آموزش پردازش تصویر در پایتون – جلسه 12: الگویابی

آموزش پردازش تصویر در پایتون – جلسه 12: الگویابی

آموزش پردازش تصویر در پایتون – جلسه 12: الگویابی
آموزش پردازش تصویر در پایتون – جلسه 12: الگویابی

در قسمت یازدهم از مجموعه آموزشی پردازش تصویر در پایتون، در رابطه با تشخیص لبه‌ها صحبت کردیم و عملیات لبه‌یابی را با الگوریتم‌ها و متدهای مختلفی بر روی ویدئویی که از وبکم ضبط کردیم تست کردیم و در نهایت به نمایش گذاشتیم. در این قسمت قصد داریم در مورد الگویابی صحیت کنیم. در ادامه این موضوع را بیشتر تشریح خواهیم کرد.

الگویابی

الگویابی که در  اینجا مدنظر ما است یعنی اینکه یک الگوی خاص را در یک تصویر تشخیص بدهیم.

برای این کار ما دو عکس کوچک و بزرگ در نظر می‌گیریم. عکس کوچک چندین بار در عکس بزرگ تکرار شده است و ما باید تشخیص بدهیم که در کجای عکس بزرگ این الگو تکرار شده است.

در ادامه ما کدی خواهیم نوشت که سکه‌های که در بازی سوپر ماریو وجود دارد را تشخیص بدهد. پس نتیجه الگویابی می‌شود پیدا کرد سکه‌ها که همان عکس کوچک می‌شود در عکس بزرگ‌تر.

به این نکته توجه داشته باشید که با توجه به میزان آستانه‌ای که ما تعیین می‌کنیم، این تشخیص می‌تواند متفاوت باشد.

پس از اینکه برنامه‌ی بالا را اجرا کردیم، خروجی برنامه به صورت زیر خواهد بود و سکه‌ها دقیا تشخیص داده خواهند شد.

الگویابی در پردازش تصویر

این مقاله برگرفته از آموزش ویدئویی زیر می‌باشد، برای مشاهده‌ی جزئیات بیشتر حتما این ویدئو را مشاهده بفرمائید.

حمایت از aidin eslami

خوشحال میشیم برای تداوم و کیفیت ما رو حمایت کنید.

0 نفر

پــــســنــدیـده انـد

توجه

aidin eslami
aidin eslami

آیدین اسلامی آیدین اسلامی، طراح و توسعه دهنده نرم افزار ، تولید کننده و مجری برنامه های علمی و آموزشی، ساکن کالیفرنیا در آمریکاست.

دیدگاه ها

0 دیدگاه

پر بحث ترین ها

مسابقه دوم : چالش برنامه نویسی به زبان C

مسابقه اول سیسوگ (مسابقه اول: درک سخت افزار) انتقادهای زیادی رو در پی داشت تا جایی که حتی خودمم به نتیجه مسابقه...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 2 سال پیش

راه اندازی LCD گرافیکی Nokia 1661 و دانلود کتابخانه آن

LCD گرافیکی یکی از مهم ترین پارامترهای موجود در طراحی انواع مدارات الکترونیکی پیچیده و حتی ساده است ، نمایش وضعیت و...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 4 سال پیش

ریموت کدلرن و چکونگی دکد کردن آن به همراه سورس برنامه

ریموت کنترل امروزه کاربرد زیادی پیدا کرده است؛ از ریموت‌های درب بازکن تا ریموت‌های دزدگیر و کنترل روشنایی همه از یک اصول اولیه پیروی می‌کنند و آن‌هم ارسال اطلاعات به‌صورت بی‌سیم است....

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 5 سال پیش

مسابقه سوم: استخراج داده از رشته ها در زبان C

نزدیک به 5 ماه از مسابقه دوم سیسوگ می‌گذره و فکر کردم که بد نیست یک چالش جدید داشته باشیم! البته چالش‌ها...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 2 سال پیش

همه چیز درباره ریموت کنترل‌های هاپینگ

امنیت همیشه و در همه‌ی اعصار، مقوله‌ی مهم و قابل‌توجه‌ ای بوده و همیشه نوع بشر به دنبال امنیت بیشتر، دست به ابداعات و اختراعات گوناگونی زده است. ریموت کنترل یکی از این اختراعات است. در این مقاله، به بررسی امنیت انواع ریموت‌های کنترل خواهیم پرداخت....

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 5 سال پیش

مسابقه ششم: بزن میکروکنترلر را بسوزون!

بزنم میکروکنترلر را بسوزونم اونم تو  این شرایط!، طراحی مسابقه از اون چیزی که به نظر می‌رسه سخت‌تر است، باید حواست باشه...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 9 ماه پیش

آموزش قدم به قدم راه اندازی +NRF24L01

آموزش قدم به قدم راه اندازی +NRF24L01  با کتابخانه سازگار با انواع میکروکنترلرها و کامپایلرها قبل از اینکه قسمت بشه با ماژول...

رسول خواجوی بجستانی رسول خواجوی بجستانی
  • 3 سال پیش

ساخت ماینر با FPGA و ARM

چند ماهی هست که تب بیت کوین و ارزهای دیجیتال خیلی بالا رفته! چه شد که این پست را نوشتم همانطور که...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 3 سال پیش

مسابقه چهارم: کدام حلقه سریع‌تر است؟

حدود ۷ ماه پیش، مسابقه سوم سیسوگ رو برگزار کردیم و کلی نکته در مورد خواندن رشته‌های ورودی را بررسی کردیم. فکر...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 1 سال پیش

درآمد زایی به سبک پینوکیو

ما مهندسین, بخصوص مهندسین برق و الکترونیک … علاقه خاصی به طراحی و ساختن داریم علاقه زیادی به تکنولوژی , بخصوص از...

Sisoog Os Sisoog Os
  • 3 سال پیش
سیـــســـوگ

مرجع متن باز آموزش الکترونیک