آی‌سی(ISee), بلاگ خبری سیسوگ, توصیه شده

معرفی و راهنمای کار با سامانه پالت (انبار مازاد)

معرفی و راهنمای کار با سامانه پالت (انبار مازاد)

احتمالاً شما هم برای پروژه، تست و یا آموزش، قطعات الکترونیکی تهیه کرده‌اید و حالا دیگر به کارتان نمی‌آید. پالت‌هایی با انبوهی از آی‌سی ها دارید که صرفاً از آنها نگهداری می‌کنید، چرا که برای خرید آنها هزینه‌های هنگفتی کرده‌اید. آی‌سی هایی که ممکن است حتی در بازار ایران نیز پیدا نشوند و بسته به نیاز حتی از خارج از کشور سفارش داده باشید. سامانه پالت به‌صورت تخصصی امکان خرید و فروش قطعات الکترونیک انبار مازاد را به‌صورت رایگان برای شما فراهم می‌کند.

مشکل اکثر الکترونیکی ها

همیشه نگه داری و دسته بندی قطعات بدون استفاده در انبار مازاد دردسر ساز بوده است. چرا که تنوع و تعداد آن‌ها، آن قدر زیاد بوده که پالت‌ها نیز دیگر جای کافی برای نگهداری آنها ندارند. چقدر خوب می‌شد اگر می‌توانستم با کمترین دردسر، آنها را به دوست دیگری که ممکن است به آنها نیاز داشته باشد برسانیم.
احتمالاً این موضوع، مشکل خیلی از تولید کنندگان و طراحان الکترونیک است! بعد از این که از سامانه آی‌سی Isee (موتور جستجوی قطعات الکترونیکی) رونمایی کردیم، تعداد زیادی از همراهان سیسوگ درخواست اضافه کردن قابلیتی به سامانه آی‌سی را داشتند، تا بتوانند قطعات مازاد خود را در آن ارائه دهند. به همین خاطر، سامانه پالت را طراحی کردیم. سامانه پالت خدمت جدیدی از سیسوگ است که این امر را برای شما میسر می‌سازد.
پالت کاملاً رایگان است و شما می‌توانید به عنوان فروشنده، قطعات خود را با قیمت مناسب به مشتری نهایی خود بفروشید و همچنین به عنوان خریدار می‌توانید از تعداد زیادی فروشنده خرید خودتان را انجام دهید.

 

معرفی کسب و کارها

بعد از اینکه قابلیت انبار مازاد و اضافه کردن قطعات الکترونیکی را به سامانه آی‌سی طراحی کردیم، جای خالی برخی از کسب و کارهایی که هیچ ردی از آنها در اینترنت نیست را خالی دیدیم. کسب و کارهایی که هر کدام از ما بارها و بارها به آنها احتیاج پیدا کردیم و داریم، از مونتاژ کاری که در منزل کار می‌کند تا تولید برد و چاپ پرینت سه بعدی جعبه!
ممکن است برخی از این کسب و کارها حتی چند خیابان پایین‌تر از ما باشند ولی عدم وجود یک سیستم جهت ارتباط دهی و معرفی، باعث شده که این ارتباطات هیچ وقت شکل نگیرد! به همین علت قسمتی را هم ایجاد کردیم که کسب و کارها بتوانند آنجا خودشان را معرفی کنند.
در موضوع کسب و کارها و فروش قطعات، یکی از موضوعات بحث محلی بودن و مکان ارائه این خدمات است، که ما در پالت امکان فیلتر سازی و جستجو در شهرها را نیز قرار داده‌ایم.

 

شانس دیده شدن

تمام آگهی‌های ثبت شده در سامانه پالت، امکان جستجوی آنلاین و راحت در موتور جستجوی قطعات آی‌سی را نیز دارند. یعنی، هر کس در سامانه آی‌سی به دنبال قطعه ای خاص در میان فروشگاه ها بگردد، آگهی شما نیز در نتایج جستجو ظاهر می شود. علاوه بر آن، تمام آگهی‌ها در کانال تلگرام سامانه پالت نیز نمایش داده می‌شوند. مخاطبین سیسوگ و کاربران موتور جستجوی آی‌سی نیز، اکثراً از علاقه‌مندان به حوزه الکترونیک و برنامه نویسی هستند. بنابراین آگهی شما را کسانی که در این حوزه فعال هستند، می‌بینند و شانس دیده شدن آگهی شما و فروش قطعه خاص شما بسیار زیاد است.

در فاصله دو روز از رونمایی سامانه پالت، نزدیک به صد قطعه جدید به پالِت – انبار مازاد اضافه شد، که میتوانید هم در وب سایت و هم در کانال تلگرام پالت ببینید. البته پیشنهاد می‌کنیم حتماً عضو این کانال بشوید تا به محض تأیید هر آگهی، بتوانید سریع‌تر مطلع شوید. این امر می‌تواند فرصت‌های خوبی را هم برای خرید هم به شما ارائه بدهد.

 

معرفی خدمات و کسب درآمد

علاوه بر امکانات بالا، دو دو دسته اصلی دیگر نیز به سامانه پالت اضافه شده است:
✅ پروژه – تکنولوژی
✅محصولات آماده
خیلی از ماها پروژه‌هایی را انجام دادیم و یا کارهای تحقیقاتی‌ای کردیم که شاید افرادی به آن‌ها نیاز داشته باشند. همچنین خیلی از دوستان شاید محصولات آماده‌ای جهت ارائه داشته باشند. پالت مسیری جدیدی جهت تعامل و در عین حال جلوگیری از دوباره کاری در انجام پروژه‌ها را به وجود آورده است. شما می‌توانید محصولات، خدمات و پروژه‌های خود را نیز در پالت معرفی کنید و از تخصص خود شروع به کسب درآمد کنید!

 

نحوه ثبت نام در سامانه پالت

ثبت آگهی در سامانه پالت بسیار آسان است. برای ثبت آگهی جدید، ابتدا شما باید در پالت ثبت نام کنید. روند ثبت نام و ایجاد آگهی جدید کاملاً مرحله به مرحله و ساده طراحی شده است.
برای ثبت نام در پالت، اگر با مرورگر کامپیوتر (دسکتاپ) وارد شده‌اید، از قسمت بالای سایت، بر روی گزینه ورود به حساب کلیک کنید و سپس بر روی لینک ثبت نام کلیک کنید. (اگر با گوشی وارد سایت شدید، تصویر بعدی را مشاهده کنید.)

ثبت نام سامانه پالت - دسکتاپ

همین طور اگر به وسیله تلفن همراه خود وارد سامانه پالت شده‌اید، دکمه درج آگهی جدید را از بالای صفحه فشار دهید، سپس در صفحه جدید، بر روی “هم اکنون عضو شوید” کلیک کنید.

ثبت نام سامانه پالت - موبایل

برای ثبت نام، شما می‌بایست یک نام کاربری برای خود انتخاب کرده، ایمیل خود را وارد کنید و یک رمز عبور هم برای وارد شدن به سایت انتخاب کنید. همین طور بر روی I’am not a robot کلیک کرده و چالش را حل کنید. در نهایت، اگر همه اطلاعات به درستی وارد شده باشند، با زدن دکمه “ثبت نام”، حساب کاربری شما در پالت ساخته خواهد شد.

فرم ثبت نام سامانه پالت

 

پس از ثبت نام در سایت، کافی است تا بر روی دکمه “ارسال رایگان آگهی” و یا ” “+آگهی جدید” کلیک کنید.

ارسال آگهی در سامانه پالت

 

ثبت آگهی در سامانه پالت

ثبت آگهی در سامانه پالت، چهار مرحله بسیار ساده دارد. در مرحله، اول، شما می بایست دسته بندی و زیر دسته مربوط به آگهی را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه “مرحله بعدی” کلیک کنید.

دسته بندی سامانه پالت

در مرحله دوم، اطلاعات مربوط به آگهی را وارد کنید. با زدن دکمه “افزودن تصویر” می‌توانید برای آگهی خود تصویر انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید بیش از یک تصویر برای آگهی خود انتخاب کنید.

عنوان: پس از انتشار آگهی شما، این عنوان بر روی آگهی شما قرار خواهد گرفت.

قیمت: قیمت مد نظر خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که واحد قیمت تومان می‌باشد. در حینی که مبلغ را وارد می‌کنید، سامانه پالت عدد شما را به حروف نیز نمایش می‌دهد تا از درستی آن اطمینان حاصل کنید.

پکیج قطعه: فرم استاندارد قطعه الکترونیکی خود (مثل dip, smd, bga و…) را در این قسمت مشخص کنید.

تعداد: چه تعداد از این قطعه را برای فروش دارید؟ عدد آن را در این قسمت وارد کنید. اگر فقط یکی است، عدد 1 را وارد کنید.

مشخصات: سپس مشخص کنید که قطعه شما نو است یا دست دوم، اگر هم نو و هم دست دوم آن را موجود دارید، حتی می‌توانید هر دو گزینه را نیز تیک بزنید.

سپس اطلاعات تماس خود، شامل ایمیل، تلفن همراه، استان و شهر را وارد کرده و در انتها در قسمت توضیحات، توضیحاتی که برای محصول خود مد نظر دارید را وارد کنید.

 

جزئیات آگهی سامانه پالت

در مرحله بعد می‌توانید پیش نمایشی از آگهی خود را ببینید. اگر چنانچه موردی نیاز به اصلاح داشت، می‌توانید به مرحله قبل بازگشته و آن را ویرایش کنید. اگر همه چیز به درستی وارد شده، می‌توانید به مرحله بعدی بروید!

پیش نمایش آگهی - سامانه پالت

 

خوب، در اینجا با موفقیت آگهی شما ثبت شده است. پس از تأیید مدیر سامانه پالت، آگهی شما به صورت عمومی در پالت منتشر خواهد شد.

انتشار آگهی در انبار مازاد پالت

 

مدیریت آگهی ها

برای حذف، ویرایش، مشاهده و مدیریت آگهی‌های خود، می‌توانید از قسمت بالای سایت، بر روی دکمه حساب کاربری کلیک کرده و آگهی‌های من را بزنید. لیست آگهی‌های شما به نمایش درمی آید و شما می‌توانید آن‌ها را حذف و یا ویرایش کنید!

آگهی های من - انبار مازاد پالت

 

آدرس سامانه پالت – انبار مازاد

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

4 دیدگاه در “معرفی و راهنمای کار با سامانه پالت (انبار مازاد)

  1. Avatar for سید سید گفت:

    سلام
    احتراماً شما که معتقدین “انتشار مطالب بدون ذکر نام و وب سایت سیسوگ اخلاقا مجاز نمی باشد” چرا از اسم طرح و سایتی که سال ها قبل از شما فعالیت داشته (انبار مازاد) و باز قبل از شما به همین اسم هم سایتشون ثبت شده و هم فعالیت داشتن؛ استفاده می کنین؟ من این مورد رو هم تو این صفحه دیدم هم تو خود سایت موتور جستجوتون که تو پرانتز استفاده کردین.

    1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

      سلام دوست عزیز
      اسم سامانه خرید و فروش قطعات الکترونیک ما پالت هست نه انبار مازاد
      انبار مازاد به عنوان یک واژه عمومی تر و قابل استفاده و عین حال کوچیک در کنار اون استفاده شده.

      ولی با توجه اینکه مجموعه پارتجو شاید اول بار از این دو کلمه استفاده کرده اند و اینکه شاید درصدی کار ما غیر اخلاقی یا حتی نادرست بوده باشه از چند تا از نویسندگان سیسوگ در گروه خواهش کردم نظرشون را در این مورد بدند که اکثریت گفتند از نظر اونها این کلمه نمیتونه انحصاری باشه و ما کار نادرستی انجام ندادیم.

      مثلا ما الان از کلمه آی سی جهت موتور جستجو استفاده کردیم اینکه مثل آی سی کالا بیاد بگه شما کار نادرستی انجام دادید نمیتونه جمله بندی درستی باشه. و دو کلمه انبار مازاد هم اینقدر خاص و ویژه نیست.

      در اخر استفاده از این کلمه برای ما هم چیز مهمی نیست و اگر دوستانی که اسم وب سایتشون را هم این گذاشتند درخواست داشته باشند که ما حذف کنیم فکر میکنم دلیلی وجود نداشته باشه که ما در تیترمون از این کلمات استفاده کنیم و به قول دوستی برش داریم که همه خوشحال باشیم :-))

      1. Avatar for سید سید گفت:

        عرض سلام و تشکر بابت پاسخدهی
        والا همون جور که شما خودتون هم می فرمائین؛ اولین بار ظاهراً مجموعه پارتجو این ترکیب رو با این ترتیب بدین صورت استفاده کردن و این ترکیب عمومیت خاصی نداره {باز مازاد انبار ترکیبی هستش که استفاده می شه}
        ضمن این که با توجه به این موضوع که پارتجو با همین عنوان سایتی رو پارسال راه انداخته؛ به نظرم چنین کاری اخلاقی نیست؛ چون با این توجیه شما می تونین کلمه “دیوار” رو هم که مطمئناً به مراتب از انبار مازاد واژه ی عمومی تری هست رو تو پرانتز جلو پالت بنویسین!! (و خوب با سرچ “دیوار” تو گوگل شما هم احتمالاً نمایش داده بشین!)
        در مورد آی سی هم به نظرم قیاس مع الفارق هست!! بسیار بعیده کسی “Isee” رو با “IC KALA” اشتباه بگیره؛ جدا از اون موضوع فعالیت این دو سایت اصلا متفاوته و مثل موضوع فعالیت انبار مازاد و پالت که مثل همن نیست! این موضوع مثل این می مونه که سایت شیپور تو پرانتر بنویسه دیوار! (البته بنده متوجه هستم ابعاد سایتی مثل دیوار و شیپور با این دو سایت که به صورت تخصصی برای حوزه برق دارن فعالیت می کنن و مطمئنا بازدیدشون اصلاً در سطح دیوار اینا نیست؛ قابل مقایسه نیست و قصدم توضیح اشتباه بودن این حرکت هست)
        در مورد قسمت آخر هم باز از همین مثال استفاده می کنم که به فرض اگه شیپور داخل پرانتز بنویسه دیوار بعد ادعا کنه که اگه دیوار یه وقت درخواست کنه بر می داریم؛ باز درسته آخه؟ حالا شاید به هر دلیل دیوار دیر بفهمه یا توجهی نداشته باشه؛ دلیل می شه که شیپور بگه خوب پس کار ما درسته و بخواد فرضاً منت هم واسه برداشتنش بذاره؟

        1. Avatar for Sisoog Os Sisoog Os گفت:

          سلام مجدد دوست عزیز
          ببنید وقتی در مورد نام یا برند یک مجموعه صحبت میکنیم بخصوص وقتی بحث ثبتش هم مطرح باشه مهمترین فاکتور اینه که اون کلمه یا کلمات در مورد موضوعی که ثبت بشه نباید مفهوم عمومی اون موضوع را داشته باشه
          مثلا کسی نمیتونه تو حوزه ساختمون دیوار را ثبت برند کنه
          یا شیپور در حوزه موسیقی نمیتونه ثبت برند بشه چون نه عقلی هست و نه منطقی
          احتمال خیلی بالا کسی نمیتونه در حوزه فروش, انبار مازاد را ثبت برند کنه چون یک واژه عمومی در اون حوزه به شمار میره

          من بحث ثبت برند را مطرح میکنم چون اونجا سعی شده دلایل منطقی و حقوقی که میتونن افراد داشته باشند در این حوزه را مکتوب کنند و با یه عقلانیتی به قانون تبدیل کنند نه اینکه بخام تعمیم بدم جون اونها ثبت نکردند پس من حق دارم

          و دقیقا به همین دلیل هست که مثالهایی که زدید از نظر من و البته خیلیهای دیگه که من مطرح کردم منطقی نبود و کار ما غیراخلاقی نبوده.

          مثلا شخصی که اولین بار فروشگاه قطعات الکترونیک را ایجاد کرد آیا میتونه این را برند خودش در نظر بگیره و استفاده از این کلمات برای دیگران در توصیف فروشگاه آنلاین خودش را غیر اخلاقی بدونه؟
          اصلا کسی اجازه نداره چنین نامی را این حوزه ثبت کنه یا نکنه و استفاده دیگران را غیراخلاقی بدونه حتی اگر اون واژه خیلی هم پرکاربرد نباشه

          من برای اینکه در نوع منطق خودم اشتباه نکرده باشم سعی کردم این را بین چند نفر از دوستان حتی با در نظر گرفتن اینکه این دو کلمه اولین بار توسط پارتجو استفاده شده بود را از دوستان شور بگیرم
          اکثرا این را یک تعریف از سیستم میدونستند نه استفاده از برند یک کس دیگه ای و دقیقا این نشان دهنده مثال اشتباه شما در بحث دیوار و شیپور هست.

          به عبارتی وقتی کاربران این لفظ را میشون یاد سیستم خاصی نمیفتند بیشتر یه نوع وصف یا موضوعیت کسب و کار میدونن در مورد اون حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *