بلاگ خبری سیسوگ, دوره آموزش رزبری پای با پایتون, رزبری پای, مینی کامپیوتر ها

رزبری پای CM4 TV Stick را مستقیما به تلویزیون وصل کنید!

رزبری پای

قدرت پردازشی و بازدهی خوب رزبری پای 4 و همچنین خروجی تصویر HDMI آن، امکان ساخت انواع ابزارهای کاربردی و سرگرمی برای تلویزیون را مسیر می‌کند. برای مثال، می‌توانید تلویزیون خود را به یک سینمای خانگی یا دستگاه بازی تبدیل کنید. قبلاً در سیسوگ آموزش دادیم که چگونه به کمک رزبری پای، سینمای خانگی به نام کودی را بسازید! اگر رزبری پای کوچک‌تر بود و پشت تلویزیون مخفی می‌شد، بسیار بهتر می‌شد! در این پست با CM4 TV Stick آشنا می‌شوید که این مشکل را برای شما حل می‌کند!

شاید برای شما مفید باشد: آموزش رزبری پای از 0 تا 100 از مقدماتی تا پیشرفته

 

ماژول CM4، کوچک شده رزبری پای 4!

رزبری پای 4 یک مدل کوچک و فشرده تر به نام برد Compute Module 4 (به‌صورت مخفف CM4) دارد که در آن بسیاری از اتصالات و قطعات جانبی اضافی حذف شده است. روی این برد، شما تنها یک اتصال Flat دارید و خبری از خروجی تصویر HDMI و پین هدرها نیست. به همین خاطر این کامپیوتر شکل یک ماژول کوچک به خود گرفته است. در واقع شما همان قدرت پردازشی رزبری پای 4 با SoC چهار هسته‌ای را دارید، اما با ابعاد بسیار کوچک‌تر، که می توانید در پروژه‌های مختلف از آن استفاده کنید. برای ذخیره‌سازی، از حافظه فلش eMMC با اندازه های متفاوت بهره می برد. وای‌فای و بلوتوث نیز اختیاری بوده و در بعضی مدل ها وجود ندارد. حافظه RAM نیز در مدل های مختلف، از 1 گیگابایت تا 8 گیگابایت وجود دارد.

Compute Module 4

Compute Module 4 (CM4)

 

طراحی برد carrier

ماژول رزبری CM4 از لحاظ ابعاد، کوچک‌تر از رزبری پای 4 است، اما به علت اینکه خروجی تصویر HDMI ازروی آن حذف شده است، قابلیت اتصال مستقیم به تلویزیون را ندارد. برای رفع این مشکل، شخصی به نام MBS یک برد جمع‌وجور و کوچکی به نام carrier (حمل‌کننده) را طراحی کرده است که به کمک می‌توانید رزبری پای را مستقیماً پشت تلویزیون متصل کنید. این برد یک خروجی تصویر HDMI، یک پورت USB-C، دو پورت USB 2.0، 14 پایه GPIO و یک گیرنده فروسرخ (IR) دارد که دست شما را برای ساخت انواع پروژه‌های متصل به تلویزیون باز می‌کند. چه رزبری پای CM4 شما، از کارت حافظه eMMC پشتیبانی کند یا خیر، برد carier با آن سازگاری کامل دارد.

 

CM4 TV Stick

برد CM4 TV Stick با HTMI

 

برد CM4 TV Stick

اگر رزبری پای CM4 را روی برد carrier سوار کنید، یک پلت فرم کامل برای استفاده در تلویزیون دارید که نام آن هم CM4 TV Stick می باشد! این ابزار جالب تنها 46 گرم وزن دارد، یعنی به‌اندازه دو باتری قلمی AA! طراح این برد، آزمایش‌های زیادی را با کنترل و گیرنده IR این برد انجام داده و متوجه شده که حتی با وجود نصب در پشت تلویزیون، سیگنال کنترل را به‌خوبی دریافت می‌کند! اطلاعات بیشتر را می‌توانید در صفحه MBS پیدا کنید.

منبع

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *