توصیه شده, مقاله های سیسوگ

ساخت اندروید باکس به کمک OrangePi (نمایش فیلم با OrangePi)

ساخت اندروید باکس به کمک OrangePi (نمایش فیلم با OrangePi)

فیلم و تماشای فیلم یکی از سرگرمی‌های محبوب بین اغلب افراد است، مخصوصاً در شرایط قرنطینه کنونی که همه‌گیری کرونا باعث به وجود آمدن شرایط فوق‌العاده شده است، در این شرایط بهتر است تا جای ممکن سعی کنید در خانه بمانید و تنها برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج شوید. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم یکی از سرگرمی‌های مهیج تماشای فیلم است مخصوصاً وقتی‌که دستگاه پخش‌کننده را نیز خودتان ساخته باشید. در این مقاله قصد داریم که نحوه‌ی ساخت یک سینمای خانگی تمام‌ عیار را آموزش دهیم، البته با مقداری هک سخت‌افزاری مثل همیشه! برای نمایش فیلم با OrangePi با سیسوگ همراه باشید.

این بار Android و Kodi

اگر مخاطب سیسوگ بوده باشید، حتماً مقاله سینمای خانگی با رزبری پای و Kodi را دیده‌اید. در مقاله مذکور ما با استفاده از رزبری پای و با کمک پروژه‌های Openelec و LibreElec نحوه ساخت یک سینمای خانگی را توضیح دادیم! و البته از قابلیت‌های منحصربه‌فرد kodi نیز گفتیم. فکر می‌کنم بد نباشد اگر مقاله رو مطالعه نکرده‌اید، حتماً مطالعه کنید. اما این بار نمی‌خواهیم به سراغ یه لینوکس مینی‌مال به همراه kodi بریم و این بار سناریو این است که از اندروید استفاده کنیم و البته مثل قبل kodi رو خواهیم داشت در کنارش.

اما چرا اندروید؟

تلوزیون اندروید

 

مگر لینوکس مینی‌مال چه مشکلی داشت که می‌خواهیم به سراغ اندروید برویم؟ جواب ساده است! چون طیف برنامه‌هایی که می‌شود در کنار اندروید استفاده کرد خیلی گسترده‌تر خواهد بود. البته سوءتفاهم برای لینوکسی‌ها پیش نیاید، همه می‌دانیم که لینوکس برنامه‌های خیلی زیادی دارد، اما اینکه بشود از آن‌ها بر روی یک برد کوچولو، آن هم توسط کاربری که ممکن است تسلط کافی به لینوکس نداشته باشد، استفاده کرد خیلی کمتر است. برای همین است که بیشتر tv box ها از اندروید استفاده می‌کنند.

البته از جهت دیگر همان‌طور که احتمالاً می‌دانید به خاطر همین بحث قرنطینه اشتراک سایت‌های فیلمو، آیو، نماوا و … تا پایان سال رایگان شده است و متأسفانه هیچ کدام از شرکت‌های داخلی هیچ گونه پلاگینی برای استفاده در kodi عرضه نکرده‌اند که واقعاً جای تأسف دارد. (به شخصه با دو سه تا از شرکت‌ها مذاکره کردم و اعلام کردن حتی برنامه‌ای هم براش ندارن!) ولی تا دلتان بخواد نرم افزار اندرویدی دارند.

انتخاب سخت افزار

آیا قرار است دوباره از رزبری‌ پای استفاده کنیم؟ جواب منفی است! رزبری پای برای ورژن‌های یک و صفر کلا از اندروید پشتیبانی نمی‌کند و برای ورژن ۴ هم که اخیرا وارد بازار شده است هنوز اندورید پایداری عرضه نشده است، ورژن‌های ۲ و ۳ که امکان نصب اندورید را دارند بررسی می‌کنیم، رزبری‌ پای ورژن ۳ را نداشتم و تست‌ها را بر روی ورژن ۲ انجام دادم، مشکلات عدیده ای داشت که قید اندرویدش را زدم. از جمله مشکلاتش می‌شود به موارد زیر اشاره کرد

  • کندی بیش از حد
  • کیفیت تصویر پایین
  • عدم پشتیبانی از دکدر سخت افزاری
  • ورژن پایین اندروید
  • عدم پشتیبانی از ورژن android tv

شاید بشود با کندی یا نسخه قدیمی اندروید کنار آمد ولی با کیفیت پایین تصویر نمی‌شود کنار آمد مخصوصا اگر مثل من اهل تماشای فلیم با کیفیت بالا باشید! وقتی دکدر سخت افزاری در دسترس نباشد برای تماشای فیلم با بیت‌ریت بالا با مشکل مواجه خواهید شد که اصلا برای من جالب نبود پس تصمیم گرفتم از بردی استفاده کنیم که هم در ایران موجود باشد و هم مشکلات بالا را نداشته باشد!

 

برد Orange-Pi

 

انتخاب Allwinner H3 به نظر انتخاب معقولی است چرا که از دکدر سخت‌افزاری H264 و H265 پشتیبانی می‌کند و البته که ۴ هسته‌ای است و ارزان قیمت نیز هست. من برای این آموزش از برد Orangepi One استفاده خواهم کرد. شما به سادگی و بدون کوچک‌ترین تغییری می‌توانید از OrangePi PC نیز استفاده کنید. در مورد دیگر برد های مبتنی بر این پردازنده اطلاعی ندارم.

ایده اولیه هک

هک سخت‌افزار

با توجه به محدودیت زمانی که در اختیار داریم قرار نیست به سراغ کامپایل سورس اندروید برای چیپ H3 برویم! چرا که فرایند بسیار زمان‌بری است. در واقع ایده این است که یک Android Box مناسب پیدا کنیم که با استفاده از چیپ H3 طراحی شده باشد، تغییرات لازم برای همخوان کردن فریمور آن با برد مورد نظر را در آن اعمال کنیم و تمام.

شاید برای شما جذاب باشد: هک دستگاه IPTV SET TOP BOX شرکت آی سیما

Android Box مورد نظر باید دارای یک سری ویژگی‌ها باشد که مهم ترین آن پشتیبانی از دکدرهای سخت‌افزاری است! و البته باید بتوانیم فریمور آن را استخراج کنیم یا به نحو دیگری به آن دسترسی داشته باشیم.

بعد از جستجوهای فروان در خصوص یک اندورید باکس که ویژگی‌های بالا را داشته باشد بلاخره اندورید باکس R69 برای این عملیات مهم انتخاب شد. جالب‌ترین این که  دیجی‌کالا هم این اندورید باکس رو موجود دارد و به قیمت حدود ۴۵۰ هزار تومان به فروش می‌رساند.

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری R96

 

  • SoC – Allwinner H3 quad-core Cortex A7 processor with Mali-400MP2 GPU
  • System Memory – 1GB DDR3
  • Storage – 8GB flash + micro SD slot up to 32GB
  • Video & Audio Output – HDMI 1.4 output up to 1080p60, AV port (composite video + stereo audio OR YPbPr)
  • Video Codec – H.265 / H.264 up to 4K @ 30 fps
  • Connectivity – 10/100M Ethernet, 802.11 b/g/n WiFi
  • USB – 2x USB 2.0 ports
  • Misc – IR receiver
  • Power Supply – 5V/2A

دانلود فریمور اندروید باکس

دانلود اندروید

حالا که زوایای سخت‌افزاری مشخص شد، مهم‌ترین مساله فریمور است. اما چطور می‌شود به فریمور سخت‌افزار دسترسی پیدا کرد، یکی از راه‌های معمول خرید یک عدد از سخت‌افزار مذکور و خواندن حافظه برنامه آن با استفاده از پروگرامر است. و راه دیگر دانلود فایل‌های آپدیت دستگاه است. خوشبختانه با مقداری جستجو در سایت‌های مختلف بلاخره فریمور مناسب (ریکاوری فریمور) رو پیدا کردم و به هزار دردسر دانلودش کردم! (بر کسی وضعیت افتضاح اینترنت این روزها پوشیده نیست و البته …)

البته خبر خوب این که شما برای دانلودش قرار نیست به زحمت بیفتید به سادگی از سرور دانلود سیسوگ می‌توانید دانلودش کنید. برای دانلود فریمور اندروید باکس به انتهای همین پست قسمت دانلودها مراجعه کنید.

رایت ایمیج روی کارت حافظه

همان‌طور که می‌دانید بردهای اورنج پای از کارت حافظه برای بوت استفاده می‌کنند، پس ما برای رایت ایمیج باید آن را روی کارت حافظه بریزیم . معمولا در لینوکس از دستور dd برای این کار استفاده می‌کنیم و در ویندوز از نرم افزار win32 Disk Imager یا مشابه آن استفاده می‌کنیم. اما در این مورد خاص هیج کدام از این نرم افزارها کار نمی‌کنند و برای این کار حتما باید از نرم افزار PhoenixCard استفاده کنید و متاسفانه برای اجرای این نرم افزار باید از ویندوز استفاده کنید.

بعد از دانلود برنامه PhoenixCard (از قسمت دانلودها در انتهای همین پست) و اجرای آن و انتخاب ایمیج مورد نظر مطابق عکس زیر حتما حالت startup رو انتخاب کنید و بعد بر روی کلید burn کلیک کنید و منتظر بمانید تا عملیات به پایان برسد! ممکن است تا چندین دقیقه بسته به سرعت کارت حافظه این کار به طول بینجامد!

دانلود نرم‌افزار PhoenixCard

 

نکته مهم: حتما در انتخاب درایو کارت حافظه دقت کنید و مراقب باشید دیگر درایوهاتون را انتخاب نکنید که ممکن است باعث از دست رفتن اطلاعات بشود. در ضمن بهتره که اول کارت حافظه را با نرم افزار sd formatter یک بار فرمت کنید بعد ایمیج را رویش بریزید.

 

وقتی عبارت Burn End رو در نرم‌افزار دیدید یعنی کار نوشتن ایمیج تمام شده و می‌توانید کارت حافظه را بردارید.

هک سخت‌افزاری OrangePI One

در مشخصات این اندورید باکس ذکر شده است که ۱ گیگابایت RAM دارد و همان‌طور که می‌دانید برد OrangePI One تنها ۵۱۲ مگابایت ram دارد. این مساله ممکن است در اجرای چند برنامه یا برنامه‌های حجیم مشکل ایجاد کند. البته با تست‌های انجام شده با حافظه ۵۱۲ مگابایت هم این فریمور به خوبی کار می‌کند و فیلم را به شکل قابل قبولی پخش خواهد کرد.

پس می توان نتیجه گرفت این بخش از مقاله تنها برای آشنایی دوستان است و اختیاری است. انجام ندادن آن هیچ مشکل جدی‌ای را ایجاد نخواهد کرد.

اولین قدم برای هرگونه هک سخت‌افزاری اشراف داشتن روی سخت‌افزار است. خوشبختانه شماتیک OrangePI One توسط شرکت تولید کننده منتشر شده که می توانید آن را از این لینک دانلود کنید.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید برد OrangePI One دارای دو RAM DDR3 است که مستقیما به CPU وصل شده‌اند و هر کدام از آنها ظرفیت ۲۵۶ مگابایت دارند که مجموعا ۵۱۲ مگا بایت را تامین می‌کنند.

شماتیک OrangePI

در شماتیک شماره ramها FBGA96C80P9X13 ذکر شده و پکیج آن‌ها نیز FBGA96 است! پس به احتمال زیاد اگر بتوانید دو عدد ram با همین پکیج و خانواده با ظرفیت دو برابر پیدا کنیم و با رم‌های برد جایگزین کنیم به احتمال زیاد موفق خواهیم شد تا ظرفیت رم را دو برابر کنیم.

بعد از جستجوی فراوان موفق شدم رم K4B4G16460-BCKO که قیمت مناسبی رو داشت پیدا کنم (حدود ۱۰ یوان) و ۴ عدد از آن را خریداری کردم.

OrangepiOne Ram

حالا نوبت قسمت ترسناک ماجرا یعنی تعویض آیسی‌ها است، ترس از خراب کردن برد و احتمال کار نکردن که تازه معلوم نیست مشکل از نوع رم است یا لحیم سردی پایه‌ها و هزار مکافات دیگه. تا شروع نکنیم نخواهیم دانست چه اتفاقی خواهد افتاد پس واردش می‌شویم 🙂

برای در آوردن آیسی‌ها می‌توانیم از هات‌جت استفاده کنید اما دقت داشته باشید حتما قسمت‌های حساس را با چسب نسوز عایق کنید که به آن‌ها صدمه‌ای وارد نشود، مانند تصویر زیر:

برد OrangePi

بعد از این کار می‌توانید با هات‌جت آیسی رو به اندازه کافی داغ کنید و با پنس آن را بردارید. با توجه به بی کیفیت بودن قلع استفاده شده مجبور شدم دمای هات جت رو تا ۴۵۰ درجه بالا ببرم و همش نگران سوختن برد بودم. البته من از دستگاه مخصوص آیسی های smd استفاده کردم، احتمالا برای استفاده از هات‌جت باید بیشتر دقت کنید.

برد OrangePi

دستگاه مخصوص آیسی‌های smd هم زمان برد را از زیر و رو حرارت می‌دهد و این امر باعث می‌شود موقع داغ کردن، برد دفرمه نشود، معمولا از این دستگاه‌ها در تعمیر لپ‌تاپ و گوشی استفاده می‌شود و می‌توانید برای در آوردن و جا زدن آیسی‌های حساس از آنها کمک بگیرد 🙂

برد OrangePi

بعد از برداشتن رم، پدهای برد رو با هویه قلمی به کمک روغن فلکسی تمیز کنید تا اماده جایگذاری رم جدید باشه! RAM جدید رو بعد از تنظیم محل به شکل دقیق با حرارت‌دهی به اندازه کافی سر جای خودش قرار دهید.

همه این فرایند رو برای حافظه دوم تکرار کنید! بعد از این OrengePI One شما یک گیگ رم خواهید داشت.

 

البته فراموش نکنید یک راه ساده‌تر هم وجود دارد و آن هم خرید برد OrangePI PC است که به صورت پیش فرض یک گیگ رم دارد.

نمایش فیلم با OrangePi

نمایش فیلم با OrangePi

نمایش فیلم با OrangePi

اگر تمام مراحل را به درستی طی کرده باشید بعد از اتصال برق به برد اورنج پای باید با صفحه‌ای مشابه تصویر بالا مواجه شوید. صبر کنید تا وارد محیط اندروید باکس شوید. تا اینجا موفق شدیم نمایش فیلم با OrangePi را با موفقیت به انجام برسانیم 🙂

ممکن است این صفحه مخصوصا در بوت اولیه حدود ۲۰ دقیقه هم طول بکشد پس جای نگرانی نیست و صبور باشید. دقت داشته باشید که جریان کشی برد به ۲ آمپر هم خواهد رسید پس از آداپتور مناسب استفاده کنید.

 

نمایش فیلم با OrangePi

 

بعد از وارد شدن به محیط اندروید باکس با تصویری مشابه تصویر فوق مواجه خواهید شد، وارد تنظیمات بخش تصویر شوید و رزولوشن مورد نظر خود را انتخاب کنید

 

نمایش فیلم با OrangePi

 

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید حتی می‌توانید رزولوشن 4K را انتخاب کنید و از پخش فیلم با کیفیت بالا لذت ببرید.

فایل‌های مربوط به نمایش فیلم با OrangePi را می‌توانید از طریق لینک‌های زیر دانلود کنید:

 

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

28 دیدگاه در “ساخت اندروید باکس به کمک OrangePi (نمایش فیلم با OrangePi)

  1. Avatar for احسان کرمی احسان کرمی گفت:

    سلام مهندس وقتتون بخیر ممنون از اموزش جالبتون
    من از اورنج پای لایت استفاده کردم ولی به وای فای وصل نشد باید چیکار کنم

    1. Avatar for Zeus ‌ Zeus ‌ گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      آیا سخت افزار وایفای شناسایی میشه
      ممکنه این فریمور سخت افزار وایفای رو پشتیبانی نکنه

  2. Avatar for اسی اسی گفت:

    درود
    وقتتون بخیر
    بنده همین ایمیج رو نصب کردم .. چطور میتونم خروجی تصویر رو به AV تغییر بدم

    با سپاس فراوان

    1. Avatar for Zeus ‌ Zeus ‌ گفت:

      آیا اورنج پای خروجی AV داره ؟

  3. Avatar for پژوهنده پژوهنده گفت:

    سلام
    آفرین بر شما
    با این مطالبی که نوشتید ثابت کردید حرفه ای بلکه فوق حرفه ای هستید همچنین واضحه کتر را تا نتیجه نهایی با قدرت وریسک پذیری واعتماد نفس ادامه می دهید،
    پیشنهاد:
    از چیپ gx6605s در بردهای خیلی از گیرنده های DvB وگیرنده دیجیتال استفاده می شود و همچنین برد توسعه یا پخش جداگانه این چیپ هم ارائه شده،این برد یا پردازنده بسیار قوی وقابلیت پخش فرمت های ویدیویی HD را دارد،با قابلیت نصب لینوکس!
    می توانید روی آن کنید وچه بسا در آینده ای نزدیک وارد فضای الکترونیک و باکس های برنامه پذیر در ایران سود چون به نظرم با قدرت بالا ارزانتر از دیگر باکس ها و بردهاست

  4. Avatar for علی علی گفت:

    سلام مطلب بالا منو سر ذوق آورد و کلی کیف کردم و منو مجاب کرد که مشکلمو باهاتون در میان بزارم
    من یه اندروید باکس شیائومی دارم که حدود سه سال پیش خریدم خیلی ازش راضی بودم ولی تو بعضی قسمتها زبونش چینی بود منم برداشتم روش فریمور سامسونگ ریختم بعد از ری استارت فقط تا اون لوگوی اول شیائومی میاد بالا و همون جا دیگه جلوتر نمیره
    به نظرت میشه کاریش کرد؟

    1. Avatar for zeus zeus گفت:

      خیلی بستگی داره که سخت افزارش چطور باشه – چه مدلی بود دستگاهی که داشتید
      شاید اگر بتونید فریمور اصلی رو پیدا کنید مجددا بتونید فلشش کنید.

  5. Avatar for اسماعیل اسماعیل گفت:

    سلام دوستان من نرم افزار فریمور اندروید باکس را روی اورنج پای پی سی پلاس نصب کردم دوستان با تجربه میتونند بگین به من چطوری میشه وایفا را روشن کنم چون من هرکاری میکنم روشن نمیشه ممنونم

    1. Avatar for زئوس Zeus زئوس Zeus گفت:

      من اورنج پای پلاس نداشتم ولی روال کار به این شکله که شما از یه ssh به برد میزنی و میبینی اصلا درایورش رو شناخته یا نه – اگر شناخته بود باید لاگ سیستم رو ببینیی و از خطاهایی که داده متوجه بشی چرا نتونسته فعالش کنه اگر هم نشناخته بود باید درایورش رو به کرنل اضافه کنی

  6. Avatar for Rebel Rebel گفت:

    با سلام و ادب

    با سپاس از مطلب ارائه شده.
    پرسشی داشتم ازتون
    با توجه به کانفیگ orange pi lite که با pc و one یکی هستش و فقط وای فای در این مدل بیشتر میباشد، بنظرتون آیا امکان استفاده از این برد هست و پرسش دوم اینکه آیا وای فای این بورد در برنامه ارائه شده قابل استفاده است؟

    با سپاس و احترام

  7. Avatar for حمیدرضا حمیدرضا گفت:

    سلام و عرض ادب
    بابت مطالب فوق العاده ارزشمندتون سپاسگذارم.

    من یه دستگاه TvBox مدل tanix tx3 mini دارم با این مشخصات :
    OS: Android 7.1
    CPU: S905W up to 2.0 GHz, Quad core ARM Cortex-A53
    GPU: Mali-450 penta-core, up to 750MHz+(DVFS)
    RAM: 1GB/2GB DDR3
    Storage: 8GB/16GB eMMC
    Wifi: IEEE 802.11 b/g/n
    میشه اندرویدش رو برزورسانی کرد؟
    سازنده هیچ آپدیتی براش نداده….تو پخش یه سری فیلمها مثلاً تو فیلیمو لگ داره.

    1. Avatar for زئوس Zeus زئوس Zeus گفت:

      سلام دوست عزیز 🙂
      از لینک زیر میتونید آخرین بروزرسانی های دستگاه خودتون رو پیدا کنید
      http://www.tanix-box.com/downloads/
      البته اگر دنبال بروزرسانی های غیر شرکتی هستید باید بدونید که ممکنه بخش هایی از سخت افزار کار نکنه یا کند بشه و همه چی به سعی و خطا برمیگرده
      برای همین توصیه میکنم اگر دوست ندارد با این مشکلات مواجه بشید به آپدیت های شرکتی اکتفا کنید اگر نه چه بهتر از ماجراجویی – فرووم های مرتبط رو باید جستجو کنید

  8. Avatar for محمدرضا محمدرضا گفت:

    سلام. چه مدل اورنج پایی رو باید به کار ببریم؟

    1. Avatar for زئوس Zeus زئوس Zeus گفت:

      من از مدل orangpi one استفاده کردم ولی از مدل orangepi pc هم میتونید استفاده کنید.

  9. Avatar for مهدی سهیلی مهدی سهیلی گفت:

    درود مهندس
    با تشکر از نشر این مطلب
    من تست کردم روی رم 512 خیلی لگ داشت
    جوری که خسته میشدین از کارکردن
    لودش هم خیلی طولانی بود دفعه اول شاید نیم ساعت طول کشید تا بوت شد
    بارهای بعد هم شاید بالای 5دقیقه بوت میشد
    سخت افزارم هم اورنج پای پی سی وان هست
    صرفا خواستم تجربه تستم رو بگم
    ممنون بازم بابت اشتراک گذاری

    1. Avatar for زئوس Zeus زئوس Zeus گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنون برای به اشتراک گذاری تجربتون ، منم البته چک کردم بله درسته بوت شدنش طول میکشه ولی بعد از بالا آمدن تو منو ها روان حرکت میکرد ! البته که با گوشی قابل مقایسه نیست ولی به نظرم قابل قبول بود. شاید قضیه با رم ۵۱۲ مقداری متفاوت باشه

      1. Avatar for مهدی سهیلی مهدی سهیلی گفت:

        بله فکر میکنم روی رم 512 نتونه به درستی کار کنه
        من توی قسمت تنظیمات که رفتم یک چیز جالبی دیدم این بود مقدار رم رو 1گیگابایت نشون میداد و از این یک گیگابایت چیزی حدود 385 مگ اشغال شده بود
        در کل حرکت جالبی بود
        متشکرم

        1. Avatar for زئوس Zeus زئوس Zeus گفت:

          امم ممکنه ! کار دیگه ای که میشه کرد شاید سرعتش بهتر بشه رزولوشن تصویر رو روی ۷۲۰ بذارید تا رم گرافیکی کمتری مصرف بشه شاید بهتر بشه
          خواهش میکنم – ممنون از شما برای انتقال بازخوردتون

  10. Avatar for حسین حسین گفت:

    سلام .
    خدا قوت .
    مهندس چند ساعت زمان برد تا اینکار انجام شد؟

    1. Avatar for زئوس Zeus زئوس Zeus گفت:

      سلام ، ممنونم 🙂
      شاید حدود یک روز کامل !
      کلافه کننده ترین قسمتش هم پیدا کردن روش ریختن ایمیج روی کارت حافظه بود

        1. Avatar for زئوس Zeus زئوس Zeus گفت:

          خواهش میکنم :))

  11. Avatar for noorsun0035 noorsun0035 گفت:

    یک سوال دیگه
    با این وسیله می تونیم دوربین های مدار بسته تحت شبکه ساختمان رو هم ببینیم؟ و اگر میسر است به چه صورت؟
    الان nvr خروجی مانیتور داره که مثلا 4 تصویر یا 8 و … می شود با این بردها به همان نتیجه رسید؟
    با تشکر.

    1. Avatar for زئوس Zeus زئوس Zeus گفت:

      شدنش که به نظرم شدنیه چون اونها هم لینوکس دارن و تا اونجایی که میدونم دوربین های تحت شبکه از استریم پشتیبانی میکنند
      مساله ای که هست اینه که بتونید سلوشن آماده ای پیدا کنید یا خیر
      که ظاهرا هم هست https://shinobi.video/

  12. Avatar for noorsun0035 noorsun0035 گفت:

    سلام .
    واقعا جالب بود. در آموزش قبلی قرار بود نصب kodi رو هم آموزش بدید. ولی جایی لینک نشده بود.
    من برد کوبی برد فکر کنم a10 رو دارم. که پورت ساتا داره و هارد هم بهش وصل می شه.
    برای اون کاری می تونم بکنم؟

    1. Avatar for زئوس Zeus زئوس Zeus گفت:

      سلام خواهش میکنم
      انگار فراموش کردم – چون اتفاقا کامپایل کردم و الان خودم دارم ازش استفاده میکنم
      در مورد بردتون که a10 هست فکر میکنم تک هسته ای باشه و دکدر های مدرن رو پشتیبانی نمی کنه ولی فکر کنم اندورید براش باشه باید تست بگیرد.

      1. Avatar for سید محمدعلی سید محمدعلی گفت:

        آقا قرار بود وقتی کامپایل شد به ما هم بدی ها! یادت رفت انگار.

        1. Avatar for زئوس Zeus زئوس Zeus گفت:

          هم آره و هم نه – قضیه رو که کلا فراموش کرده بودم – کامپایل که کردم و درایورهای سخت افزاری دکد تصویر رو اوکی کردم
          مساله که داشت بخاطر مین لاین نبودن کرنلش نتونستم درایور cec رو راه بندازم – دوست داشتم اونم راه می افتاد بعد منتشر میکردم که کلا فراموش کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *