اینترنت اشیاء, بلاگ خبری سیسوگ

با CatSniffer هر دستگاه اینترنت اشیایی را شنود کنید!

با CatSniffer هر دستگاه اینترنت اشیایی را شنود کنید!

ابزار جدید ساخت شرکت electronic Cats به نام CatSniffer امکان دیباگ، آنالیز و شنود کردن دستگاه‌های اینترنت اشیاء را بسیار ساده‌تر می‌کند. Catsniffer از چندین پروتکل و فرکانس مختلف که معمولاً در دستگاه‌های اینترنت اشیا از آن ها بیشتر استفاده می‌شود، پشتیبانی می‌کند.

 

فرکانس‌ها و پروتکل‌های پشتیبانی شده

دستگاه شنود CatSniffer از 3 گروه فرکانسی و حداقل 6 پروتکل مختلف پشتیبانی می‌کند. این سه گروه فرکانسی، شمال LoRa، sub-GHz و and 2.4 GHz می‌باشد و پروتکل‌ها نیز شامل Thread، ZigBee، BLE 5، IEEE 802.15.4g، 6LoWPAN، LoRa (LoRaWAN) و sub-GHz می‌باشند.

برای اینکه CatSniffer بتواند تعداد پروتکل‌های زیادی را پشتیبانی کند، از دو تراشه رادیویی کمک می‌گیرد. یک تراشه Semtech SX1262 که ارتباطات Lora و LoRaWAn را پوشش می‌دهد و یک تراشه TI SimpleLink CC1352P برای فرکانس‌های Zigbee، Bluetooth Low Energy (BLE) 5.2، IEEE 802.15.4g و sub-GHz استفاده شده است.

CatSniffer

 

نرم‌افزار های CatSniffer

نرم‌افزار TI’s SimpleLink یک ابزار بسیار عالی برای میکروکنترلرهاست که دارای درایور و انواع نمونه کد است. تراشه CC1352P نیز توسط این نرم‌افزار پشتیبانی می‌شود.

اگر شما خیلی در نوشتن فریمور مهارت ندارید، می‌توانید از تراشه SAM D21 ساخت میکروچیپ کمک بگیرید. این تراشه می‌تواند برای شما همانند یک رابط USB به سریال عمل کند. شرکت electronic Cats سازندهٔ CatSniffer اعلام کرده که محصولشان می‌تواند همراه با نرم‌افزارهای SmartRF Packet Sniffer، Sniffle، zigbee2mqtt، Z-Stack-firmware و… کار کند. پس به‌راحتی و به کمک یک ماژول USB به سریال، می‌توانید از تمامی این نرم‌افزارها بهره ببرید. این نرم‌افزارها از تراشه SAM D21 به‌عنوان رابط USB به سریال پشتیبانی می‌کنند.

نمونه کدهای دستگاه CatSniffer را می‌توانید در صفحه گیت‌هاب این شرکت پیدا کنید. در مورد مجوز استفاده این کد ها، نوشته شده که استفاده از آن ها رایگان است، اما هرگاه یکی از اعضای شرکت electronic Cats را جایی حضوراً دیدید، برایش یک چیزی بخرید!

 

قیمت و نحوه سفارش CatSniffer

و در انتها، برد CatSniffer یک کانکتور USB-C دارد که از آن می‌توانید برای تأمین برق موردنیاز دستگاه و همچنین ارتباط با آن استفاده کنید. در هنگام نگارش این مقاله، این دستگاه با قیمت 129 دلار آمریکا قابل پیش‌خرید است و تحویل از اکتبر 2020 شروع می‌شود. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید به وب‌سایت سازنده مراجعه نمایید.

منبع خبر

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *