بلاگ خبری سیسوگ, هوش مصنوعی

معرفی دوربینی که با هوش مصنوعی کار می‌کند!

دوربین بدون لنز با هوش مصنوعی

دوربین بدون لنز Paragraphica می‌تواند عکس‌هایی توسط هوش مصنوعی تولید کند. در این خبر سایت سیسوگ به بررسی جامع این دوربین می‌پردازیم. حتماً تا پایان این مطلب جذاب همراه ما باشید.

Paragraphica چیست؟

شرکت  Bjørn Karmann یک دوربین بدون لنز به نام Paragraphica تولید کرده است که این دوربین از دیتای لوکیشن (مکانی که می‌تواند به طور یکتا برای ذخیره دیتا سیستم کامپیوتری تعیین شود) برای تولید عکس توسط هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

سیر اختراع دوربین از گذشته تا الان

به‌طورکلی اختراع دوربین‌ توانست جامعه را تغییر دهد؛ زیرا روشی ایجاد شد که از طریق آن می‌توان تصویر را به شیوه‌ای عینی منتقل کرد. قبل از اختراع دوربین، اگر کسی چیزی را شخصاً تجربه نکرده بود، باید به توصیف ذهنی یا یک اثر هنری خلق شده توسط یک انسان که ممکن است خطا داشته باشد، اکتفا می‌کرد.

این موضوع منجر به ایجاد تغییر شد و با اختراع دوربین‌ها، جامعه توانست به تصاویر و شواهد عکاسی اعتماد کند. اما اکنون که امکان ایجاد تصاویر توسط هوش مصنوعی وجود دارد، شاهد تغییر دیگری هستیم. در این راستا، شرکت Bjørn Karmann یک دوربین بدون لنز به نام Paragraphica تولید کرده است که از دیتای لوکیشن برای تولید عکس توسط هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

مشخصات دوربین Paragraphica

از دیدگاه کاربر، دوربین Paragraphica بسیار شبیه به یک دوربین معمولی است. مثل همه دوربین‌ها، فرد می‌تواند در مکان موردنظر، دوربین را روی سوژه نشانه گرفته و دکمه شاتر را فشار دهد. سپس یک LCD در پشت دوربین عکس سوژه را نشان می‌دهد. با این تفاوت که در دوربین Paragraphica این عکس واقعی نیست؛ بلکه یک عکس ساختگی است که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است.

وقتی کاربر با این دوربین «عکس» می‌گیرد، Paragraphica (فاقد لنز یا سنسور تصویر است) از دیتای لوکیشن استفاده می‌کند تا دستوری را برای واردکردن مدل Stable Diffusion AI ایجاد کند. دوربین Paragraphica دارای یک ماژول GPS برای یافتن مکان فعلی خود است. همچنین، از Open Weather API برای تعیین شرایط آب‌وهوا و از Mappox API برای جست‌وجوی اطلاعات در مورد پدیده‌های اطراف، مانند ویژگی‌های جغرافیایی و مشاغل استفاده می‌کند.

 صفحه مدرج بالای دوربین Paragraphica به کاربر این امکان را می‌دهد که شعاع جست‌وجو، میزان نویز برای استیبل دیفیوژن و پارامتری را که بر میزان پیروی استیبل دیفیوژن از دستور تأثیر می‌گذارد، تنظیم کند. نتیجه کار، تولید یک عکس توسط هوش مصنوعی است.

در بخش سخت‌افزاری، Paragaphica از رزبری پای 4 مدل B برای دریافت عکس تولید شده استفاده می‌کند؛ سپس آن عکس را روی یک LCD صفحه لمسی نمایش می‌دهد. این وسایل الکترونیکی داخل یک محفظه زیبا با چاپ سه‌بعدی قرار می‌گیرند که این دوربین ظاهری شبیه به لایکا قدیمی دارد.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید تجربه استفاده از دوربین Paragraphica را داشته باشید، Karmann یک برنامه تحت وب ایجاد کرده است که مانند یک ورژن مجازی دوربین عمل می‌کند. اما در حال حاضر ترافیک آن بالا است و زمان بارگذاری ممکن است کند باشد.

به‌طورکلی شما می‌توانید از این برنامه تحت وب برای گرفتن عکس مجازی از مکان واقعی استفاده کنید و سپس یک عکس توسط هوش مصنوعی دریافت کنید که به همان روش دوربین واقعی Paragraphica عمل می‌کند.

منبع: hackster.io

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *