آموزش, مقاله های سیسوگ

آپدیت Firmware ماژول SIM800

آپدیت Firmware ماژول SIM800

آپدیت Firmware ماژول SIM800 و دیگر ماژول های SIMCom به راحتی با اجرای یک نرم افزار انجام می شود. کافی است یک فایل را به این نرم افزار اضافه و با چند کلیک، Firmware آنها را به روز رسانی کنیم. به روز رسانی Firmware ماژول SIM800 با استفاده از این نرم افزار، با پروتکل ارتباطی USART نیز انجام می شود. بنابراین نیازی به پورت USB ماژول های SIM800 برای بروز رسانی Firmware نیست. در این نوشته به روش آپدیت Firmware بلوتوث ماژول SIM808 روی برد توسعۀ SIM808 یوبرد می پردازیم. پس از آن Firmware ماژول SIM800C را نیز با UART و USB به روز رسانی می کنیم. آپدیت فریمور SIM800 و به طور کلی آپدیت فریمور ماژول های SIMCom به همین روش انجام می شود.

 

پیش از شروع آپدیت Firmware ماژول SIM800

پیش از آغاز آپدیت Firmware لازم است کارهایی انجام دهیم. ابتدا از سایت simcom.ee دسته بندی را انتخاب و سپس روی ماژول مورد نظر کلیک می کنیم (مراحل 1 تا 3 در تصویر 2). در صفحۀ جدید در قسمت Downloads روی نام ماژول و Application Notes کلیک می کنیم (مراحل 4 و 5). از دو صفحۀ باز شده، دو فایل rar نرم افزار و Firmware را مطابق تصویر زیر دانلود می کنیم (مراحل 6 و 7). نرم افزار و Firmwareی که ما در تاریخ 6 اردیبهشت 1399 دانلود کردیم، به ترتیب SIM800 Series download Tools Customer v1.19 و 1418B03SIM808M32 BT EAT هستند.

 

نحوه آپدیت Firmware ماژول SIM800 با پورت سریال

فایل Flash Tool را از پوشۀ SIM800 Series download Tools Customer که دانلود کردیم، به صورت Run as Administrator اجرا می کنیم. در قسمت Target ماژول مورد نظر را انتخاب می کنیم (مرحلۀ 1 در تصویر 4). ما در اینجا ماژول SIM808 را انتخاب کرده ایم. در قسمت PortType گزینۀ UART (مرحلۀ 2)، در قسمت COM، پورت COMی که به ماژول (یا مبدل USB به سریال آن) اختصاص یافته (3) و در قسمت Baud rate مقدار 115200 را انتخاب می کنیم (4). در بخش Scatter/Config File Folder Path روی Image Folder کلیک می کنیم (5) و در پنجرۀ باز شده فایل 1418B03SIM808M32 BT EAT.cfg را انتخاب می کنیم (6). در قسمت EraseType نیز یکی از گزینه ها را انتخاب می کنیم (7). سپس بدون این که تیک فایل های ARM BL و ARM EXT BL و … را برداریم، روی Start Download کلیک می کنیم (8). بعد از آن دکمۀ Reset ماژول را می زنیم (9). برای ماژول های بدون Reset، باید دکمۀ PWRKEY را چند ثانیه نگه داریم (9). در این هنگام به روز رسانی Firmware ماژول SIM800 شروع می شود (10). در پایان پنجرۀ OK را با کلیک کردن روی آن می بندیم (11). اکنون آپدیت Firmware ماژول SIM800 به اتمام رسیده است و می توانیم نرم افزار را ببندیم. در این مرحله می توانیم ماژول SIM800 را با صفر کردن پایۀ PWRKEY روشن کنیم.

 

نحوه آپدیت Firmware ماژول SIM800 با پورت USB

مراحل آپدیت Firmware ماژول های SIM800 توسط پورت USB این ماژول ها شبیه مراحل آپدیت با پورت سریال است. تنها تفاوت این است که در اینجا باید در قسمت PortType، درگاه USB را انتخاب کنیم. فایل Flash tool را به صورت Run as Admininstrator اجرا می کنیم.

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *