بلاگ خبری سیسوگ, توصیه شده, کویکتل

افزایش فاصله کویکتل در فروش ماژولهای IOT در سه ماه دوم 2020

افزایش فاصله کویکتل در فروش ماژولهای IOT در سه ماه دوم 2020

کویکتل که قبلا نیز صدر بازار جهانی ماژولهای IOT را در اختیار داشت توانسته نزدیک به یک سوم از بازار ماژول اینترنت اشیاء، در سه ماهه دوم سال 2020 را نیز به خود اختصاص بدهد.

طبق آخرین تحقیقات انجام شده، بازار شامل ماژول های اینترنت اشیا در وسعت جهانی، به‌طور سالانه 8 درصد و در طی سه ماه دوم سال 2020، 15٪ افزایش یافته است.

این نشان دهنده افزایش تقاضا در چین، بعد از شیوع ویروس کرونا (Covid-19) می‌باشد. اما تقاضا در سراسر اروپا و آمریکای شمالی در سه ماه دوم سال 2020 به ترتیب 8.3٪ و سالانه 7.9٪ کاهش یافته است.

از نظر کل درآمد جهانی بازار اینترنت اشیا، بازار در این مدت رشد 15 درصدی داشته است.

شرکت‌های Quectel، u-blox، Sierra Wireless، Fibocom و (Thales (Gemalto بیشترین سهم از درآمد ماژول های حوزه IoT را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.

 

بررسی عوامل موفقیت شرکت های مختلف

آقای سومن ماندال (Soumen Mandal)، چند شرکت پرفروش در زمینه اینترنت اشیا را بررسی کرده و عامل موفقیت این تولید کنندگان را اینگونه تحلیل می کند:

“کویکتل، سه ماهه فوق العاده ای داشت، زیرا سهم بازار خود را در مناطق مختلف به دست آورد. این شرکت سرمایه گذاری های مداومی در تحقیق و توسعه خود داشته است و ماژول‌های خود را از طریق فناوری‌ها و برنامه‌های مختلف، راه اندازی کرده است. همین عوامل به فروش این شرکت کمک کرد تا حرکت رو به رشد خود را از سه ماه اول حفظ کند. همچنین در طول این دوره، شرکت کویکتل یک مرکز تولید هوشمند در فوشان  ایجاد کرد تا ظرفیت فروش خود را افزایش دهد. با این کار کویکتل می تواند نمونه کارهای خود را افزایش دهد و تقاضای روزافزون را بهتر تأمین کند.”

سیسوگ:

نکته جالب اینجاست که  تلاش شرکت کویکتل در این سالها بر این بوده که از ظرفیت کارخانجات دیگر استفاده نماید ولی امسال با تاسیس کارخانه خود به نظر قصد داره قدم بلندی در جهت افزایش سرعت و بهره وری تولیدات خود داشته باشد.

 

بزرگترین فروشندگان تجهیزات IOT

بزرگترین فروشندگان تجهیزات IOT در سه ماهه دوم سال 2020

 

همچنین ماندال، فروش شرکت های بزرگ IOT را در سه ماهه دوم سال 2020 بررسی کرده و می افزاد:

“گروه Sunsea با افزایش 29 درصدی سهم بازارش در طی یک دوره سه ماهه، موقعیت دوم خود را حفظ کرد. اما با این حال، همان رشد سالانه قبلی را دارد.

همچنین شرکت فیبوکام (Fibocom) نیز در طول همین دوره سه ماهه، و از Thales, Sierra Wireless and Telit پیشی گرفت.

شرکت یو-بلاکس (u-blox) نیز به مجدد جزء پنج رتبه شرکتها برتر صعود کرد و 6٪ سهم تقاضا برای ماژول اینترنت اشیا 4G خود را در چین و مناطق دیگر به دست آورد. یو-بلاکس تکنولوژی به نام “Thingstream” را خریداری کرد تا به مشتریانش کمک کند دستگاه‌های مبتنی بر سنسور خود را به صورت یکپارچه به cloud متصل کنند.

کاهش سرعت پیشرفت در صنعت خودرو، بر تقاضای ماژول‌های اینترنت اشیاء شرکت “Thales” در بازارهای اروپا و آمریکای شمالی تأثیر گذاشت و فروش این شرکت را به جایگاه پنجم رسانید. این شرکت می‌تواند با بهبود بازار خود و تمرکز بر ماژول‌های LPWA، مجدداً در سه ماهه آینده به جایگاه خود بازگردد.

همان‌طور که مشخص است، تولیدکنندگان سعی می‌کنند محصولات خود را در تمام حوزه‌ها گسترش دهند چه در زمینه افزایش همکاری برای ساخت چیپ ست های متصل به فضاهای ابری .

پرفروش ترین ماژول های اینترنت اشیا

با توجه به شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید 19 (COVID-19)، استفاده از ماژول‌های اینترنت اشیاء برای برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی، 110٪ در سال افزایش یافت.

افزایش تقاضا در مناطقی مانند نظارت بر بیمار، بهداشت از راه دور، تجهیزات پزشکی، خدمات و فوریت‌های پزشکی و پوشیدنی‌ها از رشد خوبی بهره‌مند شدند.

با این حال، استفاده از ماژول اینترنت اشیا در سایر بخش‌های کاربردی، مثل استفاده‌های سازمانی، صنعتی و خرده فروشی، همچنان در سه ماهه دوم سال 2020 وجود دارد.

منبع

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “افزایش فاصله کویکتل در فروش ماژولهای IOT در سه ماه دوم 2020

  1. Avatar for محمدعلی محمدعلی گفت:

    به کجا داریم میریم؟؟!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *