اینترنت اشیاء, بلاگ خبری سیسوگ, هوش مصنوعی

معرفی هوش مصنوعی SenseCAP

Sense-CAP

ابتدا باید اشاره کرد که هوش مصنوعی SenseCAP توسط شرکت Seeed راه‌اندازی شده است. هدف از ساخت هوش مصنوعی SenseCAP، رفع مشکلات موجود برای استفاده از دیتاهای سنسور است. در ادامه این خبر از سایت سیسوگ به بررسی کامل این موضوع می‌پردازیم. پس تا پایان ما را دنبال کنید.

استودیو Seeed اعلام کرده است که هوش مصنوعی SenseCAP راه اندازی شده است و هدف آن استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی برای مدیریت دیتاهای سنسور است که این شامل استخراج آسان تر و سریع تر اطلاعات کاربردی از خانواده SenseCAP است که این کار از طریق ساخت دستورهای زبان طبیعی برای یک مدل زبان بزرگ (LLM) انجام می شود.

اظهارات شرکت Seeed درباره هوش مصنوعی SenseCAP

شرکت Seeed در خصوص هوش مصنوعی SenseCAP اعلام کرده است که: ما بسیار هیجان‌زده‌ایم که شروع عرضه هوش مصنوعی SenseCAP را اعلام کنیم. قابلیت آنالیز دیتاهای سنسور مبتنی بر هوش مصنوعی موجود در SenseCAP به شما کمک می‌کند تا حداکثر استفاده را از دیتاهای سنسور داشته باشید. همچنین، به کمک هوش مصنوعی SenseCAP، می‌توانید به‌راحتی دیتاهای جمع‌آوری‌شده توسط سنسورهای SenseCAP را آنالیز کنید، بینش‌های عملی به دست آورید و در نهایت، عملیات خود را از طریق بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها توسعه دهید.

The new SenseCAP AI platform from Seeed Studio promises to make it easier to analyze environmental sensor data from its SenseCAP devices. (📷: Seeed Studio)

مشخصات هوش مصنوعی SenseCAP

این سیستم یادگیری عمیق برای اتصال به سنسورهای خانواده SenseCAP از شرکت Seed طراحی شده و با تمرکز بر نظارت بر محیط‌زیست، راه‌اندازی شده است. همچنین، این سیستم از یک رابط مدل زبانی بزرگ (LLM) استفاده می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد که با سیستم به زبان طبیعی صحبت کند و همچنین، درخواست‌های خود را مطرح کند. به‌علاوه، از این طریق می‌توان درخواست آنالیز خودکار دیتاهای ارسالی را مطرح نمود.

بااین‌حال، در این سیستم، درخواست‌های متنی به‌صورت دستی وارد نمی‌شوند، بلکه بر اساس ورودی‌های فرم کاربر و دیتا‌های سنسور مرتبط ایجاد می‌شوند. در این صورت، کیفیت پاسخگویی افزایش پیدا می‌کند، اما انعطاف‌پذیری پلتفرم مختل می‌شود.

فانکشنی که در نسخه نمایشی پلتفرم Seeed نشان‌داده‌شده است شامل انجام آنالیز آماری توسط سیستم (حذف خودکار اطلاعات پرت در دیتاهای نمایشی) و استفاده از پایگاه دیتا دانش دامنه برای ارائه مشاوره در مورد کنترل آفات کشاورزی، کاشت گیاه و مشاوره فنی است. تا جایی که حتی ارقام خاص apple را برای مطابقت با شرایط گزارش شده در دیتاهای سنسور توصیه می‌کند.

در حال حاضر هوش مصنوعی SenseCAP در SenseCAP Portal و SenseCAP Mate در دسترس است. همچنین، شرکت Seeed در مورد هوش مصنوعی SenseCAP  اعلام کرده است که این سیستم به کاربران امکان دسترسی آسان به آنالیز دیتاهای سنسور مبتنی بر هوش مصنوعی را در هر زمان می‌دهد. همچنین، این پلتفرم و برنامه کاربرپسند، اتصال سنسورهای شما و شروع دریافت اطلاعات ارزشمند را طی مدت چند دقیقه انجام می‌دهد.

The form data is used to generate a prompt for a large language model (LLM), which analyses the data and responds. (📷: Seeed Studio)

عرضه هوش مصنوعی SenseCAP

این ابزار در دسترس عموم قرار دارد. همچنین، شرکت Seeed یک آموزش گام‌به‌گام در مورد استفاده از آن عرضه کرده است. اگرچه هر کسی که مایل به استفاده از SenseCAP AI باشد به یک یا چند دستگاه از محدوده نظارت بر محیط‌زیست SenseCAP، مانند ایستگاه‌های هواشناسی سری S، رطوبت خاک، سنسور دما، سنسور دی‌اکسیدکربن یا سنسور شدت نور نیاز دارد.

به نظر می‌رسد منابع دیتا دیگر غیر از سنسورهای SenceCAP در زمان‌نگارش پشتیبانی نمی‌شوند و این مدل به طور انحصاری بر برنامه‌های کاربردی کشاورزی و دامپروری متمرکز است و به دلیل بهبود پلتفرم، قابلیت‌های بیش‌تری به آن اضافه شده است. اطلاعات بیش‌تر درباره این محصول در ویکی Seeed موجود است.

منبع: hackster.io

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *