توصیه شده, متفرقه, مقاله های سیسوگ

تلگرام: معبد گنج های مدفون

معایب تلگرام

توی اینستاگرام شما فقط با ویدئو و عکس سر و کار دارید و شما حتی نمیتونید یک مطلب بدون پیوست عکس و ویدئو منتشر کنید!

ولی داخل توییتر  انتقال محتوا اکثرا توسط متن منتقل میشه!

داخل اینستاگرام شما نمیتونید یک مطلب خواندنی را برای تمامی مخاطبینتون در صفحه عمومی خودتون بازنشر کنید ولی داخل توییتر مهمترین قابیلت اینه که یک مطلب خوب و عالی میتونه در کسری  از ساعت کل توییتر را با منبع اصلی اش در بر بگیره.

تو اینستاگرام شما اگر عکس خوبی انتخاب کنید میتونید بازخورد عالی بگیرید و در توییتر اگر شما متن خوبی انتخاب کنید میتونید بازخورد بهتری بگیرید

مقایسه توییتر و اینستاگرام

توی اینستاگرام شما نمیتونید یک لینک داخل مطلبتون قرار بدید که طرف با کلیک بتونه به دنیای خارج اینستاگرام برسه (میدونم خیلی مسخره و انحصارگرایانه هست) ولی تو توییتر این حق مسلم هر کسیه!

اکثر بازیگرها و مدل ها عاشق اینستاگرام هستند و این شبکه اجتماعی محبوبیت خاصی براشون داره و اکثر سیاستمدارها و آدمهای علمی سعی میکنند از بستر توییتر برای دیدگاههاشون انتقال اطلاعات کنند.

یه بازیگر کافیه تو اینستاگرام یه عکس بگذاره و کلی لایک و به به و چه چه بشنوه!

و همون بازیگر کافیه اون عکس را داخل توییتر منتشر کنه که کلی مسخره بشه!

همه اینها نشون دهنده این هستند که شبکه های اجتماعی هر کدام برای هدف و کارکرد مشخصی ایجاد شده اند, و طیف کاربران خاص خودشون را هم دارند!

 

یکی از شبکه های اجتماعی و یا بهتر گفت پیام رسانی که چند سالی هست تو ایران جای خودش را باز کرده تلگرام هست!

شبکه ای که به جرات میشه گفت از هر نظر فوق العادس و با ایجاد فضایی به نام کانال تونسته مرز بین یک پیام رسان و شبکه اجتماعی و حتی حوزه خبررسانی را درهم بشکنه!

صد البته خصوصیاتی این شبکه اجتماعی داره که اون را منحصر به فرد کرده که البته نمیخاهیم در مورد خصایص خوب اون بیشتر صحبت کنیم چون تمام کاربرهایی که در ایران از اون استفاده میکنند دقیقا به دلیل همین محاسن هست که با توجه به فیلتر شدن اون همچنان در حال استفاده هستند.

یکی از ویژگیهای خاص تلگرام  وجود قابلیتی به نام کانال هست قابلیتی که باعث شده انتشار اخبار و انواع محتواها به سادگی یک نوشتن ساده باشه!

قضیه زمانی برای ما مهم میشه  که بسیاری از این کانال ها اقدام به تولید محتوا هم میکنند!

تولید محتوایی که میتونه از چندین خط عبرت آموز و ماحصل تجربه باشه تا محتواهایی که ساعت ها  و روزها وقت گذاشته میشه و خروجی آن یک فایل PDF یا حتی یک فیلم میتونه باشه!

اینکه کانال چرا اینقدر محبوب شده کاملا مشخصه؟

کاربر بدون هر نوع پیچیدگی میتونه یک فضای اطلاع رسانی برای خودش داشته باشه و در صورت اقبال عمومی میتونه کلی طرفدار هم پیدا کنه!

 

راستی تو کانال لازم نیست شما حساسیت زیادی روی خروجی داشته باشید  و میتونید خیلی سریع حتی توی تاکسی و یا وقتی خوابید چند خط بنویسید و منتشر کنید!

همه اینها جز کاربردهای خوب و فوق العاده یک کانال هست! ولی وقتی قضیه به محتوا های ارزشمند و علمی میرسه اون موقع هست که قضیه کمی فرق میکنه!

محتوایی که کلی زمان و انرژی میبره و وقتی هم قراره منتشر بشه داخل کانالی منتشر میشه که حداکثر چند هزار کاربر داره و درصد خیلی کمی از اونها مطلب را میبنن و باز هم درصد خیلی کمی اون مطلب براشون جذاب میشه که سعی میکنند مطلب را بخونن و از اون درصد کم شاید درصد خیلی کمتری باشه که سعی کنه از اون مطلب در اون زمان مشخص استفاده ای ببرن یا بازنشرش کنه!

حتی اگر به عنوان مدیر کانال سعی کنید مطلبتون را هم هر  ماه یک بار داخل کانالتون بارها فوروارد کنید!

بگذارید مشکل را در جواب سوالی که مطرح میکنم جستجو کنیم!

 

شما قراره در مورد راه اندازی فلان ماژول الکترونیکی اطلاعات بیشتری کسب کنید چکاری انجام میدید؟

داخل گوگل سرچ میزنید؟

اکثرا همین جواب را میدند! راستی چرا داخل تلگرام این کار را نمیکنید؟ چون تلگرام چنین قابلیتی نداره 🙂

دقیقا مشکل همینجاست!

حتی در فرض خوشبینانه شما کانالی را میشناسید که چنین مطلبی را قبلا منتشر کرده! امیدوارم بتونید بعد از کلی کلنجار و تست انواع کلمه ها و تگ ها اون مطلب را پیدا کنید! و اگر تونستید پیدا کنید بی شک شما ادم خیلی خوش شانسی هستید!

بگذارید بریم سراغ اصل موضوع!

 

وقتی کاربری تصمیم میگیره محتوای خودش را صرفا از بستر تلگرام منتشر کنه  یه جورایی داره مطلب خودش را  محدود به زمان و محدوده افراد خاصی میکنه که میتونه بزرگترین عیب برای شخصی باشه که سعی میکنه مطلبی علمی را بصورت رایگان در اختیار همه قرار بده.

 

تلگرام: معبد گنج های مدفون

راهکار اصلی اینه که مطالب به وب سایت منتقل بشه و با رعایت موارد اولیه سئو منتشر بشند.

البته در راهکار بالا چند تا مشکل خودنمایی میکنه که دلیل اصلی این که خیلی کاربرها وارد ساخت سایت نمیشن دقیقا همین هست.

  • اول اینکه ایجاد و داشتن یک وب سایت میتونه پرهزینه و دردسر ساز باشه !
  • مورد دوم اینکه نوشتن یه مطلب با رعایت اصول سئو هم خیلی کار راحتی نیست!
  • تازه اگر روزی خدای نکرده وب سایتتون به هر دلیلی از کار بیفته, پاک بشه و یا هک بشه از بین رفتن محتوا و عدم دسترسی به اون میتونه در حالتی بدتر اتفاق بیفته!

یکی از راه حل های  مشکلات بالا استفاده از وبلاگ هست که میتونه کمی دغدغه وب سایت و امنیت  …حل کنه و هزینه ای هم نداره و در ضمن با کمی مطالعه میشه اصول سئو را هم یاد گرفت و مطالب کم نقصی نوشت.

 

راه حل سیسوگی:

خب ما کلی اون بالا فلسفه چینی کردیم که راه حل سیسوگ را هم ارائه بدیم!

شما به راحتی میتونید از بستر سیسوگ جهت انتشار محتواهای خودتون در محیط وب استفاده کنید و از  ساختار و بازدیدکنندگان سیسوگ  جهت دیده شدن مطلبتون بهره مند بشید!

صد البته این مطلب به نام خودتون منتشر میشه و  حتی اطلاعات وب سایت و یا شبکه اجتماعی خودتون را هم میتونید در اون قرار بدید.

برای اینکه متهم به انحصار طلبی هم نشیم:

قراره به زودی بستری را هم فراهم کنیم که کاربرانی که احیانا وب سایت یا وبلاگ خاص خودشون را هم دارند بتونند در سایت سیسوگ آدرس  مطلب خودشون را به همراه توضیحاتی ارائه بدند که کلیه کاربرها بتونن از پتانسیل سیسوگ در جهت نشر و باز نشر محتواهای ایجاد شده در حوزه الکترونیک و … استفاده کنند.( صدا البته کاربر جهت خوندن مطلب اصلی رهنمون میشه به وب سایت شما)

منتظر پیشنهادات و نظرات شما  نیز هستیم!

همچنین جهت ارسال مطلب و عضویت در وب سایت سیسوگ میتونید با ادمین تلگرام سیسوگ مرتبط بشید.

 

 

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *