آی‌سی(ISee), توصیه شده, معرفی

موتور جستجوی آی‌سی، از رؤیا تا واقعیت

موتور جستجوی آی‌سی، از رؤیا تا واقعیت

اگر از همراهان قدیمی سیسوگ بوده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که در چند ماهه اخیر خیلی کم فعالیت کردم (البته به ظاهر) و پست‌های کمی نوشتم.

البته از نظر خودم یکی از پر فشارترین ماه‌های کاری رو پشت سر گذاشتم، کنار کار اصلی خودم توی الکترونیک که مثل هر شخص دیگه ای که بخواد زنده بمونه باید پول در بیاره، نگهداری و مراقبت از سرورهای سیسوگ هم بود و گاهی هم هرچند کم وقت گذاشتن برای جواب دادن چند تایی کامنت. اما بیشتر وقتم در حالی گذشت که داشتم برای عملی کردن یکی از رؤیاهایی که داشتم تلاش می‌کردم. بگذارید یکم به قبل برگردم، وقتی که هنوز اینترنت چنین نبود!

 

فلاش‌بک غم انگیز

flashback

در دورانی که هنوز اینترنت فراگیر و خانگی نشده بود و تمام دسترسی ما به اینترنت از طریق کافی‌نت بود، شرکت اتمل میکروکنترلر AT89S51 رو معرفی کرده بود. خوبی این میکروکنترلر این بود که برای پروگرام کردن آن نیازی به بأس پارالل نبود و می‌شد از طریق ۴ رشته سیم این کار را انجام داد و دیگر لازم نبود هی میکروکنترلر را از مدار جدا و کرد و روی مدار سوار کرد. واقعاً برای آن روزها و آن امکانات اتفاق بزرگی بود.

اون موقع توی شهرستان کوچک ما قطعه فروشی بزرگی نبود که چنین قطعاتی داشته باشد و برای همین، بعد از مدت زیادی چشم انتظاری بالاخره تابستان سر رسید و فصل سفر شروع شد! و ما هم مثل خیلی دیگر از خانواده‌های ایرانی عازم سفر شدیم. در تمام مدت سفر دل توی دلم نبود که به اصفهان یا تهران برسیم و بتونم برم بازار قطعه و میکروکنترلر و پرواگرامر مربوطه رو خریداری کنم.

بعد از کلی چشم انتظاری بالاخره داشتم وسط بازار الکترونیک قدم می‌زدم و نگاهم محو دستگاه‌ها و قطعات چیده شده در ویترین مغازه‌ها شده بود. واقعاً قابلیت این را داشتم که ساعت‌ها و ساعت‌ها بدون خستگی در این بهشت الکترونیک بدون ذره‌ای خستگی قدم بزنم اما متأسفانه زمان کم بود و باید بیشترین استفاده از آن را می‌بردم، این شد که مغازه به مغازه شروع کردم دنبال این میکروکنترلر و پروگرامر گشتن.

شاید بالای ۲۰ یا ۳۰ مغازه رو پرس و جو کردم هیچ کدام نداشتند و نمی‌دانستند که چه کسی ممکن است این قطعه را داشته باشد. نا امید و خسته از شنیدن مکرر نه!

با خودم فکر می‌کردم چی می‌شد اگر دفترچه‌ای وجود داشت که مثل دفترچه تلفن که مغازه‌ها قطعات خود را در آن یادداشت می‌کردند و آدم هر آنچه را می‌خواست در آن بدون فوت وقت می‌توانست بیاید و مستقیم سراغ مغازه مورد نظر می‌رفت.

 

این اتفاق جرقه ایده‌ای بود که هیچ وقت فراموشش نکردم.

قسمت غم انگیز ماجرای من این بود که بعد از کلی پرس و جو بالاخره پروگرامر و آی‌سی را خریدم وقتی به خانه بازگشتم به دلیل خط و خش‌هایی که سی دی آن داشت عملاً غیر قابل استفاده شده بود. هیچ حسی بدتر از حس من در زمانی که فهمیدم بعد از این همه انتظار و هیچان نمی‌توانم از آن پروگرامر استفاده نبود.

 

عصر دیجیتالی سر رسید.

عصر دیجیتال

بالاخره عصر دیجیتالی سر رسید اما با دردسرهای دیجیتالی خودش.

متأسفانه خیلی دیرتر از بقیه اصناف، صنف الکترونیک شروع به دیجیتالی کردن بازار کرد. حالا که دانشجو هستم و در شهر بزرگی تحصیل می‌کنم و اینترنت این‌قدرها هم چیز عجیبی نیست! اما باز هم اکثر مغازه‌ها و توزیع کننده‌های قطعات، سایت ندارند یا اگر دارند هم برای سفارش آنلاین هزار و یک اما و شاید و اگر دارند.

بارها و بارها به یکی از عرضه کننده‌های بزرگ پیشنهاد دادم که وب‌سایتی برای فروشگاهش ایجاد کند، حتی حاضر بودم خودم سایت را راه اندازی کنم، چرا که به خوبی می‌فهمیدم دوستانی که در شهرستان زندگی می‌کنند با چه مکافات و سختی‌ای باید قطعات مورد نیاز خود را تأمین کنند، تازه اگر بتوانند در فرصت کوتاهی که دارند قطعه را در بازار الکترونیک پیدا کنند بله فقط پیدا کنند بحث‌های قیمت و جزییات کیفیت و … همه به کنار!

از من اصرار و از دوست قطعه فروش ما انکار نمی‌دانم چرا موافقت نکرد، نمی‌داند چرا آدم‌ها این همه در مقابل تغییرات مقاومت می‌کنند، اما این مقاومت‌ها زیاد دوام نیاورد و تغییرات راه خودش را باز کرد و به پیش شتافت.

 

از دربه‌دری تا آوارگی مجازی

تقریباً می‌شود گفت اواخر دوره تحصیل هستم و تعداد فروشگاه‌های آنلاین الکترونیک به تعداد قابل قبولی رسیده است، به نحوی که قطعات مورد نیاز پروژه پایانی رو به کل توانستم به شکل آنلاین سفارش دهم. اما فکر نکنید به سادگی این مهم دست یافتنی شد.

در واقع از دربه‌دری بین مغازه‌های بازار الکترونیک رسیدیم به آوارگی مجازی در سایت فروش آنلاین قطعات! فلان قطعاً را کدام فروشگاه دارد، آیا بهترین قیمت و کیفیت را ارائه می کنه؟

حتی گوگل هم جواب آن را نمی‌داند!. چرا که سایت ساختار مناسبی برای خزش گوگل ندارند، چرا که فروشگاه‌ها اصول سئو را رعایت نکرده‌اند، چرا که هر اسمی که دوست گذاشته‌اند روی قطعه گذاشته‌اند، و هزار و یک دلیل دیگر که نهایتاً مجبور می‌شوید در به در بین سایت‌هایی که می‌شناسید و نمی‌شناسید دنبال قطعه‌ای که یکم متعارف نیست بگردید شاید فروشگاهی را پیدا کنید آن قطعاً را داشته باشد.

دوباره ایده دفترچه در ذهنم جرقه زد. چرا جایی نیست که بشود به سادگی آنچه را می‌خواهم پیدا کنم؟ چرا نباید چنین چیزی وجود داشته باشد. موتور جستجوی قطعات الکترونیک!

 

وقتی که پارت‌جو آمد

پارت جو

حالا یک گروه بودیم. تازه سیسوگ را شروع کرده بودیم و درگیری بسیاری داشتیم هم برای کارهای فنی سایت و هم برای تهیه و ویرایش مقاله، تا این که پارت‌جو آمد. ما هم معرفی‌اش کردیم و استفاده کردیم و چشم انتظار ارتقاءهای بعدی بودیم، سرعت بیشتر،‌ امکانات جدیدتر، تجربه کاربری بهتر و ….

ولی متأسفانه هیچ کدام محقق نشد، انگار پارت‌جو در زمستان طراحی و گرفتاری گیر کرده باشد و فریز شده باشد!! شایدم درگیر ارتباطات سخت و جمود برخی فروشندگان قطعات الکترونیک بود…

بالاخره اوایل امسال وقتی داشتیم دنبال قطعه‌ای می‌گشتیم و از پیدا نکردنش کلافه شده بودیم و از این که حداقل فروشگاه‌هایی را می‌شناسیم که در پارت‌جو پشتیبانی نمی‌شود، فکر کردم باید کاری کرد!

و آن کار چیزی نبود جز موتور جستجوی آی‌سی. همان دفترچه تلفن دوران نوجوانی – حالا کمی هم مدرن‌تر. کمی هم کاربردی‌تر…

 

موتور جستجوی آی‌سی

موتور جستجو آی‌سی

در واقع حدود یکی، دو هفته فقط به خیال پردازی در مورد ایده پرداختیم، چیزهایی که نیاز داشتم، کارهایی که باید می‌کردم! کم نبودند، ساده نبودند و راستش را بخواهید حتی ترسناک بودند!

اما بالاخره بعد از ماه‌ها تلاش و شکست‌های پی در پی بالاخره موفق شدیم که نمونه اولیه‌ای را آماده کنیم که امکان جستجو در آن تا جای ممکن سریع باشد، تا جای ممکن هوشمند باشد، تنها یک موتور جستجو نباشد بلکه در پیدا کردن قطعات با قیمت و کیفیت مناسب بتواند جوابگو باشد.

بشود دیتاشیت و مستندات فنی قطعات را از آن دانلود کرد (هرچند که فعلاً لیست ما کامل نیست ولی کم کم کامل‌ترش خواهیم کرد). و تعداد زیادی امکانات دیگر، آموزش کار کردن با موتور جستجوی آی‌سی را می‌توانید در مقاله آموزش کار با موتور جستجوی قطعات الکترونیکی ISee آی سی سیسوگ مطالعه کنید.

فکر می‌کنم موتور جستجو آی‌سی یه سامانه خیلی باحال و البته کاربردی است که بعد از چند ماه بررسی و تحقیق و البته زحمت زیاد ایجاد کردیم. خوشحال میشم نظرتون رو در موردش بدونم و اگر ایرادی دیدید حتماً با ما در میان بگذارید تا سریعاً رفع کنیم.

با آمدن موتور جستجو آی‌سی اتفاق‌های هیچان انگیز تمام نشده و تازه اول راه اتفاق‌های جالب و هیچان انگیز هستیم.

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

53 دیدگاه در “موتور جستجوی آی‌سی، از رؤیا تا واقعیت

  1. Avatar for رامین فرهمند رامین فرهمند گفت:

    درود بر شما تعداد محصولات فروشگاه ما 810 عدد هست شما فقط زدید یک محصول چرا ؟ لطفا لینک تمامی محصولات ما را در سایت تان قرار دهید با سپاس از زحمات شبانه روزی شما سایت مایترونیک mytronic.ir

  2. Avatar for داود داود گفت:

    ممنون از زحمات شبانه روزی و لطفی که به ما شهرستانی های عاشق الکترونیک دارید
    اسدی از کبودراهنگ

    1. Avatar for zeus zeus گفت:

      خواهش میکنم دوست عزیز
      و متشکر برای حمایتتون از ما 🙂

  3. Avatar for علی علی گفت:

    خداقوت.
    1-اگه میشه تعداد موجودی قطعه رو هم مشخص کنید
    2-بنظرم بهتره حالت پیش فرض جستجو روی کالاهای موجود باشه
    3-سوم دایرکت مستقیم تری به لینک قطعه هم بزارید تا سریع بتونیم به نتایج برسیم
    4-بعلاوه تغیییرات قیمت جدول نداره و فقط میشه فهمید که قیمت کم شده یا زیاد شده

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلام دوست عزیز
      متاسفانه تعداد موجودی قطعه را خیلی از فروشگاه ها قرار نمیدند و خیلی شون هم این را محرمانه میدوند که البته شایدم حق داشته باشند
      2- ما هنوز نتونستیم موجودی خیلی از فروشگاهها را دقیق متوجه بشیم و بهتر دیدیم این فیلتر در حالت غیرفعال باشه البته بزودی وقتی شما سرچ بزنید میتونید این فیلتر را ثابت نگه دارید که لازم نباشه بعد از هر سرچ اون را بزنید
      3- حتما این موضوع را بررسی خواهیم کرد
      4- فکر کنم کمی بدقلق هست و گرنه داره قیمت

  4. Avatar for sina sina گفت:

    خیلی خوب طراحی شده فقط چند مشکل داره
    مثلا کلمات کلیدی را صرفا به صورت کامل جست و جو می کند و توانایی گشتن به صورت کاراکتر به کارکتر یا کلمات مشابه رو نداره
    دوم اینکه اکثر وبسایت ها از اسم مشترک قطعه استفاده نمی کنند و سامانه باید حالت شاخه ای داشته باشد مانند سایت ایمالز
    منظور من از جستجو کاراکتری چیست؟
    مثال : ST7735S
    سایت :
    S
    ST
    ST7
    ST77
    ST773
    ST7735
    ST7735S
    و اینطوری تقریبا بهترین نتیجه را می دهد
    اما مثلا ST اگر به STM رسید از لیست جستجو حذف شود.
    باتشکر از اینکه این موضوع دقدقه شما بوده است
    خدایارتان

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      اگر البته درست منظور شما را متوجه شده باشم مشکل سیستمی که میفرمائید اینه که باعث میشه نتیجه های بی فایده زیادتری به شما نشون بده
      البته حسنی که این سیستم شما میتونه داشته باشه برای مواردی که تعداد سرچ خیلی کم هست شاید پیشنهادی را جهت ارائه داشته باشه
      البته ما بزودی قراره توسط الاستیک کمی ساختار را بهتر کنیم که مطمئنا تاثیرش را خواهید دید

  5. Avatar for علی داریانی علی داریانی گفت:

    حقیقتا کار بسیار با ارزشی کردید و این یک آجر بزرگیه برای بنای الکترونیک و پیشرفت این مملکت ، خیلی هامون نیاز به همچین سامانه ایی رو حس میکردیم ولی هیچکس جسارت راه اندازیشو نداشت.(به جز بچه های پارت جو البته) مطمعنا اجر دنیا و آخرتشو میبینین!!

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      ممنون از نظر لطفتون

  6. Avatar for علی علی گفت:

    وای …عالیه
    این خیلی بهتر از پارتجو شده الان
    البته بعضی از سایت هایی که شما گذاشتین (خودم شیرازی‌ام و میدونم) به روز نیستن و تعداد کمی از قطعات رو داشتن میزاشتن که دیدن همینطوری بندازن به مردم بیشتر براشون میصرفه تا سایت رو به روز نگه دارن.
    ولی خیلی عالیه خداقوت

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلامت باشید دوست عزیز

  7. Avatar for حسین حسین گفت:

    سلام زئوس جان

    خیلی ممنونم، خیلی دوست دارم با شما همکاری داشته باشم.

    ممنونم

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از نظر لطفتون شما هم میتونید جزئی از تیم سیسوگ باشید اگر تمایل داشته باشید 🙂

  8. Avatar for hd hd گفت:

    اقا دمت گرم، بسیار عالی و به شدت کاربردی

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سپاس از شما

  9. Avatar for DigitMan DigitMan گفت:

    سلام
    به به، چه خوب!

    حتما به بقیه دوستانم هم معرفیش میکنم

    خیلی خوب و کاربردی هست!

    به امید روزای بهتر

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلام
      معرفی این سامانه به بقیه دوستانتون بزرگترین کمک شما به پیشرفت این سامانه هست

  10. Avatar photo محمدرضا عابدینی گفت:

    سلام همیشه سوپرایزمون کردید دست همتون درد نکنه واقعا دست مریزاد…

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلام خواهش میکنم جناب مهندس

  11. Avatar for علی اکبر سعیدی علی اکبر سعیدی گفت:

    چرا هیچ لینک و تبلیغی از این موتور جستجو در صفحه اول سایت تان نیست ؟

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلام حرف شما متینه بزودی انشاله اون هم قرار میگیره
      متاسفانه بخاطر زمان بندی انتشار اون را حذف کردیم

  12. Avatar for panda ! panda ! گفت:

    واقعا خوب شده. به نظر،جامعه الکترونیک هم داره یواش یواش به روز میشه.
    به امید پیشرفت و موفقیت آی سی.

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      ممنون از شما دوست عزیز

  13. Avatar for جواد سعدی جواد سعدی گفت:

    سلام
    تشکر از سایت عالی سیسوگ…
    واقعا برام شبیه خیاله که همچین موتور جستجویی رو راه اندازی کردید. خاطرات شما تقریبا شبیه خاطرات من هست توی پیدا کردن قطعات از بازار.
    امیدوارم کاری که شروع کردید هر روز پیشرفت کنه و مشکل مهندسین الکترونیک رو حل کنه…
    واقعا تشکر

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلام دوست عزیز
      با انرژی که شما همراهان سیسوگ میدید حتما ما تمام سعی مون را خواهیم کرد

  14. Avatar for محمدصادق زهدی محمدصادق زهدی گفت:

    سلام بسیار عالی. خدا قوت
    بنده خودم تو همین مدت استفاده کردم چندین بار . ..

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلام ممنون از شما امیدوارم کاربردی بوده باشه

  15. Avatar for عقیل عقیل گفت:

    بسیار کاربردیه و از شما ممنونیم. منتهی خوب می‌شد:
    1. مثل سایت Alldatasheet می‌شد از طریق دیتاشیت هر قطعه، به فروشگاه مورد نظر رسید
    2. آدرس فروشگاه که مثلاً کدوم استان هستش مطرح می‌شد(درسته اسم فروشنده رو زدین اما الان معلوم نیست کدوم قطعه مال کدوم شهر هستش).
    3. فروشگاه‌ها از نظر کیفیت و کمیت دسته بندی و رتبه بندی می‌شدن (با توجه به اینکه خودتون می‌دونین فروشگاه‌ها چطور برخور میکنن، بعضیاشون سوالت تموم نشده و بدون اینکه بهت نگاه کنن میگن “نه نداریم”)
    4. مثل دیجی‌کالا مشتری دو روش برای گرفتن محصولش داشته باشه( از خود آی‌سی در صورت موجود بودن یا فروشگاه‌ها)
    5. با توجه به اینکه شما معرفی کننده فروشگاه‌ها هستین پایشی بر روی فروشگاه‌ها داشته باشین که یک وقت اگه بین فروشگاه و مشتری مشکلی پیش امد شمارو به عنوان معرفی کننده مسئول بدونن.

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      ممنونم دوست عزیز از پیشنهاداتتون
      ما داریم سعی میکنیم دیتاشیت ها را هم به ساختار اضافه کنیم که البته برای برخی محصولات دسته باندی شده مثل STM32 هم اکنون هم وجود داره
      بحث استانها هم انشاله اکی خواهد شد
      برای بحث کیفیت و اینکه کاربرها امتیاز بدند موارد زیادی مد نظرمون هست که هنوز به جمع بندی نرسیدیم ولی بدمون نمیاد بشه این کار را انجام داد ولی کم هم زود هست

      در مورد موضوع 4 و 5 لازمه به ذکره که ما اصلا در این فاز و فکر میکنم اینده قصدی بر مدیریت جنس های خریداری شده و اینکه به عنوان واسطه عمل کنیم نداریم و این کار باعث میشه ما از رسالت خودمون فاصله بگیریم
      به عبارتی هیچ گونه مسئولیتی هم سیسوگ در مسیر خرید و فروش ندارد و نخواهد داشت ما فقط یک موتور جستجوی ساده هستیم و همانطور که شما در گوگل سرچ میزنید به فروشگاه میرسید و همه موارد را بررسی میکنید برای ما هم دقیقا همین موضوع هست
      و این موضوع هم ما صراحتا در قوانین سایت نوشتیم

  16. Avatar for سیدوحیدرضا برهانی سیدوحیدرضا برهانی گفت:

    سلام. تا همینجا هم خوبه. ولی اگر سورس کد رو هم منتشر کنید یا حداقل یک api براش درست کنید که بقیه هم بتونن تکمیلش کنند خیلی بهتره. به نظرم این زمونه اگر برنامه ها “دوستدار توسعه دهنده” نباشن اصطلاحا می میرن و از بین می رن.

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلام چند تا از دوستان هم این پیشنهاد را دادن
      البته قسمتهای مختلف این سیستم با تکنولوژی های متفاوت نوشته ولی درباره این پیشنهادتون حتما جدی فکر خواهیم کرد

  17. Avatar for َAmir َAmir گفت:

    آقا دست خوش … خیییلی خوبه … یعنی عالیه این ISee … حتی بهتر از پارتجو … اینو بوک مارک کردم تا داشته باشم …

    1. Avatar for زئوس Zeus زئوس Zeus گفت:

      سلام دوست عزیز
      متشکرم برای این همه انرژی مثبت 🙂
      امیدوارم که با حمایت دوستان بتونیم قابلیت های جدید رو زودتر رونمایی کنیم

  18. Avatar photo Rich_Dad گفت:

    سلام بر زئوس
    به نوبه خودم و از طرف تیم Rich_Dad به شما تبریک عرض می کنم، بابت این کار بدیع و امیدواریم شاهد اعتلای بیش از پیش صنعت الکترونیک کشور در کنار یکدیگر باشیم.
    @richdados

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلام علیکم
      متشکر از این همه انرژی مثبت شما و البته تشکر از فعالیتهای مثبت شما در سیسوگ
      از طرف زئوس :-))

  19. Avatar for ابوالقاسمی ابوالقاسمی گفت:

    سلام خداقوت.پارت جو بسیار خوب بود و من ازش بسیار استفاده میکردم.فقط یه مشکلی هست که اگه بتونین تو این سایت جدید راه اندازیش کنین فکر میکنم طرفدار داشته باشه اونم اینکه قطعات رو از فروشگاه ها خرید و جمع اوری کنین و هزینه برای جمع آوریش بگیرین. یه جورایی میشین دیجیکالا تو قطعات الکترونیک.یعنی شما ثبت سفارش تو سایت شما انجام بشه و شما از اون سایت ها و مغازه جمع کنین

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله یادم هست چنین قابلیتی را استارت زده بودند و البته میتونه قابلیت مفیدی باشه
      راستش ما فعلا قصدی واسه شروع موارد اینچنینی نداریم مواردی که میتونه تمرکز ما را از ارتقا سایت کم کنه ولی در صورتیکه میزان استقبال خوب باشه و بتونیم پارتنر قابل اعتمادی در این حوزه پیدا کنیم شاید این قابلیت را مد نظر قرار بدیم

  20. Avatar for محمد محمد گفت:

    واقعا ایده فوق العاده‌ای هست.
    دست مریزاد و خسته نباشید.
    با توجه به اینکه قیمت ها 10 برابر شده و هیچ فروشگاهی دیگه نمی تونه کالکشن کاملی از قطعات داشته باشه isee می تونه نجات دهنده باشه.
    بنده قبلا همچنین ایده‌ای رو برای کتاب داشتم.
    اما این موضوع که ممکن هست در یک سبد خرید از چند فروشگاه مختلف سفارش داشته باشیم موضوع ناخوشایندی هست.
    هم اینکه باید در چند سایت عضو شد و بسته‌های پستی متعددی به جای یک بسته باید دریافت کرد.
    در مورد اسم هم isee و ic یک جور تلفظ می‌شن و از این نظر حس بامزه‌ای داره?
    درود بر شما مردان عملگرا.
    انشالله شاهد اتفاقات خوب باشیم.
    ممنون از تیم دوست داشتنی سیسوگ?

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلام دوست عزیز و ممنون از انرژی مثبت شما
      بله این ایده میتونه بصورت تخصصی در حوزه های دیگه هم اجرا بشه و کارایی داشته باشه
      البته بحث انتخاب بهترین و اینکه شما در انتخاب بهترین سورس صرفا فعال باشید میتونه دو تا موضوع متفاوت باشه و البته هر کدام کاربردی و مناسب باشه

  21. Avatar for صابر صابر گفت:

    دم شما گرم.

    کم نیستند مثل شما که این چنین خیالی در سر داشتند. من هم همیشه برای کاربر ایرانی که عموما به بازار ایرانی دسترسی دارد آرزوی چنین ابزاری را داشتم. صحبت های محدودی با بعضی فروشنده ها هم کردم ولی با توجیه لو نرقتن اسرار بازار فروش حاضر به همکاری نبودند!

    دست مریزاد دارد که چنین کاری را شروع کردید. امیدوارم به جایگاه مناسبی در بازار الکترونیک ایران دست پیدا کنید. همچنین آمادگی خودم را برای هر کمک داوطلبانه یا نوع دیگر در این پروژه اعلام می‌کنم.

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سپاس از شما دوست عزیز
      ممنون از لطفتون همراهی شما عزیزان برای ما بهترین مشوقه

  22. Avatar for VHD VHD گفت:

    بسیار عالی
    ممنون

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلامت باشید

    2. Avatar for زئوس Zeus زئوس Zeus گفت:

      متشکرم دوست عزیز 🙂

  23. Avatar for Saeed Saeed گفت:

    سلام
    خدا قوت و خسته نباشید
    واقعا ایده جالب و کاربردی هست اللخصوص برای ما شهرستانی ها ، امیدوارم با پشتکار بیشتر ادامه بدید و موفق باشید .
    امیدوارم آپدیت های بعدی قسمت فیلتر موجود بودن یا نبودن (مسئله این است)
    رو قرار بدید ?

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلام ممنون دوست عزیز
      البته بحث فیلتر موجود بودن که همین الان هم هست 🙂

    2. Avatar for زئوس Zeus زئوس Zeus گفت:

      سلام دوست عزیز
      متشکرم، با حمایت های دوستان امیداورم که بتونیم کارهای بهتری نیز انجام بدیم
      + الان فیلتر موجودی و عدم موجودی محصول توی سایت هست – توی نوار سمت راست

      1. Avatar for saeed saeed گفت:

        با تشکر از شما عزیزان بعله من از طریق گوشی رفتم و منو سمت راست رو ندیدم .
        امروز از طریق سیستم استفاده کردم و لذت بردم از طراحی و قسمت های جالب اون .
        شاید خیلی چیز ها رو نشه گفت ، اما با دیدن سایت شما در موضاعاتی که گوگل سرچ میکنیم احساس خوشایندی رو میده از اینکه قراره مطالب ساده و جامعی رو در اون زمینه داشته باشیم و امیدوارم ادامه دارباشه این روند . از دیدن این حجم از زحمت شما عزیزان و علم شما در این زمینه ، احساس شرمندگی دس میده به ادم . جای تشکر قدردانی داره و امیدوارم سالم و موفق و پیروز باشید .

        1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

          سلام
          لطف شما دوستان بی شک به ما انرژی زیادی میده
          ممنون از شما

  24. Avatar for CounterMader CounterMader گفت:

    زحمات و تلاشهای شما برای پیشرفت الکترونیک ستودنیست و قاعدتا این کار نیز از جمله تلاش هایی است که بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.
    اما اگه میخواید که کاری ماندگار و نفعی برای خودتون داشته باشه ،حتما از استارت کار به تجاری سازی اون فکر کنید تا مثل بقیه بعد از مدتی فراموش نشه.
    اگه علاقه به پیشرفت کار دارید ،حتما سورس های پروژه رو در گیت هاب منتشر کنید تا افراد دیگه هم در پیشرفت پروژه سهیم بشن و هم اشکالات سریع بر طرف بشه.
    دامنه .com سایت رو سریعا بخرید تا یه سود جوی از خدا بیخبر نخریدتش.
    بنظرم بعد از جست و جوی قطعه ،روی هدر یه توضیح مختصر درباره عملکرد قطعه و لینک دیتاشیت اون و البته پین اوت(چون برای خودم خیلی پیش اومده که صرفا جهت دیدن پین اوت قطعه اونو سرچ کردم)نمایش بدید و بعد قیمت ها.
    سعی کنید فروشندگان خارجی رو هم پشتیبانی کنید(مثلا mouser).
    گزارش کلیک ها رو هم تهیه کنید (مثلا به واسطه انجین شما چند نفر به فروشگاه ها هدایت شدند) و حتما اون ها رو منتشر کنید چون میتونه تبلیغات خوبی برای شما باشه.
    میشه روی یک نرم افزار مدیریت فروشگاه قعطات الکترونیک هم کار کرد که به صورت رایگان در اختیار اصناف قرار بگیره و هم دیتابیس سرچ انجین شما قوی تر میشه و هم روی فروش اونها تاثیر میزاره و لیست قطعات فروشگاه اونها هم بروز نگه داشته میشه.
    اگه بتونید اپلیکیشن نوت ها و دیتاشیت های قطعات مهم رو به فارسی ترجمه کنید و با گرفتن حق اشتراک اون رو در اختیار افراد بزارید بنظرم میتونه موفق باشه.
    البته اینها همگی ایده های خام هستن و اینکه چقدر قابلیت اجرایی دارن شما بهتر میدونید.
    در کل میتونه با تلاش زیاد پروژه موفقی بشه و من بسیار خوشحالم که مجموعه سیسوگ چنین پروژه ای رو مدیریت میکنه.

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنون بابت نظر لطفتون
      در مورد انتشار سورس ها, اول نیازه کمی سیستم تثبیت بشه ولی حتما در موردش فکر خواهیم کرد بخصوص اگر استقبال مناسب باشه
      البته این دامنه ها خیلی وقته گرفته شده اند 🙂

      راستش ما همین الان محصولات دسته بندی شده دارید دیتاشیت ها را ارائه میدیم که قراره هم تعدادشون زیادتر بشه و هم اطلاعات بیشتری درج کنیم اگر الان STM32 را سرچ بزنید میتونید با محصولات دسته بندی شده اشنا بشید
      در مورد گزارشات و کلا باز کردن برخی اطلاعاتی که در این فضا رد و بدل میشه برنامه های خوبی داریم همین الان شما در صفحه فروشگاهها میتونید تعداد محصولات هر فروشگاه و موجودی اونها را مشاهده کنید ..

      حتما در مورد ایده های شما بیشتر فکر خواهیم کرد و امیدوارم برخی از اونها که ما هم به اونها فکر کردیم را بتونیم پیاده سازی کنیم

    2. Avatar for صابر صابر گفت:

      سلام

      چه ایده‌ی خوبی دادید. اینکه اپلیکیشنی برای قروشندگان طراحی کنید و رایگان در اختیار اونها قرار بدید تا خود فروشنده ها محصولات و موجودی شون رو به روز کنن. اینجوری بار زیادی از روی تیم isee برداشته میشه و بعد از مدتی سود مناسب و فروش بیشتری به فروشندگان تعلق میگیره. چیزی مثل پلتفورمی که اسنپ فود در اختیار رستوران ها قرار میده.

      امیدوارم تیم سیسوگ توجه ویژه‌ای به این ایده برای گسترش isee داشته باشند

      1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

        سلام
        جناب مهندس همین الان هم ما بصورت اتوماتیک داریم اطلاعات فروشگاهها را برمیداریم
        البته اینکه پلتفرمهای خاصی ما اماده کنیم و پیشتهاد بکنیم پیشنهادی بدی نیست ولی مهم ترین موضوع فروشنده ها هستند
        تعدادی از فروشنده ها که خیلی کم هم نیستند از چنین سیستم هایی زیاد خوششون نمیاد و البته امیدوارم در اینده این قضیه کمی تغییر کنه و بتونیم راهکارهای اینچنینی را هم پیشنهاد بدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *