آموزش, مقاله های سیسوگ

آموزش کامل ساخت فرستنده رادیویی

فرستنده رادیویی

آموزش کامل ساخت فرستنده رادیویی امروز در حالی در میهن پست برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم که شما نیز با استفاده از این آموزش می توانید به سادگی برای خود یک ایستگاه رادیویی البته با برد کوتاه داشته باشید . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

 

اپلیکیشن هایی به عنوان فرستنده رادیویی در گوشی های هوشمند وجود دارند که متاسفانه در کشور کار نمی کنند. اما شما با ساخت یک گجت ساده و ارزان می توانید برای خود یک فرستنده رادیویی قابل حمل داشته باشید . برد این دستگاه تنها ۱۵ متر است و میتوان گفت که برای شما دردسر ساز نیز نخواهد شد.

 

خب ابتدا توضیح خواهم داد که بصورت کلی فرستنده رادیویی چیست و به چه کاری می آید ؟ بصورت خیلی ساده فرستنده رادیویی امواج صوتی را بصورت سیگنال رادیویی در محیط ارسال می کند و اگر گیرنده ای در مکان حاضر باشد آن را دریافت کرده و پخش می کند . در گذشته از این روش برای جاسوسی استفاده می شد . امروزه این روش برای شنود و جاسوسی یک روش عاقلانه نیست . اما fm پلیر های ماشین در حقیقت  دستگاهی شبیه به این فرستنده ها هستند.

 

 

ابزار مورد نیاز : ۱- هویه ۲- گیرنده رادیویی

قطعات مورد نیاز : ۱- میکروفن کوچک ۲-خازن  با ظرفیت ۱ نانو فاراد ۳- خازن با ظرفیت ۱۰  پیکوفاراد ۴- خازن با ظرفیت ۴۷ پیکو فاراد ۵- چند سانتی متر سیم ۰٫۵ میلیمتری برای ساخت سلف ۶- BC547 ترانزیستور  ۷- مقاوت ۴٫۷ کیلو اهمی ۸- مقاومت ۳۳۰ اهمی ۹- باتری نه ولتی ۱۰- یک تکه برد سوراخ دار کوچک ۱۱- پین هدر نری

 

ابتدا در این مورد باید توضیح دهم که بسیاری از قطعات الکترونیکی بالا را می توانید در مدارات قدیمی و بدون کاربرد پیدا کنید . به جز مقاومت ها بهتر است قطعات جدیدی بخرید تا از سالم بودن و درست کار کردن آنها مطمئن باشید . قیمت این قطعات الکترونیکی بسیار پایین است .

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

4 دیدگاه در “آموزش کامل ساخت فرستنده رادیویی

  1. Avatar for سعید رجبی سعید رجبی گفت:

    سلام ،من قطعات یک فرستنده و گیرنده قوی رو می‌خوام با راهنمای نصب

    1. Avatar for Zeus ‌ Zeus ‌ گفت:

      برای ساخت فرستده گیرنده بیشتر از ۵ وات یا ۲ وات نیاز به مجوز دارید دوست عزیز

  2. Avatar for سیروس سیروس گفت:

    سلام ببخشید وسایل فرستنده و وسایل فلز یاب قیمت چند است ممنون میشم کمکم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *