتن کد قوی نیستند یا افرادی که در قسمت توسعه‌ی سخت‌افزار فعالیت می‌کنند و وقت زیادی برای متخصص شدن در حوزه‌ی نرم‌افزار را ندارند، می‌توانند از این نرم‌افزار استفاده کنند. و در آخر با این ترفند که اگر از پیچیدگی طراحی کد برای سخت‌افزار خود راضی نیستید، شما را راغب به استفاده از ویزوینو می‌کند.

ما در اینجا نقدی برای ویزوینو ارائه ندادیم و این نقد را بر عهده خودتان گذاشتیم. اما اگر قرار بر نقد باشد، قطعا نقدی سخت‌گیرانه‌تر از نقد آردوینو، در انتظار ویزوینو خواهد بود.

همچنین نرم‌افزار ویزوینو را می‌توانید از این لینک دانلود نمائید.

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

17 دیدگاه در “ویزوینو (VISUINO) راحت‌ تر از آردوینو (ARDUINO)

  1. Avatar for آقا آقا گفت:

    سلام
    هیمنه جویندگان پا پتی الکترونیک رو در مقدمه نابود کردید
    اما از مطالب مفیدتون واقعا متشکرم

  2. Avatar for یوسف یوسف گفت:

    سلام لطفا ورژن 8 رو اضافه کنید هم سرعت و هم کتابخانه بیشتری داره

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلام به نظر حق با شماست من نتونستم دیتاشیتی از این چیپ پیدا کنم

  3. Avatar for شهریار شهریار گفت:

    سلام….ببخشید من وقنی وارد برنامه می شم یه register key از من می خواد. اگه میشه راهنمایی کنید..با تشکر

    1. Avatar for زئوس Zeus زئوس Zeus گفت:

      سلام فکر میکنم برای تبدیل شدن به نسخه پرو لازمه که لایسنس وارد کنید
      احتمالا این که نرم افزار از شما رجیسترکی میخواد همینه

  4. Avatar for حسین حسین گفت:

    مطلب جالبی بود . به نظر برای سرگرمی چیز جالبی باشه

    1. Avatar for Phoenix Phoenix گفت:

      بله، مگر اینکه برا همین سرگرمی خوب باشه وگرنه هیچ تضمینی برای آخرتمون نداره ???

  5. Avatar for سید حسین سید حسین گفت:

    سلام
    این نرم افزار نیاز به Crack داره.
    ضمنا دوستانی که میخوان بدون مشکل این نرم افزار را دانلود کنند و Crack را هم داشته باشند، کافی هست در گوگل، دانلود visuino را سرچ کنند!
    با تشکر از مطالب مفید سایتتان.

    1. Avatar for Phoenix Phoenix گفت:

      سلام. سپاس از توجه شما.

    2. Avatar for عرفان عرفان گفت:

      سلام
      واقعا هیچی مثل کد زدن حال نمیده.
      مگه میشه برنامه نویس باشی و کیبورد رو نجویی ؟؟

      1. Avatar for Phoenix Phoenix گفت:

        درود. من هم با نظر شما موافق هستم. تازه به نظر من خیلی وقتا کد نوشتن راحت‌تره، تا اینکه بخوای یک سری بلوک را به هم بچسبونی خصوصا اگه پروسه کنترلی کدت زیاد باشه.

    1. Avatar for Phoenix Phoenix گفت:

      فکر کنم Fritzing فقط برای رسم شماتیک به صورت گرافیکی است، نه برای تولید کد.

  6. Avatar for reza reza گفت:

    سلام
    نرم افزار جالبیه در نوع خودش!
    مدتها پیش در موردش مطالبی خونده بودم.
    ضمن اینکه دیدن سایت و دانلودش بدون فندق شکن به سادگی میسر نیست!

    1. Avatar for Phoenix Phoenix گفت:

      سلام رضای عزیز. بله ما هم متاسفانه بدون تحریم شکن نتوانستیم به سایتش متصل شویم.

  7. Avatar for حمید حمید گفت:

    چقدر این مطلب منو یاد وردپرس انداخت…
    …خدا رو هم بنده نیست…

    1. Avatar for Phoenix Phoenix گفت:

      درسته حمید جان، ابزارهای اینچنینی چون همه‌ی کار از قبل انجام شده است، همچین حسی را در مخاطبانشان القا می‌کنند. در سمت دیگر ابزارهایی که نیاز به مطالعه و تمرین بیشتر برای یادگیری دارند این حس بندگی را اگر کمتر نکنند حداقل به حد معقولی می‌رسانند?? چون ما هرچقدر بیشتر می‌خوانیم، بیشتر می‌فهمیم که چقدر نمی‌دانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *