بلاگ خبری سیسوگ

شرکت تویوتا ادعا می کند انقلابی در در طراحی باتری خودرو های الکتریکی را دارد رقم میزند!

باتری خودرو های الکتریکی

این خودروساز زاپنی ادعا کرده است که می تواند باتری های (حالت جامد) Solid-state با ظرفیت حرکتی بیش از 745 مایل بسازد که تنها در 10 دقیقه به طور کامل شارژ می شوند.

شرکت تویوتا اعلام کرده است که یک به تکنولوژی دست یافته است که می تواند پیشرفت بسیار مهمی در صنعت خودرو های الکتریکی باشد. این تنکولوژی امکان کاهش وزن، اندازه و قیمت باتری ها را به نصف مقداری که الآن هستند می رساند.

دومین شرکت خودورسازی بزرگ دنیا تویوتا در حال برنامه ریزی عرضه خودرو های خود با باتری های پیشرفته با تکنولوژی جدید از نوع (حالت جامد) Solid-state در سال 2025 می باشد که نسبت به مدل های قدیمی باتری های استفاده شده در خودرو های الکتریکی یک پیشرفت چشمگیر به حساب می آیند.

این شرکت ژاپنی اخیرا اعلام کرده است که طبق تحقیقاتی که انجام داده اند از مواد اولیه ساده تر و ارزان تری برای ساخت این باتری ها می توانند بهره ببرند. دلیل این تلاش برای کشف این موضوع کاهش هزینه ها و امکان تولید انبوه باتری های (حالت جامد) Solid-state می باشد. این تکنولوژی می تواند یک پیشرفت فوق العاده برای خودرو های الکتریکی باشد و علاوه بر کاهش زمان شارژ، امکان پیمودن مسافت بیشتری را نیز فراهم میکند.

باتری حالت جامد

نحوه استفاده از باتری های Solid-state

به گفته این Keiji Kaita نماینده این شرکت ژاپنی ردر مرکز تحقیق و توسعه خنثی سازی کربن:

‘’ هدف ما کاهش وزن، قیمت و ابعاد این باتری های خودرو های الکتریکی برای هر دو حالت (حالت مایع) Liquid-state و (حالت جامد) Solid-state می باشد.’’ او همچنین در ادامه گفت:’’ هدف ما برای بهینه سازی این باطری ها کاهش حداقل 50 درصدی در موارد های ذکر شده می باشد.

دیود بایلی پروفسور اقتصاد کسب و کار در دانشگاه بیرمنگام میگوید

اگر ادعا تویوتا حقیقت داشته باشد. می تواند نقطه عطف چشمگیری در آینده خودرو های الکتریکی باشد.

به گفته Katia شرکت تویوتا با اقدمات اخیر، دوام باتری ها را افزایش داده است و معتقد است که در حال حاضر امکان تولید باتری با امکان طی کردن مسافت 1200 کیلومتری را دارد که می تواند طی 10 دقیقه یا کمتر به طور کامل شارژ شود.

به گزارش financial times این شرکت توانایی تولید انبوه این باتری ها در خودرو های الکتریکی را از سال 2027 دارد. منشاء این خبر بیانه ای است که خود شرکت تویوتا ابتدا منتشر کرده بود.

باتری های (حالت جامد) Solid-state بعنوان یک پتانسیل قوی برای تغییر در وسایل نقلیه الکتریکی در دسترس بوده اند. این باتری ها امکان کاهش زمان شارژ، افزایش ظرفیت و کاهش ریسک آتش سوزی که در باتری های (حالت مایع) Liquid-state که از لیتیوم یون استفاده می کنند خیلی امر رایجی بود، را با تکنولوژی (حالت جامد) Solid-state فراهم نموده اند.

اما موردی که همیشه مطرح بوده است، وزن بالای باتری های (حالت جامد) Solid-state و قیمت بسیار بالای آن می باشد که امکان استفاده تجاری از آن را محدود نموده است.

به گفته تویوتا روند تولید این باتری ها را این شرکت ساده سازی کرده است و حتی ادعا کرده است که روند تولید ساده تر و کم هزینه تر از حتی باتری های لیتویم یونی می باشد.

این خودروساز ژاپنی در حال حاضر در صنعت خودرو های الکتریکی چند پله از رقبا خود عقب می باشد. برای مثال در ماه ژوئن سال گذشته تویتا حدود 2700 عدد از خودرو های الکتریکی خود را برای مشکلات در محور محرکه و چرخ ها فراخوان کرد.

با توجه به تبلیغات، ماه گذشته، سازمان استانداردهای تبلیغاتی تبلیغات شرکت های تویوتا و هیوندای را به دلیل اغراق در سرعت شارژ خودروهای الکتریکی و گمراه کردن مصرف کنندگان در مورد در دسترس بودن جایگاه های شارژ سریع در سراسر بریتانیا و ایرلند، ممنوع کرد.

 

منبع The Guardian

 

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با باتری ها هستید، می توانید مطلب زیر را مطالعه نمایید.

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

3 دیدگاه در “شرکت تویوتا ادعا می کند انقلابی در در طراحی باتری خودرو های الکتریکی را دارد رقم میزند!

  1. Avatar for آ آ گفت:

    این چه وضع ترجمه هستش. حداقل یه بار خودتون بخونین. “با توجه به تبلیغات، ماه گذشته، سازمان استانداردهای تبلیغاتی تبلیغات شرکت های تویوتا و هیوندای را …” خدایی میفهمین چی نوشته؟

    1. Avatar for Shadow Shadow گفت:

      سلام دوست عزیز منظور این هست که شرکت های هیوندای و تویوتا در تبلیغاتشون در حوزه باتری خودرو های الکتریکی اغراق کردند و سازمان استاندارد تبلیغات این شرکت هارو در این باره ممنوع کرده.

    2. Avatar for هوشنگ هوشنگ گفت:

      سلام آ عزیز – look at me – این جوری هم امکان نظر دادن وجود داره عزیزم.

      سلام، از اشتراک این خبر جدید و مهم به زبان فارسی در سایتتون ممنونم.
      به نظرم اگر دقت بیش تری رو در ترجمه عبارت ها و جمله بندی شون داشته باشید، فهم مطالب راحت تر میشه.
      بازبینی دوباره متن ترجمه شده احتمال همچین مشکلات ترجمه ای رو کم تر میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *