آموزش پردازش تصویر در پایتون – جلسه 3: نمایش و ذخیره ویدئو

آموزش پردازش تصویر در پایتون – جلسه 3: نمایش و ذخیره ویدئو

آموزش پردازش تصویر در پایتون – جلسه 3: نمایش و ذخیره ویدئو
آموزش پردازش تصویر در پایتون – جلسه 3: نمایش و ذخیره ویدئو

در قسمت دوم از مجموعه آموزشی پردازش تصویر در پایتون با نحوه‌ی ایجاد خط روی تصویر و مشخص کردن محل آن خط آشنا شدیم. همچنین در نهایت تصویر را در محل پروژه ذخیره کردیم. اما در این قسمت قصد داریم به نمایش و ذخیره ویدئو بپردازیم.

در این قست در رابطه با اینکه چگونه از یک منبع ویدئویی استفاده کنیم، چگونه می‌توانیم از وبکم ضبط کنیم و همچنین ویدئوی ضبط شده را ذخیره کنیم، و اینکه این عملیات چه تفاوتی با کار بر روی تصویر خواهد داشت، صحبت خواهیم کرد.

از آن‌جایی که ویدئو شامل چندین عکس پشت سرهم می‌باشد، اگر قرار باشد تغییری را روی ویدئو ایجاد کنیم، مثلا یک نوشته روی ویدئو بنویسیم باید این کار را با یک توالی و پشت سرهم روی عکس‌های که ویدئو را تشکیل می‌دهند انجام بدهیم. پس طبق دانش برنامه‌نویسی می‌دانیم که نیاز به یک حلقه داریم. ما یک حلقه while تعریف می‌کنیم، و در این حلقه ابتدا ویدئو را خوانده و در frame ذخیره می‌کنیم. با هر بار اجرا شدن دستور مربوطه یک فریم به وجود می‌آید، که مجوع این فریم‌ها یک ویدئو را تشکیل می‌دهند. پس از انجام این مراحل می‌توانیم ویدئو یا همان فریم‌ها را با فرمت رنگی دلخواه به نمایش بگذاریم.

همچنین تعریف می‌کنیم که اگر کلیدی زده شد فیلمی که از وبکم ضبط می‌شود و در حال نمایش است متوقف شود. تعریف این کلید هم دلخواه می‌باشد و با استفاده از یک دستور شرطی انجام می‌شود.

در نهایت هم ویدئوی ضبط شده را ذخیره می‌کنیم. این امکان وجود دارد که ابعاد و سرعت فریم‌ها را نیز تعیین کنیم.

پس از اجرای برنامه یک پنجره مشابه زیر به ما نمایش داده خواهد شد:

آموزش پردازش تصویر

این مقاله برگرفته از آموزش ویدئویی زیر می‌باشد، برای مشاهده‌ی جزئیات بیشتر حتما این ویدئو را مشاهده بفرمائید.

حمایت از aidin eslami

خوشحال میشیم برای تداوم و کیفیت ما رو حمایت کنید.

0 نفر

پــــســنــدیـده انـد

توجه

aidin eslami
aidin eslami

آیدین اسلامی آیدین اسلامی، طراح و توسعه دهنده نرم افزار ، تولید کننده و مجری برنامه های علمی و آموزشی، ساکن کالیفرنیا در آمریکاست.

دیدگاه ها

5 دیدگاه

  • منصور
    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰

    سلام. ممنون بابت اموزش خیلی خیلی باحالی که گذاشتید.
    آقای اسلامی اموزش هاشون حرف نداره.
    فقط در کدی که قرار دادید در خط 6 لطفا فریم را به 24 تغییر بدید، یه اشتباه کوچیک رخ داده و 240 در ثانیه شده که خیلی سرعت بالایی هست و باید 24 فریم در ثانیه که سرعت عادی هست قرار داده بشه. چون خود اقای اسلامی هم 24 ثانیه گذاشتند.
    تشکر از این اموزش درجه 1 .
    سپاس

    • Zeus ‌
      zeus
      ۵ خرداد ۱۴۰۰

      سلام دوست عزیز
      متشکر از توجه شما 🙂
      بله اصلاح میکنیم حتما

  • فرشید
    ۸ خرداد ۱۳۹۹

    سلام وعرض ادب
    ممنون بابت آموزش خوبتون. ترس از یادگیری open cv برای من از رفت و به این موضوع علاقه مند شدم.
    سپاس از زحمات شما

  • محمد
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

    سلام و عرض ادب و خداقوت
    واقعا ممنونم بابت آموزش های فوق العاده با کیفیت و جذابتون انصافا خیلی استفاده کردم و ان شاءالله تا آخر آموزش رو هم دنبال میکنم.
    آرزوی موفقیت های روز افزون و سلامتی رو برای شما و همکارانتون در سیسوگ دارم.

    • Phoenix
      ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

      سلام نازنینم. سپاس بابت نظر مثبت‌تان و خوشحالیم که استفاده لازم را برده‌اید.

پر بحث ترین ها

مسابقه دوم : چالش برنامه نویسی به زبان C

مسابقه اول سیسوگ (مسابقه اول: درک سخت افزار) انتقادهای زیادی رو در پی داشت تا جایی که حتی خودمم به نتیجه مسابقه...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 2 سال پیش

راه اندازی LCD گرافیکی Nokia 1661 و دانلود کتابخانه آن

LCD گرافیکی یکی از مهم ترین پارامترهای موجود در طراحی انواع مدارات الکترونیکی پیچیده و حتی ساده است ، نمایش وضعیت و...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 4 سال پیش

ریموت کدلرن و چکونگی دکد کردن آن به همراه سورس برنامه

ریموت کنترل امروزه کاربرد زیادی پیدا کرده است؛ از ریموت‌های درب بازکن تا ریموت‌های دزدگیر و کنترل روشنایی همه از یک اصول اولیه پیروی می‌کنند و آن‌هم ارسال اطلاعات به‌صورت بی‌سیم است....

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 5 سال پیش

همه چیز درباره ریموت کنترل‌های هاپینگ

امنیت همیشه و در همه‌ی اعصار، مقوله‌ی مهم و قابل‌توجه‌ ای بوده و همیشه نوع بشر به دنبال امنیت بیشتر، دست به ابداعات و اختراعات گوناگونی زده است. ریموت کنترل یکی از این اختراعات است. در این مقاله، به بررسی امنیت انواع ریموت‌های کنترل خواهیم پرداخت....

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 5 سال پیش

مسابقه سوم: استخراج داده از رشته ها در زبان C

نزدیک به 5 ماه از مسابقه دوم سیسوگ می‌گذره و فکر کردم که بد نیست یک چالش جدید داشته باشیم! البته چالش‌ها...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 2 سال پیش

مسابقه ششم: بزن میکروکنترلر را بسوزون!

بزنم میکروکنترلر را بسوزونم اونم تو  این شرایط!، طراحی مسابقه از اون چیزی که به نظر می‌رسه سخت‌تر است، باید حواست باشه...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 11 ماه پیش

آموزش قدم به قدم راه اندازی +NRF24L01

آموزش قدم به قدم راه اندازی +NRF24L01  با کتابخانه سازگار با انواع میکروکنترلرها و کامپایلرها قبل از اینکه قسمت بشه با ماژول...

رسول خواجوی بجستانی رسول خواجوی بجستانی
  • 3 سال پیش

ساخت ماینر با FPGA و ARM

چند ماهی هست که تب بیت کوین و ارزهای دیجیتال خیلی بالا رفته! چه شد که این پست را نوشتم همانطور که...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 3 سال پیش

کار با ماژول تمام عیار mc60 – قسمت دوم – راه اندازی OpenCPU

در قسمت اول به یکسری اطلاعات کلی ماژول mc60 پرداختیم، با نرم افزار QNavigator کار کردیم و یک هدربرد هم برای کار...

Mahdi.h   Mahdi.h  
  • 3 سال پیش

مسابقه چهارم: کدام حلقه سریع‌تر است؟

حدود ۷ ماه پیش، مسابقه سوم سیسوگ رو برگزار کردیم و کلی نکته در مورد خواندن رشته‌های ورودی را بررسی کردیم. فکر...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 1 سال پیش
سیـــســـوگ

مرجع متن باز آموزش الکترونیک