ARM, بلاگ خبری سیسوگ, سنسور ها, معرفی, مقاله های سیسوگ, مهندسی پزشکی

رونمایی شرکت ONERA از جدیدترین چیپ پزشکی خود، با قابلیت کار با بیش از 12 سنسور!

رونمایی شرکت ONERA از جدیدترین چیپ پزشکی خود، با قابلیت کار با بیش از 12 سنسور!

شرکت تولید تجهیزات پزشکی آلمانی-آمریکایی ONERA، اخیراً از چیپ جدیدی با عنوان “آزمایشگاه زیست پزشکی روی تراشه” (با اسم تجاری Onera ONE010) رونمایی کرده که ویژگی‌های بسیار جالبی دارد. این چیپ درواقع یک هاب برای دریافت و مدیریت اطلاعات سلامت فرد است که از سنسورهای تعبیه‌شده در دستگاه‌های “پوشیدنی” دریافت می‌کند.

برای بررسی این چیپ با سیسوگ همراه باشید.

Onera ONE010 از پردازنده Arm Cortex-M4F بهره می‌برد و درون خود یک سیستم خواندن سنسور چند کاناله دارد. همچنین قابلیت‌های پردازش داده، مدیریت توان و ارتباط، از ویژگی‌های دیگر این چیپ هستند. تولید جدید شرکت Onera، دارای ورودی‌هایی برای سنسورهای زیست-پزشکی است که شامل 10 پایه خواندن برای سیگنال‌های ExG (که شامل سیگنال‌های EEG، ECG، EMG و EOG می‌شود)، دو پایه برای بیوامپدانس و دو پایه نیز برای سیگنال PPG است. قابل‌ذکر است که این چیپ برای پردازش داده سنسورها از فیلترهای دیجیتال و شتاب‌دهنده‌های داده نیز بهره می‌گیرد.

میکروکنترلر موردبحث، از ارتباط‌های استاندارد ازجمله UART، SPI، I2C و I2S است و می‌تواند از یک منبع تغذیه با ولتاژ 0.8 تا 3.6 ولت، توان خود را تأمین کند. شرکت سازنده همچنین وعده وجود مقدار زیادی حافظه SRAM و FLASH را داده است.

اطلاعات به‌دست آمده از چیپ نشان می‌دهد که حافظه موجود شامل 320KB SRAM و 768KB حافظه فلش است. همچنین شتاب‌دهنده داده شامل یک پردازنده ماتریس، یک بلوک نمونه‌برداری، فشرده کننده داده، یک موتور همگام‌سازی داده و موتورهای FIFO و DMA است.

“آزمایشگاه زیست پزشکی روی چیپ” شرکت ONERA قرار است در آینده نزدیک در تجهیزات پزشکی، دستگاه‌های پوشیدنی مرتبط با سلامتی و دیگر دستگاه‌های مشابه مربوط به تناسب‌اندام به‌کار رود. اطلاعات بیشتر در این زمینه را احتمالاً می‌توان در آینده در وبسایت شرکت مشاهده کرد.

منبع

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *