بلاگ خبری سیسوگ, رزبری پای, مینی کامپیوتر ها

آپگرید کنسول خاطره انگیز PSP با رزبری پای!

رزبری پای

آیا شما هم مثل من طرفدار پر و پا قرص کنسولSony PSP بودید؛ اما از بازی‌های قدیمی و تکراری آن خسته شدید؟ ما در این خبر از سایت سیسوگ قصد داریم درباره آپگرید PSPi 6 Raspberry Pi که توسط شرکت othermod عرضه شده است صحبت کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

Sony PSP چیست؟

Sony PSP یا همان پلی‌استیشن پورتابل، یک کنسول دستی فوق‌العاده است که هیچ زمانی به اندازه ای که باید زیاد موردتوجه قرار نگرفت. این دستگاه قابلیت نمایش محتوای گرافیکی سه‌بعدی با کیفیت بالا را دارد. این کنسول در زمان عرضه با یک پکیج بی نظیر از بازی‌های پر طرفدار آن زمان عرضه می‌شد.

آپگرید رزبری پای برای کنسول بازی پی اس پی چگونه است؟

کنسول بازی پی اس پی بسیار قدیمی است و حدود 18 سال از زمان عرضه آن می‌گذرد. اگر شما تنها امکان اجرای بازی های قدیمی را با این دستگاه داشته باشید، دلیل جذابی وجود ندارد که بخواهید بار دیگر دستگاه PSP قدیمی خود را از انبار خارج کنید و با بازی های آن ساعت ها سرگرم شوید. اما فرض کنید این دستگاه بتواند بازی‌های روز نسل جدید کنسول ها و کامپیوتر را اجرا کند! شرکت othermod با پروژه آپگرید رزبری پای به نام PSPi 6 امکان اجرای بازی های نسل جدید را روی این کنسول دستی قدیمی فراهم نموده است.

شاید برای شما مفید باشد: آموزش رزبری پای از 0 تا 100 کاملا رایگان

در این پروژه، قطعات الکترونیکی داخلی PSP با رزبری پای Zero یا Zero2 یا رزبری پای CM4 جایگزین می شود. به طور کلی، آپگرید رزبری پای برای کنسول بازی پی اس پی یک ارتقا بی نظیر به شمار می آید، زیرا رزبری پای قدرت پردازش همزمان، چندین (امولاتور) شبیه ساز را دارد.

شما با نصب Retro Pi میتوانید نسل چهارم و حتی پنجم بازی های کامپیوتر و کنسول ها را می توانید روی PSP تجربه کنید. نصب Retro Pi به شما امکان دسترسی به تعداد بسیار زیادی بازی از جمله، بازی خاطره انگیز Alchemist on the ZX Spectrum را می دهد.

برای انجام این کار، شرکت othermod مجبور شد یک PCB سفارشی طراحی کند که جایگزین برد اصلی PSP شود. نکته جالب درمورد این PCB این است که از هر دو فرم فاکتور Raspberry Pi Zero و هم از فرم فاکتور Raspberry Pi Compute Module پشتیبانی می‌کند که هر دوی آنها یعنی هم Raspberry Pi Zero و هم Raspberry Pi Compute Module رایانه‌های تک بردی یا SBC هستند، اما Raspberry Pi Compute Module 4 همه خصوصیات و قدرت Raspberry Pi 4 Model B را در ابعادی اندازه یک کارت دارد. اما پیداکردن رزبری پای CM4 سخت است و قیمت بالایی دارد، به همین دلیل شرکت othermod مطمئن شده است که این PCB از هر دو مدل رزبری پای Zero/Zero 2 پشتیبانی می‌کند.

تازه! ویژگی هایی که گفتیم پایان ماجرا نیست. PCB ساخته شده توسط Othermod شامل تمامی سخت افزارهای مورد نیاز برای پشتیبانی از کنترلرهای PSP می باشد. این PCB شامل یک میکروکنترلر Atmega8A است که نقش یک واسطه میان کنترلرهای PCB و رزبری پای را دارد. این PCB از قابلیت تنظیم نور پس زمینه پشتیبانی می کند و دارای خروجی اسپیکر می باشد و هنوز برای علاقه مندان بازی های کلاسیک یا همون رترو گیم ها، بسیار جذاب است.

PSPi 6 Raspberry Pi هنوز درحال‌ توسعه یافتن و شرکت othermod نیز در حال بهبود طراحی آن است؛ بنابراین اگر عجله دارید و اکنون می‌خواهید وارد عمل شوید، می‌توانید از فایل‌های موجود در گیت‌هاب برای ساختن PCB استفاده کنید. ساختن PCB برای همه افراد راحت نیست. این کار برای کسانی که به ساختار PSP علاقه‌مند هستند و می‌خواهند از آن برای رترو گیمینگ استفاده کنند، مناسب می‌باشد.

منبع:  ‌hackster.io

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *