امنیت و نفوذ, اینترنت اشیاء, بلاگ خبری سیسوگ

حفظ امنیت دیتا های آیفون منزل با ماژول دوربین ESP32 و Home assistant که توسط Tristam.R توسعه یافته است

آیفون هوشمندTristam R.'s

این آیفون هوشمند دارای محفظه‌ای جذاب تولید شده با چاپ سه‌بعدی و همچنین، یک رینگ لایت که به درخواست مشتری روی دستگاه قرار داده می شود است. در ادامه این مطلب به بررسی کامل این محصول جذاب می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

معرفی جدیدترین آیفون هوشمند

سازنده تقریبا ناشناخته این آیفون هوشمند، Tristam R می‌باشد که در جدیدترین محصول خود توانسته است که دو ویژگی راحتی و حفظ اطلاعات و حریم خصوصی کاربر را با هم ترکیب کند. این آیفون هوشمند به Home Assistant متصل است و توسط ماژول دوربین Espressif ESP32-CAM کار می‌کند.

Tristam می‌گوید:

به نظر می‌رسد تعداد کمی آیفون های هوشمند که بر روی حفظ اطلاعات کاربر تمرکز کرده اند در بازار موجود می باشد؛ بنابراین من تصمیم گرفتم آیفونی بسازم تا از طریق یکپارچه سازی سیستم های ESPHome و Home Assistant کار کند و طراحی و تولید آن بسیار ساده باشد. در کل، دو ویژگی‌ اصلی این پروژه ساده‌بودن و انعطاف‌پذیری آن می‌باشد.

سادگی به همراه امنیت دیتا با آیفون جدید تولید Tristam R

ویژگی‌ها

آیفون هوشمند Tristam مبتنی بر ماژول دوربین Espressif ESP32-CAM می‌باشد؛ ماژول دوربین Espressif ESP32-CAM یک برد توسعه یکپارچه است که دارای یک ماژول میکروکنترلر ESP32 شامل وای‌فای و سنسور دوربین روی برد می‌باشد.

همچنین، این آیفون هوشمند دارای یک سوئیچ فشاری حساس که دستورات را در لحظه منتقل می کند، یک چراغ RGB LED و یک قاب با پرینت سه‌بعدی می‌باشد.

این آیفون هوشمند دارای یک قاب سه‌بخشی است که شباهت زیادی به نمونه‌های تجاری موجود دارد. در این قاب، دوربین در قسمت بالا و سوئیچ دکمه‌ای در قسمت پایین قرار گرفته است.

روش کار

روش کار این آیفون به این صورت است که وقتی سوئیچ فشار داده می‌شود، میکروکنترلر فعال می‌شود، سپس چراغ‌های LED روشن می‌شوند و دستگاه از طریق دوربین یک عکس فوری می‌گیرد و در نهایت، عکس را از طریق برنامه Home Assistant mobile به موبایل کاربر ارسال می‌کند.

The doorbell uses a Home Assistant automation to send notifications, with imagery, when pressed. (📷: Tristam R.)

حریم خصوصی

روش مورد استفاده Tristam برای حفظ حریم خصوصی کاربران به این صورت است که اطلاعات این آیفون‌های هوشمند به‌جای سرورهای افراد یا شرکت‌های دیگر، در اکوسیستم Home Assistant خود کاربران پردازش و ذخیره می‌شوند و به‌این‌ترتیب، اطلاعات کاربران در برابر افشاشدن، کاملاً حفظ خواهد شد.

سخن پایانی

توضیحات کامل Tristam، شامل فایل‌های STL با قابلیت چاپ سه‌بعدی برای قاب، فریمور برای ESP32-CAM و پیکربندی اتوماسیون برای Home Assistant می‌باشد که این اطلاعات در وب‌سایت او موجود هستند.

منبع: hackster.io

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *