بلاگ خبری سیسوگ

معرفی بردهای توسعه RISC-V Polos

بردهای توسعه RISC-V Polos

شرکت AnalogLamb بردهای توسعه RISC-V Polos را معرفی کرد که قیمت آن از 1.99 دلار شروع می‌شود. در ادامه این خبر به بررسی این بردهای توسعه می‌پردازیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

بررسی مشخصات بردهای RISC-V Polos

این بردهای میکروکنترلر ارزان‌قیمت دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ها هستند و ورژن 4.99 دلاری آن دارای FPU (Floating-Point Unit) و کن باس می‌باشد.

AnalogLamb، شرکت متخصص سخت‌افزار امبدد در پکن، سه برد توسعه جدید در خانواده بردهای توسعه Polos را که دارای قیمت مناسبی هستند، معرفی کرده است که همه آن‌ها دارای معماری RISC-V میکروکنترلرهای WCH Electronics هستند و از قیمت‌ 1.99 دلار شروع می‌شوند.

شرکت AnalogLamb در خبر معرفی این محصول که توسط Linux Gizmos عرضه شده است، بیان می‌کند: برد‌های Breakout Polos CH32Vxx RISC-V و بردهای MCU [واحد میکروکنترلر] متصل به یکدیگر هستند. همچنین، آن‌ها مبتنی بر هسته 32 بیتی با معماری RISC-V می‌باشند. در مقایسه با معماری RISC-V، سرعت پاسخ وقفه در این برد بسیار بهبودیافته است.

مقایسه مدل‌های مختلف بردهای توسعه RISC-V Polos

به‌صرفه‌ترین مدل این بردهای توسعه، Polos CH32V003 Breakout Alef به قیمت 1.99 دلار است که دارای یک هسته پردازشی 32 بیتی با معماری RISC-V، حداکثر فرکانس 48 مگاهرتز، حافظه رم 2 کیلوبایت از نوع استاتیک (SRAM) و حافظه فلش 16 کیلوبایت می‌باشد. همچنین، این برد دسترسی مستقیم به حافظه (dma)، یک op-amp، یک مبدل آنالوگ به دیجیتال 10 بیتی (ADC)، دو تایمر 16 بیتی، USART، i2c، باس‌های SPI و 18 پین ورودی/خروجی عمومی (GPIO) ارائه می‌دهد.

AnalogLamb has announced a trio of new RISC-V development boards, all priced under $5. (📷: AnalogLamb)

برد Polos CH32V203F8 Breakout Alef با قیمت 3.49 دلار، دارای پردازنده قدرتمندتری با سرعت 144 مگاهرتز، 20 کیلوبایت SRAM و حافظه فلش 64 کیلوبایت است و در وسط محدوده مقایسه این بردهای توسعه قرار دارد. به‌علاوه، این برد دارای 18 کانال DMA، دو op-amp، دو ADC ۹ کاناله 12 بیتی، دو USART، یک I2C و یک باس SPI، اتصال USB 2.0 Full Speed ​​Host و Device و 17 پین GPIO می‌باشد.

همچنین، Polos CH32V305 Breakout Alef از یک چیپ قوی‌تر استفاده می‌کند که تا سرعت 144 مگاهرتز می‌تواند کار ‌کند و دارای یک FPU سخت‌افزاری، 32 کیلوبایت SRAM و حافظه فلش 128 کیلوبایت می‌باشد.

این برد رده‌بالا، با قیمت 4.99 دلار همچنان مقرون‌به‌صرفه است و دارای دو کنترلر DMA ۹ کاناله، یک مبدل دیجیتال به آنالوگ 12 بیتی (DAC)، دوADC  ۱۲ بیتی، دو USART، یک I2C و یک SPI است. علاوه بر این موارد، یک گذرگاه CAN، یک ورودی کلید لمسی، هشت تایمر و 17 پورت GPIO دارد.

The new boards enter the same Polos family as the company's earlier $2.99 board based on the GigaDevice GD32V. (📷: AnalogLamb)

جمع‌بندی

در نهایت، Polos CH32V305 Breakout Alef از یک تراشه قوی‌تر استفاده می‌کند که هنوز تا 144 مگاهرتز کار می‌کند، اما با اضافه‌شدن یک واحد ممیز شناور (FPU) سخت‌افزاری، 32 کیلوبایت SRAM و 128 کیلوبایت فلش. این برد رده‌بالا، با قیمتی 4.99 دلاری همچنان مقرون‌به‌صرفه، دارای دو کنترلر DMA نه کانالی، یک مبدل دیجیتال به آنالوگ 12 بیتی (DAC)، دو ADC 12 بیتی، دو USART، یک I2C، یک SPI است و یک کن باس، یک ورودی کلید لمسی، هشت تایمر و 17 پورت GPIO نیز دارد.

AnalogLamb می‌گوید انتظار می‌رود همه این بردها تا پایان ماه ارسال شوند. اطلاعات بیش‌تر درباره این برد و همچنین، پیش سفارش‌های این محصول، در فروشگاه اینترنتی این شرکت در دسترس می‌باشد.

 

منبع:  hackster.io

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *