خاطره

خاطره کارگاه مخابرات هنرستان!

اذیت کردن

یادش بخیر

همیشه میگن بهترین دوران تحصیل همون دوران مدرسه هست ، مخصوصا دوران هنرستان ، چون 2 سال همه با هم تو یک کلاس درس میخونید و به رفتارهای هم آشنا هستید.

 

سال 83 به ناچار وارد هنرستان غیرانتفاعی شهرم شدم ، چون رشته ی الکترونیک رو شهر ما نداشت و خودمم علاقه ی شدیدی به این رشته داشتم.

یادمه سال سوم هنرستان درسی داشتیم به عنوان کارگاه مخابرات که باید هر گروه یک رادیو درست میکرد .

 

معلم کلاس برای اینکه تو وقتمون صرفه جویی بشه پیشنهاد داد یک کیت آماده از مهران مدار (فک کنم) بخریم و مونتاژ کنیم و آزمایشها رو روش انجام بدیم ، یادمه اون سال فقط همین یک برد رادیو بود که اونم به زور جواب میداد و کلی باید با if هاش کلنجار میرفیتم که یک موج FM رو بگیره.

تستمون هم به این صورت بود که وقتی مونتاژ برد تموم میشد معلم میومد و انتظار داشت مثلا روی موج X رادیو اصفهان رو گوش بده.

 

یادمه اولین گروهی که مدار رو مونتاژ کرد گروه خودمون بود و سریع تونستیم رادیو رو مونتاژ کنیم ، بعدش هم خیلی سریع تونستیم تست اولیه رو ازش بگیریم و خیلی هم خوب کار کرد ، معلم هم اومد و خیلی کیف کرد و نمره رو داد و رفت!

یادمه اون زمان کارگاه مخابرات ما کلا تو یک روز بود ، یعنی کلا صبح میرفتیم کارگاه ، بعدظهر میرفتیم خونه و کلاس دیگه ای نداشتیم!

اونروز هم بعد بعد از اینکه مدار رو جمع کردیم بیکار نشسته بودیم و بقیه رو نگاه میکردیم و میخندیدیم به کارهاشون که یکدفعه فکر پلیدی به سرم زد!

 

چند جلسه قبلش یک مدار فرستنده ی FM داخل کتاب بود که بسته بودیم و جواب داده بود و قطعاتش هنوز داخل کمدمون موجود بود ، به رفیقم گفتم برو قطعات رو بیار که یکم بچه ها رو اذیت کنیم :))

قطعات رو جمع کردیم وسریع روی بردبرد مدار رو بستیم  و ورودیش رو هم وصل کردیم به میکروفن خازنی! و مدار رو روشن کردیم!

 

از اونجایی که فرستنده ی ما نزدیک تر به فرستنده رادیو اصفهان بود و توان دریافتی رادیو از فرستنده ما بیشتر بود پس صدایی که ما فرستنده ی ما ارسال میکرد روی رادیو شنیده میشد!

حالا تنها کاری که باید میکردیم این بود که میکروفن خازنی رو ز مدار جدا میکردیم که بقیه ی گروه ها نتونند مدار خودشون رو تست کنند :))

یا اینکه به جای رادیو اصفهان صدای خودمون رو میشنیدند!

 

یادمه اون روز بعد از کلی کلنجار رفتن معلم با مدار بچه ها وقتی فهمید که این آتیشا از زیر سر من بلند میشه به جای تشویق از نمره ی پایانیم کم کرد!

 

هنوزم نمیفهمم چرا همچین کاری کرد ، شما نمیدونید؟:))

 

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

3 دیدگاه در “خاطره کارگاه مخابرات هنرستان!

  1. Avatar for حسن روحانی حسن روحانی گفت:

    تست میکنیم 123

  2. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

    البته اون نمره پایین حق مسلم تون بوده 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *