بلاگ خبری سیسوگ

معرفی تراشه جدید STM32WL و نوآوری در اتصال بی سیم

معرفی تراشه جدید STM32WL و نوآوری در اتصال بی سیم

پس از عرضه اولین SoC مجهز به فناوری بی‌سیم LoRa به نام STM32WL در سال 2019 توسط شرکت ST، این شرکت مجدداً یک تراشه دو هسته‌ای جدید نیز معرفی کرده است که امکانات بسیار زیادی دارد. پشتیبانی از چندین مدولاسیون رادیویی و سیستم امنیتی پیشرفته، در پیشرفت را به سمت امکانات جدید و برنامه‌های کاربردی در موضوعات مختلفی مثل ابزارهای هوشمند، ردیابی دارایی، شهرهای هوشمند و صنایع هوشمند باز می‌کند. بیایید مزایای اصلی خانواده STM32WL را بررسی کنیم.

با این خبر از سیسوگ همراه باشید.

 

پشتیبانی از انواع مدولاسیون برای استفاده در همه نقاط زمین

سری STM32WL ترکیبی از معماری فوق کم مصرف میکروکنترلر های STM32 شرکت ST و یک سیستم رادیویی است که از چندین مدولاسیون مختلف پشتیبانی می‌کند. این سیستم رادیویی برای مصارف اینترنت اشیاء نیز مناسب بوده و این تراشه را در بازار منحصر به فرد می‌کند.
مدولاسیون‌هایی که توسط این تراشه پشتیبانی می‌شود، شامل LoRa، (G) FSK، (G) MSK و مدولاسیون BPSK است که به عنوان مثال توسط پروتکل‌های LoRaWAN، Sigfox یا Wireless Meter-Bus (wM-Bus) و همچنین سایر پروتکل‌های اختصاصی و استاندارد استفاده می‌شود. این رادیو دارای یک خروجی دوگانه قدرت و دامنه فرکانس خطی از 150 تا 960 مگاهرتز است که به شما کمک می‌کند آن را در تمام دنیا استفاده کنید، بدون اینکه مجبور باشید وارد باندهای فرکانسی غیر مجاز شوید.

 

سطح یکپارچگی بالا

STM32WL به شکل soc عرضه شده است که باعث میشود تمام اجزاء مورد نیاز در یک پکیج کنار هم قرار بگیرند. برنامه نویس به راحتی میتواند هر فریمور و برنامه رادیویی دلخواهی را بر روی آن بریزند. هماهنگ کردن میکروکنترلر و رادیو را میتوان تنها با استفاده از یک کریستال انجام داد که در نتیجه باعث کاهش قطعات مصرفی و صرفه جویی قابل توجه در هزینه ها می شوند.

 

تنوع و گستردگی امکانات

امکانات جدیدی که در خانواده STM32WL SoC اضافه شده است، ویژگی‌های امنیتی بسیار پیشرفته‌ای را به آن اضافه کرده است. برای مثال STM32WL55 ترکیبی از دو هسته Arm® Cortex®-M4 و Cortex-M0+ MCU core می‌باشد. امکانات هر دو هسته را می‌توان به‌صورت همزمان و با انعطاف کامل در کنار یکدیگر استفاده کرد.

همچنین قابلیت انتخاب حافظه فلش از 64 تا 256 کیلوبایت در خانواده STM32WL، این امکان را به توسعه دهنگان می‌دهد که متناسب با کاربرد مورد نظرشان، از فضای بهینه‌تری استفاده کنند. همچنین برای طراحان PCB پکیج‌های مختلفی ارائه شده است تا بتوانند فوت پرینت مناسب خود را انتخاب کنند.

 

بهبود امنیت در تراشه دو هسته ای STM32WL55 SoC

یکی از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های SoC دو هسته‌ای STM32WL5x، افزایش امنیت در آن است. میان دو هسته این تراشه را می‌توان به‌صورت سخت افزاری کاملاً جدا و ایزوله کرد. همین موضوع، باعث می‌شود تا لایه کاربرد، از پشته پروتکل (protocol stack) کاملاً مستقل شود. لایه کاربرد، به‌صورت نرم افزاری با سیستمی به نام -+M0 ایمن شده است. همچنین اطلاعاتی که دارای حساسیت بالایی می‌باشند، (مثل کلیدهای مورد استفاده در پروتکل‌ها) در منطقه خاص و مطمئنی از حافظه فلش ذخیره می‌شوند که حتی حجم آن ناحیه نیز قابل تغییر می‌باشد. امکانات امنیتی دیگری نیز وجود دارد که برای نمونه می‌توان به Secure Firmware Install, Secure Boot و Crypto hardware IP اشاره کرد.

منبع

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *