آموزش پردازش تصویر در پایتون – جلسه 10: فیلتر رنگ در ویدئو

آموزش پردازش تصویر در پایتون – جلسه 10: فیلتر رنگ در ویدئو

آموزش پردازش تصویر در پایتون – جلسه 10: فیلتر رنگ در ویدئو
آموزش پردازش تصویر در پایتون – جلسه 10: فیلتر رنگ در ویدئو

در قسمت نهم از مجموعه آموزشی پردازش تصویر در پایتون، گفتیم که عملگر آستانه چیست و به آموزش آن پرداختیم. با انتخاب آستانه مناسب قسمتی از تصویر که تار بود را خواناتر کردیم و در نهایت با آستانه متغیر و با متد گوسی بر روی قسمت‌های مختلف تصویر، آستانه متفاوتی اعمال کردیم و تصویر را نسبت به حالت قبل بهبود دادیم. در این قسمت قصد داریم در رابطه با فیلتر رنگ در ویدئو صحبت کنیم.

در ادامه با یک فرمت متفاوت از قبل به اسم HSL آشنا می‌شویم. این فرمت بر خلاف فرمت RGB شامل، نوع رنگ، شدت رنگ، و شدت نور می‌باشد. برای توضیحات بیشتر در این رابطه ویدئوی پیوست این مقاله را مشاهده کنید.

ما هم در ادامه ابتدا فرمت را از BGR به HSL تبدیل می‌کنیم و سپس در مورد فیلتر رنگ صحبت خواهیم کرد.

فیلتر رنگ در ویدئو

اگر بخواهیم یک رنگ خاص را در ویدئو فیلتر کنیم، ابتدا باید به نحوی آن رنگ را تشخیص دهیم و سپس آن را فیلتر کنیم. ما در اینجا یک محدوده تعیین کردیم و در بین این محدوده رنگ را فیلتر کردیم.

پس از اینکه برنامه بالا را اجرا کردیم خروجی که از وبکم ضبط می‌شود همانند تصاویر زیر است:

فیلتر رنگ در ویدئو

 

این مقاله برگرفته از آموزش ویدئویی زیر می‌باشد، برای مشاهده‌ی جزئیات بیشتر حتما این ویدئو را مشاهده بفرمائید.

 

حمایت از aidin eslami

خوشحال میشیم برای تداوم و کیفیت ما رو حمایت کنید.

0 نفر

پــــســنــدیـده انـد

توجه

aidin eslami
aidin eslami

آیدین اسلامی آیدین اسلامی، طراح و توسعه دهنده نرم افزار ، تولید کننده و مجری برنامه های علمی و آموزشی، ساکن کالیفرنیا در آمریکاست.

دیدگاه ها

2 دیدگاه

  • A
    ۶ مرداد ۱۳۹۹

    سلام
    خسته نباشید
    بعد از اجرای این کدها، خروجی به صورت پشت سرهم پخش نمیشه، و لازمه که هر سه window بسته بشه، تا فریم بعدی رو نشون بده، امکانش هست راهنمایی کنید مشکل چیه ؟

    • A
      ۶ مرداد ۱۳۹۹

      حل شد، مشکل از v2.waitKey() بود

پر بحث ترین ها

مسابقه دوم : چالش برنامه نویسی به زبان C

مسابقه اول سیسوگ (مسابقه اول: درک سخت افزار) انتقادهای زیادی رو در پی داشت تا جایی که حتی خودمم به نتیجه مسابقه...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 2 سال پیش

راه اندازی LCD گرافیکی Nokia 1661 و دانلود کتابخانه آن

LCD گرافیکی یکی از مهم ترین پارامترهای موجود در طراحی انواع مدارات الکترونیکی پیچیده و حتی ساده است ، نمایش وضعیت و...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 4 سال پیش

ریموت کدلرن و چکونگی دکد کردن آن به همراه سورس برنامه

ریموت کنترل امروزه کاربرد زیادی پیدا کرده است؛ از ریموت‌های درب بازکن تا ریموت‌های دزدگیر و کنترل روشنایی همه از یک اصول اولیه پیروی می‌کنند و آن‌هم ارسال اطلاعات به‌صورت بی‌سیم است....

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 5 سال پیش

همه چیز درباره ریموت کنترل‌های هاپینگ

امنیت همیشه و در همه‌ی اعصار، مقوله‌ی مهم و قابل‌توجه‌ ای بوده و همیشه نوع بشر به دنبال امنیت بیشتر، دست به ابداعات و اختراعات گوناگونی زده است. ریموت کنترل یکی از این اختراعات است. در این مقاله، به بررسی امنیت انواع ریموت‌های کنترل خواهیم پرداخت....

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 5 سال پیش

مسابقه سوم: استخراج داده از رشته ها در زبان C

نزدیک به 5 ماه از مسابقه دوم سیسوگ می‌گذره و فکر کردم که بد نیست یک چالش جدید داشته باشیم! البته چالش‌ها...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 2 سال پیش

مسابقه ششم: بزن میکروکنترلر را بسوزون!

بزنم میکروکنترلر را بسوزونم اونم تو  این شرایط!، طراحی مسابقه از اون چیزی که به نظر می‌رسه سخت‌تر است، باید حواست باشه...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 11 ماه پیش

آموزش قدم به قدم راه اندازی +NRF24L01

آموزش قدم به قدم راه اندازی +NRF24L01  با کتابخانه سازگار با انواع میکروکنترلرها و کامپایلرها قبل از اینکه قسمت بشه با ماژول...

رسول خواجوی بجستانی رسول خواجوی بجستانی
  • 3 سال پیش

ساخت ماینر با FPGA و ARM

چند ماهی هست که تب بیت کوین و ارزهای دیجیتال خیلی بالا رفته! چه شد که این پست را نوشتم همانطور که...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 3 سال پیش

کار با ماژول تمام عیار mc60 – قسمت دوم – راه اندازی OpenCPU

در قسمت اول به یکسری اطلاعات کلی ماژول mc60 پرداختیم، با نرم افزار QNavigator کار کردیم و یک هدربرد هم برای کار...

Mahdi.h   Mahdi.h  
  • 3 سال پیش

مسابقه چهارم: کدام حلقه سریع‌تر است؟

حدود ۷ ماه پیش، مسابقه سوم سیسوگ رو برگزار کردیم و کلی نکته در مورد خواندن رشته‌های ورودی را بررسی کردیم. فکر...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 1 سال پیش
سیـــســـوگ

مرجع متن باز آموزش الکترونیک