آی‌سی(ISee), معرفی

آموزش کار با موتور جستجوی قطعات الکترونیکی ISee آی سی سیسوگ

آموزش کار با موتور جستجوی قطعات الکترونیکی ISee آی سی سیسوگ

در این آموزش قصد داریم تا شما را با نحوه جستجو قطعات در موتور جستجوگر هوشمند قطعات الکترونیک سیسوگ با نام ISee آشنا کنیم.

https://ISee.sisoog.com

این موتور جستجو هوشمند، به شما کمک می‌کند تا قطعه الکترونیکی خود را در میان چندین فروشگاه آنلاین قطعات الکترونیکی در سریعترین زمان ممکن پیدا کنید.

موتور جستجوگر I SEE تعداد زیادی از فروشگاه‌های آنلاین مطرح قطعات الکترونیکی را تحت نظر دارد و لیست کالاهای موجود و قیمت‌های بروز آن‌ها را همیشه می‌داند!

شما برای پیدا کردن یک قطعه الکترونیکی، دیگر نیازی ساعت‌ها در سایت‌های مختلف به دنبال آن بگردید. این کار را به ISee آی سی بسپارید!

 

بسیارساده است! فقط جستجو کنید!

بسیار ساده! برای جستجو در سایت، تنها کافی است نام کامل تراشه مورد نظرتان یا بخشی از آن را در کادر جستجو ISee آی سی وارد نمایید، به همین راحتی!

موتور جستجوگر هوشمند I SEE

 

ممکن است هنگام تایپ کردن نام قطعه در کادر جستجوی ISee آی سی، برای راحتی بیشتر شما پیشنهادهایی نیز زیر کادر جستجو برای شما باز شود، اگر قطعه مورد نظر شما داخل این لیست وجود داشت، شما خیلی راحت می‌توانید با کلیک کردن بر روی آن، نتیجه جستجو را ببینید.(البته پیشنهاد بهتر اینه که شما حتما کلیه نتایج را ببنید و سپس انتخاب نمایید.)

پیشنهاد جستجو قطعه

 

نمایش، فیلتر و مرتب سازی نتایج

بعد از اینکه کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو کردید (برای مثال Atmega32)، صفحه نتایج به شکل زیر برای شما باز می‌شود:

نمایش نتایج جستجو I SEE

همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، نتایج جستجو برای شما به نمایش در آمده است. همچنین در سمت راست، فیلترهایی برای شما وجود دارد که به کمک آن‌ها بتوانید به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

برای مثال، محدوده قیمت را مشخص کنید، فقط کالاهایی که موجود را انتخاب کنید، نتایج جستجو را به یک فروشگاه خاص محدود کنید.

دقت داشته باشید که اگر دستگاه شما صفحه نمایش کوچکی دارد، این منو ممکن است به علت کمبود جا مخفی شده باشد که با علامت سه نقطه در پایین صفحه، می‌توانید آن را باز کنید.

نمایش نتایج در موبایل

 

 

ابزار فیلتر نتایج جستجو در موبایل

 

برای مرتب کردن نتایج جستجو، شما به راحتی می‌توانید از بالای صفحه بر اساس جدیدترین، گران‌ترین و ارزان‌ترین مرتب کنید!

دکمه مرتب سازی نتایج

 

شما در صفحه نتایج، ممکن است قطعات مختلفی را ببینید. این قطعات هر کدام می تواند در فروشگاه های مختلفی وجود داشته باشد. اینکه هر قطعه در چه تعداد فروشگاه موجود است، زیر هر کدام نوشته شده است.

تعداد فروشگاه های هر محصول

 

صفحه اختصاصی هر قطعه

با کلیک بر روی هر یک از نتایج، وارد صفحه اختصاصی آن محصول در موتور جستجوی I see می‌شوید. در این صفحه می‌توانید اطلاعات بسیار مفیدی درباره هر قطعه، شامل داکیومنت ها، تصاویر، دیتاشیت و… پیدا کنید. همین طور به اطلاعات کاملی نسبت به قیمت این قطعه در فروشگاه‌های مختلف، تغییرات در طول زمان و… دست پیدا خواهید کرد.

در ادامه با قسمت‌های مختلف این صفحه آشنا خواهید شد.

 

صفحه اختصاصی هر قطعه در I SEE

 

نمودار تغییر قیمت قطعات

نمودار تغییر قیمت قطعات

به کمک نمودار قیمت که در بالای صفحه محصول رسم شده است، شما می‌توانید تغییر قیمت قطعه مورد نظر را در زمان گذشته مشاهده کنید. (مطمئنا در زمانی که این سیستم ایجاد شده و دلار نوسانات شدیدی رو به بالا داره نمایش چنین نموداری میتونه خیلی دلهره آور هم باشه 🙁 )

اگر قطعه مورد نظر شما، فقط در یک فروشگاه وجود داشته باشد، تنها نمودار تغییرات قیمت آن را مشاهده می‌کنید، ولی اگر در بیش از یک فروشگاه وجود داشته باشد، نمودار حداقل و حداکثر قیمت فروشگاه‌ها در طول زمان را نیز مشاهده خواهید کرد.

 

دانلود مستندات و اطلاعات قطعات الکترونیک

ما در موتور جستجوی آی سی , واژه ای به نام محصولات دسته بندی شده داریم که در اون سعی کردیم محصولات مشخص را در یک صفحه جهت بررسی سریعتر و دقیق تر نمایش بدیم , همچنین این محصولات شامل دیتاشیت های فنی و اطلاعات اصلی اون قطعه الکترونیکی هم خواهند بود, که البته تعداد این محصولات به مرور افزایش پیدا خواهد کرد.

بزارید یه مثال بزنیم:

شما کلمه STM32 را سرچ بزنید. با مجموعه ای محصولات دسته بندی شده مواجه میشید که در پایین هر کدام نوشته شده این محصول در N فروشگاه موجود هست و وقتی وارد محصول مرتبط میشید میتونید همه فروشندگان اون چیپ را در یک نگاه مشاهده نمایید مثلا https://isee.sisoog.com/products/402889964/STM32F030K6T6

 

محصولات دسته بندی شده اصطلاحا به محصولاتی گفته میشه که ما در آی سی سعی کردیم اطلاعات مهم و فنی

در این قسمت، می‌توانید با کلیک بر روی مستندات، به دیتاشیت ها و دیگر فایل‌های مورد نیاز آن قطعه دسترسی پیدا کنید. همچنین با استفاده از دکمه “خرید با کمترین قیمت” به وب سایتی که کمترین قیمت را دارد هدایت می‌شوید.

 

 

لیست فروشگاه ها و قیمت ها

در قسمت زیر توضیحات محصول، لیست تمام فروشگاه‌هایی که این قطعه را می‌فروشند، به همراه قیمت مشاهده می‌کنید. اگر فروشگاهی قیمت خود را بروز نکرده باشد، موتور جستجو هوشمند I SEE در کنار اسم آن علامت – را نمایش می‌دهد، با حرکت موس بر روی آن، میتوانید متن هشدار را نیز مطالعه کنید.

لیست فروشگاه ها

 

نمایش پیشنهاد های مشابه

یکی دیگر از قابلیت‌های موتور جستجو هوشمند سیسوگ، نمایش پیشنهادهای مشابه با قطعه شماست! وقتی صفحه اختصاصی هر قطعه الکترونیکی را در I SEE باز می‌کنید، در پایین صفحه پیشنهادهای مشابه با قطعه شما، به نمایش در خواهد آمد.

نمایش پیشنهاد های مشابه

 

دسته بندی منظم و دسترسی راحت‌تر به اطلاعات

همان‌طور که میدانید، شرکت‌های تولید کننده قطعات الکترونیکی، ممکن است چندین مدل و شماره مختلف از تراشه‌های یک خانواده تولید کرده باشند.

برای مثال، تراشه‌های خانواده AVR و STM چندین شماره مختلف دارد که هر کدام نیز مجدداً با پارامترهای مختلف وجود دارد.

متأسفانه خیلی از این شماره‌ها در ایران وجود ندارد و یا به‌طور پراکنده در فروشگاه‌های مختلف وجود دارد. اگر اختلاف قیمت فروشگاه ها را نیز در نظر بگیریم، این موضوع، باعث سردرگمی خریدار و ایجاد شک و تردید در انتخاب تراشه مناسب با قیمت مناسب، می‌شود.

موتور جستجوی قطعات الکترونیک هوشمند سیسوگ، اطلاعات مربوط به تراشه‌ها و قطعات الکترونیکی را از سایت‌های معتبر جمع آوری کرده و آن‌ها را بر اساس نوع قطعه و خانواده آن‌ها دسته بندی کرده است. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت، در دسته بندی‌ها جستجو کنید و انواع تراشه‌ها را بدون دغدغه مقایسه کنید!

 

لازم به ذکر است این سیستم طبق برنامه ریزی های انجام شده قراره است به مرور شاهد افزایش قابلیتهای زیادی در ساختار خود باشد, و البته انتقادات و پیشنهادات شما به این ساختار میتونه ما را در جهت بهتر شدن رهنمون نماید.

 

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

27 دیدگاه در “آموزش کار با موتور جستجوی قطعات الکترونیکی ISee آی سی سیسوگ

  1. Avatar for رضا سپید رضا سپید گفت:

    سایت های خرید قطعات الکترونیکی می توانند یک منبع بسیار مفید برای یادگیری و تحصیلات در زمینه الکترونیک باشند. این سایت ها معمولاً اطلاعات جامع و متنوعی در مورد انواع قطعات الکترونیکی ارائه می دهند و می توانند به شما کمک کننده باشند تا مفاهیم پیچیده را به سادگی فهمیده و به کار ببرید.

  2. Avatar for رامین فرهمند رامین فرهمند گفت:

    درود بر شما تعداد محصولات فروشگاه ما 810 عدد هست شما فقط زدید یک محصول چرا ؟ لطفا لینک تمامی محصولات ما را در سایت تان قرار دهید با سپاس از شما سایت مایترونیک mytronic.ir

  3. Avatar for محمد محمد گفت:

    سلام. درود بر شما و تشکر بابت ایجاد همچین موتور جستجو قدرتمندی. میخواستم ببینم چطور میتونم فروشگاه خودمو داخل موتور جستجو شما ثبت کنم؟ فیلد های لازم رو برای ثبت فروشگاه پر کردم و بعد از اون اتفاقی نیوفتاد و تماسی با بنده در راستا این موضوع گرفته نشد. میخواستم لطفا برای این موضوع پیگیری کنید. با تشکر از زحمات شما

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلام دوست عزیز من اطلاعات شما را در اطلاعات ثبت شده ندیدم
      با ادمین تلگرام سیسوگ مرتبط باشید تا اضافه بشه
      https://t.me/SisoogOs

  4. Avatar for حسین صادقی حسین صادقی گفت:

    سلام خسته نباشید عالیست حرف نداره بابا ایول

    1. Avatar for zeus zeus گفت:

      متشکریم دوست عزیز :)))

  5. Avatar for alin alin گفت:

    سلام البته خیلی جای کار داره ولی هدف معلوم نیست احتمالا بعد از جا افتادن برای استفاده کلی گیر میده بعد هم برای عضویت یه پولی میگیره که اگر خودت بگردی تو نت بیشتر از اینجا اطلاعات گیرت میاد

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلام برخی از کارهایی که به نظرتون نیاز هست به سامانه اضافه بشه و ضروری هست را میتونید ذکر کنید
      امیدوارم این ایده های که گفتید در اینده بر سر آی سی میاد هم نیاد و البته مد نظر ما هم نبوده و نیست :-))

  6. Avatar for رضا ثابتی رضا ثابتی گفت:

    سلام،
    نرم افزار برای دانلود ندارید ؟که بتونیم سریع وارد سایت شما بشویم.!!!

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلام خود نرم افزار را میتونید بصورت وب اپلیکیشن در اندروید یا IOS نصب کنید

  7. Avatar for rasel rasel گفت:

    سلام یه پیشنهاد دارم که برا خودم کاربردی هست . سرچ همزمان دو یا تعداد بیشتر قطعه باهم که وقتی قرار یک دسته از قطعات رو باهم تهیه کنیم، فروشگاهی که همشون یا تعداد بیشتری از قطعات خواسته ما رو داره رو سریع تر پیدا کنیم.
    با تشکر

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلام دوست عزیز ایده جالبیه و البته خیلی پیچیده
      بخصوص برای شرکتها میتونه جذاب باشه
      ما حتما به این ایده فکر خواهیم کرد و امیدوارم بتونیم پیاده سازی کنیم ممنون از شما

      1. Avatar for rasel rasel گفت:

        امیدوارم موفق شید ☺✌

        1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

          سلامت باشید

  8. Avatar for hidengach hidengach گفت:

    سلام
    کار خیلی خوبی انجام دادین، یه بخش فوت پرینت هم به جستحو لطفا اضافه کنین،اگه بشه یوزر خودش در صورت نبود فوت پرینت اپلود کنه و بقیه به اون فوت پرینت امتیاز بدن تا فوت پرینت های بهتر مشخص باشه.

    1. Avatar for زئوس Zeus زئوس Zeus گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      در واقع قابلیت جستجو در مشخصات محصول جزو برنامه هایی هست که قراره انجام بدیم – ولی قبلش لازمه که سیستم رو استیبل کنیم بعد قابلیت های جدید رو اضافه کنیم 🙂
      متشکرم برای پیشنهادتون

  9. Avatar for یک نفر یک نفر گفت:

    مجوز رسمی شما برای این کار چیست؟ از کجا معلوم این داده ها درست هستند؟ از کجا معلوم شما با فروشگاه خاصی ساخت و پاخت ندارید که قیمت های آنها را پایین تر بزنید یا بیشتر در دید ما قرار دهید؟

    لطفا پاسخ دهید. اثبات کنید! اگر واقعا عام المنفعه هست کدهای خود را منتشر کنید.

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      دوست عزیز
      ما صرفا یک جمع کننده اطلاعات بقیه سایتها هستیم و در صورتیکه داده ها درست نباشند با یک کلیک شما متوجه میشید و مطمئنا اگر داده های ما فیک یا اشتباه باشند استفاده از این سامانه منطقی نخواهد بود.
      در مورد موضوع دوم که مطرح کردید قبل توضبح دادیم که نمیشه ما قیمتها را دستکاری کنیم چون کمتر از چند ثانیه بعد کاربر متوجه میشه و دلیلی منطقی برای اینکار وجود نداره
      و اگر روزی هم قرار باشه ما تبلیغی بگذاریم حتما ذکر خواهد شد که این یک تبلیغ خواهد بود نه بصورت مخفیانه
      کسب و کارهای اینچنینی در صورتیکه صداقت در ساختار خودشون نداشته باشند خودبه خود حذف میشند

      البته نمیدونم منظورتون از واژه عام المنفعه چی هست
      ما یک موتور جستجو ساختیم و هزینه نگهداری و ایجاد و ارتقا اون هم کم نیست و در صورتیکه ما نتونیم پلن درامدزایی داشته باشیم نمیتونیم چنین سیستمی را لایو نگه داریم
      مطمئا قابلیتهای عمومی این سیستم برای کاربران نهایی رایگان خواهد بود
      در مورد بحث انتشار کد
      میشه بگید انتشار کد چه تضمینی در مورد تضمین موارد بالا خواهد بود؟
      به راحتی میشه پشت پرده الگوریتمهای حدید قرار داد..

      باز هم میگم خدمتتون عدم صداقت در ارائه اطلاعات سیستم هایی مثل این موتور باعث حذف شدن اتوماتیک این سامانه خواهد شد و این مهمترین دلیل و فکت برای انتقال اطلاعات دقیق و بدون دستکاری به کاربران خواهد بود

    2. Avatar for دو نفر دو نفر گفت:

      ……. :)))))))))))))))))))))))))
      این چه طرز حرف زدنه!
      پیداست اصلا حالت خوش نیست ها

      1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

        البته ما وظیفه داریم منتشر کنیم و جواب بدیم اگر چه لحن خوبی نداشته باشه :-)) ببخشید من قسمتی از متن شما را هم ادیت کردم

        1. Avatar for دو نفر دو نفر گفت:

          ایشون احتمالا فردا میاد به پلیس فتا گزارش میده که بله موتور جستجوی سیسوگ با بالا پایین کردن کاذب قیمت قطعات، بازار الکترونیک رو به هم ریخته و گرانی ها همش تقصیر شماست! چند روز بعد هم چهره شطرنجی پرنده سیسوگ رو توی ۲۰ و ۳۰ نشون میدن که از کارش پشیمونه و درخواست عفو داره.

          1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

            :-))
            والله چی بگم

    3. Avatar photo محمدرضا عابدینی گفت:

      سلام
      خوش بین ها هواپیما میسازند و بدبین ها چترنجات..
      سئوالات شما بسیارهم خوبه … ولی پاسخ sisoog os بنظرم کافی بود و من ادامه نمیدم.اما!!!!
      کافیه شما به سابقه سیسوگ دقت کنید به زحماتی که بدون منت و هزینه ای ساعت ها برای اونها صرف شده و دراختیار دوستان قرار گرفته که نشان از نبود “دید تجاری به هر قیمتی بوده” و حتی باوجود فروشگاه بسیار کم برروی اونور مانور داده شده وبیشتر بر ارائه مطالبی با کیفیت ، به روز ، ساده و ارزشمند پرداخته شده. والله علم.

  10. Avatar for رایان رایان گفت:

    سلام.
    لینک موتور جستجو کجاست؟

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      https://isee.sisoog.com
      البته هنوز سامانه رونمایی رسمی نشده ولی میتونید هم اکنون هم استفاده کنید

      1. Avatar for محمود محمود گفت:

        خسته نباشید دست گل تون هم درد نکنه ممنونیم از زحماتتون خدا خیرتون بده که گره گشای مشکلات مردم هستید دستتونو ازدور میبوسم
        بامید موفقیتهای بیشتربرای شما

        1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

          ممنون دوست عزیز از نظر لطفتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *