بلاگ خبری سیسوگ

RUST به GCC می‌آید!

RUST به GCC می‌آید!

کمیته راهبری GCC، اخیراً GCC Rust front-end را تأیید کرده و تصمیم گرفته است که پشتیبانی از زبان برنامه‌نویسی Rust را به مجموعه کامپایلر GNU (یا همان GCC) اضافه کند. انتظار می‌رود که Rust front end قبل از عرضه GCC13، به این مجموعه نرم‌افزاری اضافه شود. در ادامه این متن، جزییات بیشتر در این مورد را با سیسوگ دنبال کنید.

 

GCC Rust

این کمیته راهبری اعلام کرده است که Rust front-end (که بانام GCC Rust نیز شناخته می‌شود) را برای اضافه شدن به GCC mainline code-base مناسب و مورد تأیید می‌داند.

درواقع مدت‌زمان قابل‌توجه ای است که برای رسیدن به جایگزینی برای کامپایلر رسمی Rust یعنی LLVM-based compiler، تلاش صورت می‌گیرد. باوجوداینکه GGC Rust همچنان در دست توسعه است اما به‌زودی به مرحله‌ای می‌رسد که قابلیت اضافه شدن به GCC mainline را داشته باشد.

توسعه‌دهندگان امیدوار هستند که حداقل نسخه beta پشتیبانی از زبان برنامه‌نویسی Rust در GCC13 قابل‌استفاده باشد. این نسخه از GCC قرار است که در حدود ماه آپریل سال میلادی آینده عرضه شود.

 

 

در اعلامیه پیشین که از وضعیت آخرین به‌روزرسانی GCC منتشرشده بود، گفته‌شده بود که روند توسعه Rust front-end همچنان ادامه دارد و ویژگی‌هایی ازجمله Rust borrow checker و برخی عملکردهای دیگر، هنوز به آن اضافه نشده‌اند.

بنابراین با وجود تایید کمیته راهبری GCC، در صورتی که مشکل اساسی و پیش‌بینی نشده‌ای رخ ندهد، در نسخه GCC13 که سال ‌‌‌‌آینده عرضه می‌شود، شاهد پشتیبانی از Rust خواهیم بود.

 

منبع

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *