بلاگ خبری سیسوگ, مهندسی پزشکی

عرضه Simplelink CC3300/CC3301 توسط TI برای برنامه‌های IoT

عرضه Simplelink CC3300/CC3301 توسط TI برای برنامه‌های IoT

شرکت Texas Instruments از خانواده SimpleLink CC33xx رونمایی کرده است که این مدل از Wi-Fi 6 companion IC و بلوتوث ورژن 5.3 با قابلیت انتخاب، پشتیبانی می‌کند. همچنین، SimpleLink CC33xx برای اتصال به یک میکروکنترلر (MCU) یا یک ریزپردازنده (MPU) مناسب است و به طور کلی برای دستگاه‌های ایمن و بهینه IoT طراحی شده است.

SimpleLink CC3000 از WiFi 6 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و از طریق SDIO، SPI، و یا UART به سیستم میزبان متصل می‌شود. اما تراشه SimpleLink CC3301 از بلوتوث 5.3 LE نیز پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه، هر دو تراشه می‌توانند در محیط‌هایی با دمای بالا تا 105 درجه سانتیگراد کار کنند.

شاید برای شما مفید باشد: آموزش AVR از 0 تا 100 به همراه ویدئو آموزشی رایگان

مشخصات Texas Instruments CC3300/CC3301

  • Wireless
  • 2.4GHz WiFi 6 (802.11ax) up to 50 Mbps; Support for TWT and OFDMA, multirole (Access Point and Station)
  • CC3301 only – Bluetooth 5.3 Low Energy up to 2 Mbps
  • WiFi and Bluetooth COEX
  • Host interface – 4-bit SDIO or SPI, and UART to external MCU or MPU
  • Security – FW authentication and anti-rollback protection, WPA2/WPA3, Secured host interface
  • Pacakge – 40-pin QFN package (5×5 mm)
  • Temperature range – -40 to 105°C

تراشه های سری C33xx اولین تراشه های SimpleLink است که از WiFi 6 و بلوتوث ورژن 5 کم مصرف پشتیبانی می‌کند. البته باید ذکر کنیم که شرکت Texas Instruments هنوز یک SoC مستقل ارائه نکرده است که از هر دو پشتیبانی کند. در عوض، CC3300 و CC3301 برای اتصال به یک MPU دارای لینوکس مثل پردازنده‌های vision AM62A Arm Cortex-A53  طراحی شده‌اند. همچنین، این تراشه‌ها برای طراحی دوربین امنیتی WiFi 6 AI یا میکروکنترلرهایی مانند CC2652R7 SimpleLink چند پروتکلی بی‌سیم MCU یا AM243x Cortex-R5F برای ساخت ارتباطات چند پروتکلی با WiFi 6 بلوتوث LE 5.3، Thread و پروتکل های Zigbee 3.0 و Matter  طراحی شده‌اند.

کاربرد های نهایی این تراشه ها، بهبود زیر ساخت های شبکه( مانند کنتور برق)، سیستم های هوشمند منازل، تجهیزات مختلف پزشکی و اتوماسیون روند پراخت می باشد.

شرکت Texas Instruments ماژول پلاگین bp-CC3301 / BoosterPack را بر اساس تراشه SimpleLink CC3301 با وای فای 6 و بلوتوث کم انرژی طراحی کرده است که این ماژول می‌تواند به کیت‌های توسعه Ti LaunchPad  و BEAGLEBONE Black sbc برای تست RF از طریق آداپتور یا رایانه شخصی متصل شود.

There’s limited public information about software/firmware development as the “full data sheet, software, and other information” are only available upon request. The code would be running on the host MCU/MPU, but I could not see any driver. The company links to Code Composer Studio on the product page so it might already be supported there in TI devkits. RF testing with your PC requires the “Simplelink Wi-Fi Toolbox” software, also only available upon request.

اطلاعات مانند دیتا شیت، نرم افزار و از این قبیل اطلاعات در دسترس عموم نیست و فقط با درخواست از شرکت TI امکان دریافت این اطلاعات می باشد. کد فقط روی هاست MCU/MPU اجرا می شود، اما به نظر درایور دیگری وجود ندارد. با توجه به اینکه در وبسایت TI به Code Composer Studio لینک داده شده است، به همین دلیل احتمالا، توسط کیت های توسعه TI پشتیبانی می شوند.

BP-CC3301 متصل به رایانه شخصی (بالا)، BeagleBone Black (پایین سمت چپ) و LP-AM243 LaunchPad (پایین سمت راست)

BP-CC3301 متصل به رایانه شخصی (بالا)، BeagleBone Black (پایین سمت چپ) و LP-AM243 LaunchPad (پایین سمت راست)

نمونه‌هایی از آی‌سی‌های همراه CC33xx در حال حاضر در دسترس هستند، اما تولید انبوه این قطعات فقط برای سه‌ماهه چهارم سال 2023 انتظار می‌رود. قیمت CC3300 از 1.60 دلار آمریکا برای سفارش های 1000 تایی شروع می‌شود، درحالی‌که BP-CC3301 اکنون با قیمت 39 دلار آمریکا در دسترس است. همچنین، Texas Instruments می‌گوید که درحال‌توسعه دستگاه‌های Wi-Fi 6 دو باند pin-to-pin است که در اواخر امسال راه‌اندازی خواهند شد.

منبع: CNX SOFTWARE

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *