بلاگ خبری سیسوگ

سامانه ماهواره‌ای Snapdragon برای گوشی‌های اندروید

ماهواره Snapdragon

در نمایشگاه لوازم الکترونیکی سال 2023، شرکت Qualcomm Technologies ماهواره Snapdragon را به‌عنوان اولین سامانه پیام‌رسانی دو طرفه ماهواره‌ای در جهان برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. ماهواره Snapdragon ارتباط سراسری را با استفاده از پیام‌رسان تلفن همراه از سراسر جهان فراهم می‌کند، که این قابلیت با ورود دستگاه‌های مبتنی بر پلتفرم موبایلی پرچمدار Snapdragon 8 Gen 2 راه‌اندازی می‌شود.

ماهواره Snapdragon که توسط سیستم‌های Snapdragon 5G Modem-RF و صورت فلکی ماهواره Iridium® پشتیبانی می‌شود، سازندگان اصلی و سایر ارائه‌دهندگان خدمات را قادر می‌سازد تا پوششی کاملاً جهانی ارائه دهند. این سامانه در خصوص گوشی‌های هوشمند از طیف باند L شبکه ماهواره‌ای Iridium باقابلیت سازگاری با آب‌وهوا برای اتصال بالا و پایین استفاده می‌کند.

پیام‌رسانی اضطراری به‌وسیله ماهواره Snapdragon قرار است درگوشی‌های هوشمند نسل بعدی در دسترس باشد که از نیمه دوم سال 2023 در مناطق از پیش برنامه ریزی شده راه‌اندازی می‌شوند.

دورگا ملادی، معاون ارشد و مدیرکل بخش مودم‌ها و زیرساخت‌های سلولی در شرکت Qualcomm Technologies، گفت: «ایجاد ارتباط قوی و قابل‌اعتماد، هسته اصلی تجربه‌های برتر است. ماهواره Snapdragon تاریخچه پیشگام بودن ما را در فراهم کردن مخابرات ماهواره‌ای جهانی و توانایی ما را در ارائه نوآوری‌های برتر به دستگاه‌های تلفن همراه در مقیاس گسترده به نمایش می‌گذارد». او همچنین افزود: «ارائه گوشی‌های هوشمند با این قابلیت در اواخر امسال امکان پذیر است. این ویژگی ما را قادر می‌سازد تا قابلیت‌های مخابرات ماهواره‌ای و ارائه خدمات را در طیف وسیعی از دستگاه‌ها فراهم کنیم.»

علاوه بر گوشی‌های هوشمند، قابلیت ماهواره Snapdragon می‌تواند شامل دستگاه‌های دیگر، ازجمله لپ‌تاپ، تبلت، وسایل نقلیه و اینترنت اشیا شود.

همان‌طور که اکوسیستم ماهواره Snapdragon ارتقا می‌یابد، سازندگان اصلی و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها می‌توانند با استفاده از قابلیت اتصال ماهواره‌ای، خدماتی باکیفیت و منحصربه‌فردتری را ارائه دهند. ماهواره Snapdragon قرار است با فراهم شدن زیرساخت‌ها و صورت‌های فلکی ماهواره‌ای NTN، از شبکه‌های غیرزمینی (NTN) نسل پنجم پشتیبانی کند.

مت دش، مدیرعامل Iridium، گفت: «Iridium مفتخر است شبکه ماهواره‌ای منتخبی باشد که، از ماهواره Snapdragon برای گوشی‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند. شبکه ما برای این سرویس طراحی‌شده است، ماهواره‌های LEO پیشرفته ما هر قسمتی از جهان را پوشش می‌دهند و از ارتباطات کم‌مصرف و کم تأخیر ایده آل برای سرویس‌های ماهواره‌ای فراهم‌شده توسط ماهواره‌های صنعتی Snapdragon پشتیبانی می‌کنند. میلیون‌ها نفر هرروز به زیرساخت ارتباطی ما اعتماد می‌کنند و ما مشتاقانه منتظر پیوستن میلیون‌ها نفر دیگر از طریق گوشی‌های هوشمند مجهز به سامانه ارتباطی ماهواره Snapdragon هستیم.»

ماهواره Snapdragon

برد ترنکل، معاون بخش فضای باز Garmin گفت: «Garmin از این فرصت برای گسترش خدمات پاسخ اضطراری ماهواره‌ای‌، به کاربران جدید گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان استقبال می‌کند. Garmin Response هر ساله از هزاران مورد اضطراری پشتیبانی می‌کند و احتمالاً جان بسیاری از افراد را به لطف این فرآیند نجات داده است،  ما مشتاقانه منتظر همکاری باQualcomm Technologies و Iridium هستیم تا به مردم کمک کنیم در هر کجا که باشند، به خدمات اضطراری دسترسی پیداکنند.

برای اطلاعات بیشتر درباره ماهواره Snapdragon ، لطفاً روی لینک Snapdragon Connect کلیک کنید.

 

درباره شرکت Qualcomm

Qualcomm در حال ایجاد دنیایی است که در آن‌همه و همه‌چیز می‌توانند هوشمندانه به هم متصل شوند. نقشه راه منحصربه‌فرد فناوری، به ما این امکان را می‌دهد تا انقلاب تلفن‌های همراه را آغاز کنیم، ازجمله ارتباطات پیشرفته، کارایی بالا، پردازش کم‌ و…

نوآوری‌های Qualcomm و خانواده پلتفرم‌های Snapdragon به ما امکان ایجاد همگرایی لبه‌های ابری، دگرگونی صنایع، سرعت بخشیدن به اقتصاد دیجیتال و… را می‌دهد.

شرکت Qualcomm Incorporated شامل کسب‌وکار صدور مجوز QTL، و اکثریت پورتفولیوی ثبت اختراع ما است. شرکت Qualcomm Technologies، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت Qualcomm، به همراه سایر شرکت‌هایش می‌باشد که اساساً تمام فعالیت‌های مهندسی، تحقیق و توسعه، و همه‌ی محصولات و خدمات ما، ازجمله کسب‌وکار نیمه‌هادی QCT ما را اداره می‌کند. محصولات بانام‌های تجاری Snapdragon و Qualcomm محصولات شرکت Qualcomm Technologies و یا شرکت‌های زیرمجموعه آن هستند. 

ماهواره Snapdragon

 

منبع: وب سایت شرکت Qualcomm

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *