RTOS, STM32, بلاگ خبری سیسوگ, توصیه شده

X-CUBE-AZRTOS-H7 ابزار توسعه Azure RTOS برای میکروکنترلر STM32

X-CUBE-AZRTOS-H7 ابزار توسعه Azure RTOS برای میکروکنترلر STM32

X-CUBE-AZRTOS-H7 یک پکیج برای نرم افزار STM32 Cube MX است که شما به کمک آن می‌توانید سیستم عامل AZURE RTOS را برای میکروکنترلر STM32 توسعه دهید. همچنین این پکیج (X-CUBE-AZRTOS-H7) بر روی گیت هاب وجود دارد و خوشبختانه از حالت آزمایشی (Beta) خارج شده و به طور کامل با STM32 Cube MX هم خوانی دارد. به همین خاطر، برنامه نویسان به سادگی می‌توانند در محیط گرافیکی STM32 Cube MX به توسعه سیستم عامل AZURE RTOS بپردازند.

همان طور که میدانید، قبلاً در سیسوگ خبر انتشار سیستم عامل Azure RTOS محصول مشترک شرکت ST و ماکروسافت را منتشر کرده بودیم. حال، توسعه این سیستم عامل، به‌صورت عملی امکان پذیر شده است!

X-CUBE-AZRTOS-H7 یک بسته منحصر به فرد است، زیرا شامل نمونه کدهای کاربردی بسیار متنوع و کاربردی می‌باشد. این مثال‌های کاربردی به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا پروژه خود بر روی میکروکنترلر STM32H7 شروع کنند. به عنوان مثال، راه حل‌های جدیدی برای نوشتن برنامه‌هایی مثل FileX، NetXDuo، ThreadX و USBX ارائه می‌دهد. بنابراین این یکی از جامع‌ترین ابزارها برای میان افزار Azure RTOS در صنعت است. علاوه بر این، به توسعه دهندگان کمک می‌کند در عرض چند دقیقه برنامه‌هایشان را با آن آزمایش کنند. در حال حاضر، دمو هایی برای بردهای NUCLEO-H723ZG, STM32H735G-DK, STM32H747I-DISCO Discovery Kits و برد آموزشی STM32H743I-EVAL evaluation board قرار داده شده است.

 

اجرای برنامه دمو در X-CUBE-AZRTOS-H7 فقط با سه کلیک!

کار با میان افزار Azure RTOS کمی وحشتناک به نظر می‌رسد، اما X-CUBE-AZRTOS-H7 خلاف این را نشان می‌دهد! توسعه دهندگان با استفاده از این افزونه، به راحتی می‌توانند برنامه‌های آزمایشی خود را توسعه داده، کدهای منبع را مطالعه کنند، برنامه‌هایشان را دیباگ کنند و به کارشان سرعت ببخشند. برای مثال، شما می‌توانید برنامه Tx_FreeRTOS_Wrapper را به راحتی و فقط با سه کلیک اجرا کنید!
پس از اتصال STM32H735G-DK به کامپیوتر، تنها کافی است تا:

  1. در نرم افزار STM32CubeIDE وارد منوی زیر شوید:
    select File -> Import, and then Existing Projects into Workspace
  2. در دایرکتوری روت، فولدر زیر را انتخاب کنید:
    x-cube-azrtos-h7-main/Projects/STM32H735G-DK/Applications/ThreadX/Tx\_FreeRTOS\_Wrapper/STM32CubeIDE
  3. در آخرین مرحله کافی است تا بر روی پروژه ایجاد شده، کلیک راست کرده و Debug As -> STM32 Cortex-M C/C++ Application را انتخاب کنید.
  4. STM32CubeIDE پروژه را بیلد کرده و آن را بر روی برد آپلود می‌کند. اگر چراغ روی برد، به‌صورت چشمک زن درآمده و رنگ آن به‌صورت مداوم بین قرمز و سبز تغییر کند، پروژه به درستی اجرا شده است.

انتقال از FreeRTOS به AZURE RTOS

اگر به کدهای پروژه Tx_FreeRTOS_Wrapper دقت کنید، به راحتی به نحوه کار آن پی می‌برید، اما برنامه نویسانی که قبلاً فقط با FreeRTOS کار کرده‌اند، ممکن است کمی دچار سردرگمی شوند. افزونه X-CUBE-AZRTOS-H7 برای حل این مشکل، به شما کمک می‌کند. هنگامی که برنامه دمو را اجرا کردید، فایل main.c درون پنجره دیباگر (اشکال زدا) STM32CubeIDE’ ظاهر می‌شود. شما به راحتی می‌توانید متوجه شوید که چگونه تابع tx\_application\_define() در فایل app_tx_freertos.c اجرا شده و رشته LEDThread\_Entry thread را در ابتدای اجرای برنامه ایجاد می‌کند. بنابراین X-CUBE-AZRTOS-H7 به تیم‌ها و برنامه نویسان کمک بسیار زیادی کرده و در وقت آن‌ها صرفه جویی می‌کند. همچنین X-CUBE نیز در آینده منتشر خواهد شد که امکانات بهتری را نیز ارائه خواهد داد.

منبع

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *