امنیت و نفوذ, بلاگ خبری سیسوگ, معرفی, میکروکنترلر

معرفی Diabolic Drive

Diabolic-Drive

Diabolic Drive یک USB تست نفوذ با حافظه 64 گیگابایتی با میکروکنترلرهای ESP8266 و ATmega32U4 است. در ادامه این خبر سیسوگ بیشتر درباره آن توضیح خواهیم داد.

Diabolic Drive چیست؟

Diabolic Drive ممکن است شبیه یک فلش USB با حافظه 64 گیگابایت باشد و زمانی که آن را روی رایانه خود اجرا می‌کنید،کامپیوتر آن را بعنوان یک فلش USB ساده شناسایی می کند. اما در حقیقت، Diabolic Drive یک ابزار تزریق از طریق کیبورد به صورت بی‌سیم یا (Wireless Keystroke Injection Tool) با میکروکنترلر ۸بیتی AVR میکروچیپ ATmega32U4 و یک SoC WiFi مدل ESP8266 Espressif Systems است.

شرکت مصری UNIT 72784 می‌گوید: ابزار امنیت سایبری آن‌ها Red Teaming ( روشی که به طور دقیق مسیر حمله را برای نقض امنیت دستگاه شناسایی می‌کند. ) را فعال می‌کند. زیرا مانند یک فلش درایو رفتار می‌کند و درعین‌حال، می‌تواند دستورات کیبورد را به‌صورت بی‌سیم از طریق ESP8266 WiFi MCU اجرا کند.

مشخصات کلی Diabolic Drive

 

  • MCUs
  • Microchip ATmega32U4 microcontroller @ 16 MHz (5V) acting as a Serial Bridge
  • Espressif Systems ESP8266EX microcontroller @ 160 MHZ (3.3V) with WiFi 4 support
  • ATmega32U4 and ESP8266 are connected via Serial and I2C protocols thanks to an LDO regulator.
  • Storage
  • 64 GB flash storage up to 20MB/s read, 10MB/s write
  • 4MB W25Q32 SPI flash memory o
  • Antenna – High gain 4.1 dBi ceramic chip 2.4 GHz wireless antenna
  • USB – 1x USB 3.0 Type-A port for power and data like a standard flash drive

64GB USB flash drive penetration testing

هر دو میکروچیپ ATmega32U4 و Espressif Systems ESP8266 میکروکنترلرهای بسیار محبوبی هستند و می‌توانید آن‌ها را با یک فریمور پشتیبانی شده (مانند آردوینو) پروگرام کنید؛ اما برای آزمایش‌کردن امنیت سایبری، توسعه‌دهندگان فریمورهای مختلف آردوینو مانند پلتفرم حمله، تزریق از طریق کیبورد به صورت بی‌سیم ( Wireless Keystroke Injection ) WiFiDuck یا ابزار تزریق از طریق کیبورد به صورت بی‌سیم یا ( WiFi Keystroke Injection )  ESPloitV2 که برای Atmega 32u4/ESP8266 که از طریق رابط سریال به یکدیگر متصل هستند، طراحی شده است.

شما می‌توانید سایر پیشنهادهای فریمور و جزئیات فنی و مستندات بیش‌تر در مورد Diabolic Drive را در گیت‌هاب بیابید.

به‌طورکلی تشخیص Diabolic Drive برای کاربر دشوار است؛ زیرا مانند بسیاری از فلش USBهای معمولی عمل می کند. Diabolic Drive قابلیت های ذخیره‌سازی انبوه، دستگاه HID و پورت COM مجازی را مانند یک USB فلش معمولی به کاربر نمایش می دهد. به همین دلیل، در سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز مانند یک فلش معمولی تنها یکبار ناتیفیکیشن ورود USB فلش به کاربر نمایش داده می شود.

Pen testing Kingston 64GB USB enclosure

قیمت و زمان عرضه Diabolic Drive

شرکت UNIT 72784 به‌تازگی Diabolic Drive در Crowd Supply را با تارگت بودجه 10,000 دلاری عرضه کرده است. Diabolic Drive دارای قیمت 111 دلار با ارسال رایگان به ایالات متحده و 12 دلار به سایر نقاط جهان است. این قیمت برای سخت‌افزار involved بسیار گران به نظر می‌رسد، اما باید انتظار این قیمت را برای این قبیل سخت افزار های نیچ و سایر دستگاهایی که در محدوده قیمتی جدول هستند، داشت. همچنین، باید به این نکته اشاره کرد که تحویل این محصول در پایان سال 2023 پیش‌بینی‌شده است.

Diabolic Drive vs Rubber Ducky

منبع: CNX SOFTWARE

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

1 دیدگاه در “معرفی Diabolic Drive

  1. Avatar for امیر امیر گفت:

    عجب چیزیه!
    کلی کاربرد براش متصورم!!!
    اما خب کاربر حرفه ای حتی از تعداد صداهای نوتیفیکیشن ها هم می‌فهمه بیشتر از یه دیوایس روی سیستمش نصب شده و شک میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *