بلاگ خبری سیسوگ, رزبری پای, مینی کامپیوتر ها

برد بورد قدیمی به یک SBC مدرن تبدیل شد!

بردبورد پیکوکامپیوتر 6502

بردبورد Picocomputer 6502 Rumbledethumps به یک SBC یا همان کامپیوتر تک برد تبدیل شده است. این دستگاه هشت بیتی که مبتنی بر بردبورد است، دارای یک MOS 6502 و دو برد رزبری پای پیکو می‌باشد و در حال حاضر، به‌عنوان یک SBC بدون لحیم در دسترس است.

ویژگی‌های ورژن جدید Picomputer 6502

سازنده به نام Rumbledethumps که پیشتر خود علاقه خود به سبک کامپیوتر های کلاسیک را به تمام جامعه الکترونیک نشان داده. یک ورژن جدید از Picomputer 6502 ساخته است که دارای طراحی با کلاسیک می باشد. این Picomputer شامل دو رزبری پای پیکو می باشد.

Rumbledethumps از این طریق، تعداد چیپ‌ها را کاهش داده است. این نوع جدید Picomputer 6502، یک کامپیوتر تک برد محسوب می‌شود.

نوع جدید بردبورد Picomputer 6502 که توسط Adafruit ارائه‌شده است، از بردبورد قبلی پیروی می‌کند و مانند جانشین آن، از یک جفت پیکو رزبری پای برای کاهش تعداد اجزای موردنیاز استفاده می‌کند. در آن زمان، سازنده از طراحی Picomputer 6502 بعنوان یک طراحی مرجع یاد کرد، با این امید که دیگران انواع مختلفی از این مینی کامپیوتر را توسعه دهند. با این حال آنها در مورد مشکلاتی که ممکن است در صورت اقدام به توسعه این SBC پیش روی توسعه دهندگان باشد هشدار دادند.

ورژن جدید پیکوکامپیوتر 6502 از همان سخت‌افزار ورژن اصلی استفاده می‌کند؛ به‌عنوان‌مثال، دارای یک پردازنده مدرن سازگار با MOS 6502 از مرکز طراحی وسترن (WDC) می‌باشد. همچنین، دارای فانکشن‌های یکسان اما در آن از PCB اختصاصی به‌جای بردبورد استفاده شده است. با این‌حال، این بردبورد نیز مانند بردبورد اورجینال، بدون لحیم کاری ساخته شده است. بردهای رزبری پای پیکو همراه با هدرهای pre-attached بصورت سفارشی تولید شده اند. و بقیه اجزاء نیز دارای سوکت‌هایی که قبلا لحیم شده اند، هستند.

رامبلدتامپس در مورد Picocomputer 6502 می‌گوید:

من تمام مراحل را انجام داده‌ام تا هرکسی بتواند این برد را در هر کجای دنیا بسازد. من تمامی داکیومت ها و کد های این پروژه را به صورت Open source منتشر نموده ام.

ویدئوی کامل معرفی Picomputer 6502 در کانال یوتیوب Rumbledethumps در دسترس است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر به همراه فایل‌های طراحی این دستگاه به وب‌سایت پروژه مراجعه کنید.

 

منبع: hackster.io

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *