بلاگ خبری سیسوگ

نقد و بررسی SNIFFER USB

USB sniffer با رابط wireshark

در این خبر از سایت سیسوگ به بررسی SNIFFER USB خواهیم پرداخت. پس تا پایان همراه ما باشید. به‌طورکلی SNIFFER USB دارای رابط Wireshhark و درعین‌حال، قیمتی به‌صرفه و ارزان است.

اگر توسعه‌ای روی سخت‌افزار USB انجام داده‌اید، احتمالاً آرزو داشتید که امکان مشاهده بیت‌ها و بایت‌ها هنگام عبور از خطوط دیتا را داشته باشید. گاهی اوقات، این تنها راه برای درک آنچه اتفاق می‌افتد است. ازاین‌جهت، SNIFFER USB [ataradov] برای این کار ساخته شده است.

شاید برای شما مفید باشد: آموزش الکترونیک از 0 تا 100

مشخصات SNIFFER USB

برای استفاده از ارتباطات پرسرعت USB، این دستگاه به یک Lattice LCMXO2 FPGA و یک میکروکنترلر Cypress CY7C68013A که با یک میکروچیپ USB3343 USB PHY جفت شده است، مجهز شده است. همچنین، این دستگاه می‌تواند با سرعت دیتا تا 40-50 مگابایت بر ثانیه کار کند و برای دیباگ اکثر لوازم جانبی USB موجود در بازار، مناسب است.

این دستگاه به طور خاص برای استفاده با Wireshark ساخته شده است. Wireshark معمولاً برای شناسایی پکت های شبکه استفاده می‌شود و می‌تواند با طیف گسترده‌ای از سخت‌افزارهای دریافت دیگر برای وظیفه دیباگ‌کردن استفاده شود. همچنین، Wireshark اجازه می‌دهد تا دیتاهای دریافت شده برای آنالیز بعدی ذخیره شوند.

جمع‌بندی

استفاده از این ابزار آسان است. شایان‌ذکر است که فایل‌های Gerber در دسترس هستند و شما می‌توانید اجزای موردنیاز آن را به صورت استوک خریداری کنید. همچنین، پس از مونتاژ، می‌توانید چیپ‌ها را از طریق USB و بدون نیاز به پروگرامر سخت‌افزاری خارجی، پروگرام کنید.

 

منبع: HACKDAY

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *