بلاگ خبری سیسوگ, هوش مصنوعی

تدریس با هوش مصنوعی در دانشگاه هاروارد

تدریس-با-هوش-مصنوعی-در-دانشگاه-هاروارد

دانشگاه هاروارد در ترم آینده دوره CS50 را با استفاده از هوش مصنوعی به دانشجویان آموزش خواهد داد. از پاییز امسال، یکی از دوره های محبوب برنامه نویسی سطح مقدماتی در دانشگاه هاروارد به نام دوره CS50، توسط یک معلم مجازی ساخته شده با هوش مصنوعی تدریس می‌شود. دراین‌خصوص، احتمالاً دانشگاه هاروارد نمی‌تواند از پس هزینه استخدام استادان واقعی برای این دوره برآید.

دیوید مالان، پروفسور دوره CS50، به روزنامه دانشجویی دانشگاه (The Harvard Crimson) گفته است: هدف ما این است که از طریق هوش مصنوعی بتوانیم برای هر دانش‌آموز، یک استاد AI در نظر بگیریم و با ارائه اپلیکیشن هایی برای دانش‌آموزان، امکان آموزش را در 24 ساعت از شبانه روز و هفت روز هفته برای دانشجویان فراهم نماییم تا بیش‌ترین سرعت یادگیری و در نتیجه، بهترین عملکرد را داشته باشند.

مالان در ادامه توضیح داد که در حال حاضر کارکنان دوره CS50، هر دو نوع چت جی پی تی به نام‌های GPT 3.5 و GPT 4 را آزمایش می‌کنند. همچنین، او گفت: به این دوره نرم افزار های جدیدی اضافه شده است و استفاده از یک استاد AI یک تحول در مسیر مرسوم آموزش می باشد.

خوب‌بودن همه چیز و نسبت مناسب دانش‌آموزان به تعداد معلم‌ها مسئله بسیار مهمی است. اما این را در نظر داشته باشید که به هیچ‌کدام از نسخه‌های چت جی پی تی برای خروجی گرفتن از استرکچر کدها 100% نمی‌توان اعتماد کرد.

لازم به ذکر است که تصمیم ساخت یک معلم یا استاد برنامه‌نویسی با هوش مصنوعی برای دانشجویان بسیار جدی است و از فاز آزمایشی خارج شده است.

همان‌طور که Crimson اشاره می‌کند، CS50 یکی از محبوب‌ترین دوره‌هایی است که در edX ارائه شده است. این پلتفرم یادگیری آنلاین، با همکاری MIT و هاروارد ساخته شده است و سال گذشته به قیمت 800 میلیون دلار فروخته شد.

مالان در مصاحبه با مقاله دانشجویی گفت: برنامه‌های هوش مصنوعی ممکن است گاهی اوقات ضعیف عمل کنند یا حتی دچار اشتباه شوند. بااین‌حال، او امیدوار است که هوش مصنوعی بتواند به کاهش مشغله کاری افراد کمک کند.

مالان به Crimson گفت: ما به دانش‌آموزان این نکته را شفاف‌سازی می‌کنیم که هنگام دریافت دانش و اطلاعات، همیشه باید طرز تفکر انتقادی داشته باشند، حال چه این دانش و اطلاعات از طریق انسان‌ها و چه از طریق اپلیکیشن های هوش مصنوعی آموزش داده شود.

همچنین، بیل گیتس می‌گوید: هوش مصنوعی می‌تواند در 18 ماه آینده به کودکان خواندن را آموزش دهد.

منبع: futurism

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *