اینترنت اشیاء, بلاگ خبری سیسوگ, هوش مصنوعی

چین تمامی کشورها رو در رقابت‌های جهانی شهر هوشمند کنار زد!

چین تمامی کشورها رو در رقابت‌های جهانی شهر هوشمند کنار زد!

برگزار کنندگان رقابت‌های شهر هوشمند، حدود 4 سال پیش به این فکر کردن که بهتره برای شرایط و کاربردهای واقعی مثل “شمارش تعداد ماشین‌هایی که در اتوبان حرکت می‌کنند” یا “تشخیص تصادفات در سطح اتوبان” یک مسابقه راه بندازن تا هر چه بیشتر به توسعه هوش مصنوعی در این زمینه‌ها کمک کنند و سرعت رشد در این مسیر رو سرعت بدن.

 

پیشرفت ناگهانی

معمولاً توی این رقابت‌ها چند چالش مشخص میشه که تیم‌ها بر سر اون ها با هم رقابت می‌کنند. در سال‌های اول این رقابت‌ها، تیم‌هایی از دانشگاه‌ها یا شرکت‌های آمریکایی، رتبه‌های اول این چالش‌ها رو کسب می‌کردن.

اما به یک‌باره سال گذشته:
  • چین 3 چالش از 4 چالش رو برنده شد!
  • هفته گذشته، چین در تمامی 5 چالش، 40 کشور دیگه من‌جمله آمریکا رو کنار زد و مقام اول رو با اقتدار تصاحب کرد!
  • شرکت‌های چینی من‌جمله Alibaba و Baidu و شرکت‌ها و دانشگاه‌های چینی، تمامی جایگاه‌های اول و دوم این چالش‌ها رو به‌دست آوردن!
  • شرکت ByteDance چینی، خالق اپلیکیشن TikTok، رتبه دوم چالش “تشخیص ماشین‌های تصادف کرده یا متوقف شده” رو کسب کرد!

این‌ها نتایج سال‌ها سرمایه گذاری دولت چین روی مسئله شهرهای هوشمنده. صدها شهر از چین در مراحل آزمایشی شهر هوشمند هستند و بعضی تخمین‌ها میگن که چین، نصف شهرهای هوشمند جهان رو داره!

 

 

سرانجام

پیش‌بینی میشه که گسترش رایانش لبه (Edge Computing)، دوربین‌ها و سنسورهایی که از تکنولوژی بی سیم 5G استفاده می‌کنند، سرعت توسعه شهرهای هوشمند و تکنولوژی‌های نظارتی رو بیشتر کنه!

زمان زیادیه که چین و آمریکا سر تکنولوژی با هم جنگ دارن و چین و آمریکا دو صادرکننده عمده تکنولوژی‌های هوشمند به جهان هستند.

ماه قبل ریاست جمهوری آمریکا، به لیست سیاه تحریمی که ترامپ درست کرده بود، حدود 60 شرکت چینی رو اضافه کرد و سرمایه گذاری آمریکایی در این شرکت‌ها رو ممنوع کرد.

منبع

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *