بلاگ خبری سیسوگ, هوش مصنوعی

هوش مصنوعی گوگل دیپ‌مایند (Google DeepMind) برای آموزش ربات‌ ها!

آموزش ربات‌ها توسط شرکت دیپ مایند

شرکت گوگل دیپ‌مایند (Google DeepMind)، یک سیستم هوش مصنوعی برای آموزش ربات‌های مختلف ایجاد کرده است.

گوگل دیپ‌مایند به همراه ۳۳ سازمان تحقیقاتی دیگر، این سیستم هوش مصنوعی را طراحی کرده است؛ این سیستم، یک پلتفرم جامع برای آموزش مدل‌های مختلفی از ربات‌ها است. به‌طورکلی، ربات‌ها برای انجام وظایف خاصی ساخته می‌شوند و این سیستم موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ برای آموزش این ربات‌ها می‌شود.

این پلتفرم که Open X-Embodiment نام دارد، دارای داده‌هایی از 22 نوع ربات مختلف است تا یک منبع داده برای همه ربات‌ها ایجاد شود و همه آن ها بتوانند با استفاده از این منبع، ‌آموزش ببینند.

شرکت دیپ‌مایند می‌گوید: «با انجام این کار، ما این موضوع را ثابت کرده‌ایم که آموزش گروهی ربات‌ها از طریق یک منبع داده مشخص، عملکرد بهتری نسبت به آموزش تکی هر ربات دارد.»

همچنین، چند سازمان تحقیقی دیگر که با دیپ مایند شریک هستند، RT-1-X را عرضه کرده‌اند؛ RT-1-X یک مدل ترانسفورماتور رباتیک (RT) است که آموزش‌دیده است و می‌تواند در ربات‌ها، مهارت‌ها را منتقل کند.

شرکت DeepMind می‌گوید: «آزمایش‌ها نشان می‌دهد که در بین انواع آموزش ربات‌ها، این پلتفرم عملکرد بهتری نسبت به ربات‌های دیگر که به‌صورت فردی آموزش‌دیده‌اند، دارد. همچنین، این شرکت متوجه شد که آموزش‌دادن مدل RT-2 به ربات‌ها موجب شده است که در واقعیت، مهارت‌های رباتیک آن‌ها سه برابر افزایش یابد.»

به گفته DeepMind، سیستم Open X-Embodiment بیش از 500 مهارت و 150000 وظیفه را در بیش از 1 میلیون قسمت ذخیره کرده است. همچنین، آن‌ها می‌گویند که این جامع ترین مجموعه داده رباتیک در نوع خود است.

به‌علاوه، شرکت DeepMind گفته است که ما این ابزارها را برای پیشبرد تحقیقات در زمینه روباتیک توسعه دادیم. اعضای این تیم معتقدند که این ابزارها نحوه آموزش به روبات‌ها را متحول کرده و همچنین، باعث افزایش سرعت تحقیقات در این زمینه شده است.

در حال حاضر، پلتفرم‌های Open X-Embodiment و RT-1-X برای انجام تحقیقاتی گسترده‌تر در این زمینه، در دسترس هستند.

همچنین، این تیم گفته است که در آینده بررسی خواهد کرد که چگونه سیستم را با قابلیت‌های self-improvement ترکیب کند و به روبات‌ها اجازه دهد تا در حین کارکردن، بتوانند آموزش هم ببینند.

منبع:‌ Iot World Today

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *