اینترنت اشیاء, بلاگ خبری سیسوگ, کویکتل, معرفی, مقاله های سیسوگ, هوش مصنوعی

رونمایی از ماژول های جدید شرکت کویکتل -اخبار کویکتل

رونمایی از ماژول های جدید شرکت کویکتل -اخبار کویکتل

شرکت کویکتل این بار هم با رونمایی از ماژول‌های جدید خود در زمینه تکنولوژی IOT گوی رقابت را از رقیبان خود ربوده است. به طوریکه این ماژول دارای قابلیت هایی نظیر 5G، C-V2X، AI و … میباشد.

از 11 تا 13 ژوئن در شانگ های چین نمایشگاهی برگزار شد که شرکت کویکتل از ماژول های RG500Q و RM500Q خود در این نمایشگاه رونمایی کرد.

از جمله قابلیت های این ماژول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کشور چین به طور رسمی مجوز استفاده از شبکه 5G را برای تمامی بخش ها از جمله ارتباطات، صنعت و … را صادر کرد.

شرکت کویکتل با همکاری شرکای تجاری بین المللی خود تلاش می‌کند که تا پایان سال 2019، ماژول های 5G خود را تجاری سازی کند. و در حال حاضر ماژول های 5G شرکت کویکتل که شامل RG500Q/RG510Q و RM500Q/RM510Q می‌باشند از فاکتور های LGA و  M.2 پیروی می‌کنند، از جمله کاربرد های آنها می‌توان به دسترسی بی‌سیم به لب‌تاپ ها، نقطه اتصال موبایل ها، امنیت و … اشاره کرد.

تشخیص چهره و در کنار آن پردازش صوت به همراه تکنولوژی هوش مصنوعی یکی از مهیج ترین موضوعات برای بازدید کنندگان الکترونیکی است و البته این موضوع کاملا کاربردی است، از جمله کاربرد های آن می‌توان به ماشین های بدون سرنشین، خانه هوشمند و سایر موارد اشاره کرد.

حال سوالی که پیش می‌آید، باید از چه سخت افزاری با قابلیت هوش مصنوعی استفاده کرد؟

شرکت کویکتل برای حل این مسئله ماژول های SC600T/SC600Y و SC66 خود را معرفی کرد که کاملا برای کار های IOT و AI به همراه کارهای پردازشی از جمله استفاده از پردازش تصویر برای تحت نظر گرفتن رفتار راننده در حین رانندگی جهت کاهش صدمات و خسارت مناسب می‌باشد.

اینترنت وسایل نقلیه (IOV) یکی دیگر از کاربرد های شبکه 5G است و یکی دیگر از ماژول های قدرتمند کویکتل، AG550Q است که فرکانس های زیر 6GHz را دریافت می‌کند، همچنین قابلیت پشتیبانی V2X و GNSS را دارد.

از جمله ویژگی های استفاده از IOV می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ارتقاء ایمنی رانندگی.
  • کاهش زمان تاخیر در ارتباط بین وسایل نقلیه.
  • قابلیت اطمینان و توانایی بالا برای کوتاه کردن زمان لازم برای انتقال اطلاعات ترافیکی جاده به پلتفرم، جهت تصمیم گیری بهتر راننده. 

رونمایی از ماژول های سری AG

این ماژول دارای دو قابلیت V2X و Advanced Driver Assistance System می‌باشد که قابلیت اول ارتباط ماشین با سایر وسایل الکترونیکی قبیل ماشین های دیگر و … و قابلیت دوم به معنی درایور کمکی مورد اول می‌باشد که قابلیت ارتباط بین جاده ای با محیط را فراهم می‌کند و همینطور باعث ایمنی بیشتر در رانندگی می‌شود.
اخیرا هم شرکت های خودرو سازی از این ماژول استقبال کرده اند و در ماشین های خود مورد استفاده قرار داده اند.

منبع

author-avatar

درباره BLO OM

«السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ، السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ».

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *