بلاگ خبری سیسوگ

عرضه پردازنده‌های رادیویی دیجیتالی برای خودروها توسط شرکت Skyworks

عرضه پردازنده‌های رادیویی دیجیتالی برای خودروها توسط شرکت Skyworks

پردازنده‌های رادیویی دیجیتالی شرکت Skyworks به بهینه‌سازی in-vehicle infotainment (IVI) کمک می‌کنند.

منظور از in-vehicle infotainment (IVI) همان تجهیزات صوتی و تصویری داخل خودرو است.

شرکت Skyworks می‌گوید: با استفاده از آی‌سی‌های تیونر و Coprocessor (کمک پردازنده)، تعادل مناسبی بین پارتیشن‌بندی و یکپارچه‌سازی ارائه می‌دهد که به حل چالش‌های حرارتی مرتبط با برنامه‌های ماژول تیونر ریموت (RTM) کمک می‌کند.

شرکت Skyworks Solutions خانواده‌ای از پردازنده‌های رادیویی دیجیتالی عرضه کرده است که وقتی با تیونرهای رادیویی نرم‌افزار هیبریدی ترکیب می‌شوند، به توسعه‌دهندگان in-vehicle infotainment (IVI) کمک می‌کند تا بتوانند بین پارتیشن‌بندی و یکپارچه‌سازی به تعادل مناسبی دست یابند و گیرنده‌های رادیویی دیجیتالی مقرون‌به‌صرفه‌ای ایجاد کنند.

خانواده جدید پردازنده‌های رادیویی دیجیتالی Si469xx می‌توانند تا چهار کانال رادیویی دیجیتالی که از رادیو HD، DAB/DAB+، DRM (برای AM و FM) و CDR پشتیبانی می‌کنند را دمدولاسیون و دیکد کنند. محصولات جدید Si469xx که برای کار با تیونرهای software defined radio (SDR) هیبریدی شرکت Skyworks بهینه‌سازی‌شده‌اند، از قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند maximal ratio combining (MRC) و پیوند یکپارچه رادیو دیجیتال، رادیو آنالوگ و محتوای پروتکل اینترنتی پشتیبانی می‌کند.

بلوک دیاگرام فانکشنالی Skyworks Si469xx

بلوک دیاگرام فانکشنالی Skyworks Si469xx. (منبع: Skyworks)

 

شرکت Skyworks گفته است که Si469xx با میکروکنترلر قابل پروگرام (MCU) خود می‌تواند با ازبین‌بردن نیاز به MCU خارجی و اجزای پشتیبانی آن، هزینه‌های صورت‌حساب مواد (BOM) را به میزان زیادی کاهش دهد. اکنون، طراحی نرم‌افزار طی پیشرفت های اخیر، ساده تر شده است؛ از جمله امکان تنظیم دمود/تیونر که توسعه‌دهندگان سیستم را از پروگرام کردن فانکشن‌های کنترل رادیویی low-level خلاص می‌کند.

فعال‌کردن cable weight reduction با استفاده از ماژول‌های تیونر ریموت

در حال حاضر، رادیو دیجیتال یک ادغام کلیدی در سیستم‌های infotainment خودرو است. از ژوئن سال 2022، بیش از 59٪ از تمام وسایل نقلیه در ایالات متحده دارای گیرنده رادیویی HD که در کارخانه نصب شده اند، هستند (نمودار زیر را ببینید). همچنین، WorldDAB، انجمن بین المللی که پذیرش جهانی این استاندارد انتقال رادیویی دیجیتال را تبلیغ می کند، خاطرنشان کرد که در سال 2022، در اتحادیه اروپا، 96 درصد از خودروها به DAB+ مجهز شدند.

از ژوئن سال 2022، بیش از 59 درصد از وسایل نقلیه در ایالات متحده دارای گیرنده رادیویی HD که در کارخانه نصب شده اند، هستند.

از ژوئن سال 2022، بیش از 59 درصد از وسایل نقلیه در ایالات متحده دارای گیرنده رادیویی HD که در کارخانه نصب شده اند، هستند. (منبع: Xperi)

 

شرکت Skyworks با بیان مزایای جداسازی تیونر و Coprocessor (کمک پردازنده)، تأکید می‌کند که در خودروها، رادیوها در Head Unit (HU) یا داشبورد خودرو قرار گرفته اند. بااین‌حال، تیونرهای رادیویی در یک ماژول جداگانه، اغلب به‌عنوان یک ماژول تیونر ریموت (RTM) پیاده‌سازی می‌شوند.

RTM دارای مزایایی از جمله کاهش وزن کابل و توانایی طراحی و واجد شرایط بودن رادیو برای استفاده در خودرو های مختلف است که آن را از سیستم HU/cockpit جدا می‌کند. کاهش وزن کابل نتیجه جایگزینی کابل کواکسیال RF در HU به‌جای یک کابل twisted pair است که بسیار سبک‌تر است و معمولاً با فناوری ADI A2B عرضه می‌شود که برای کاربردهای صوتی دیجیتال خودرو یا اترنت بهینه شده است.

شرکت Skyworks می‌گوید: که با استفاده از آی‌سی‌های تیونر و Coprocessor (کمک پردازنده)، تعادل بهینه‌ای بین پارتیشن‌بندی و یکپارچه سازی ارائه می‌دهد که به حل چالش‌های حرارتی مرتبط با برنامه‌های RTM کمک می‌کند. همچنین، این مقیاس‌پذیری و پیکربندی قوی پرفورمنس را افزایش می‌دهد. طراحان سیستم می‌توانند یک برد طراحی کنند که می‌تواند با پین/پکیج‌های مختلف و دستگاه‌های سازگار با API نرم‌افزاری پر شود.

در آگهی تبلیغاتی Coprocessor (کمک پردازنده)های جدید، آدریان سیگ، مدیر محصول شرکت هیرشمن موبیلیتی، گفت که ادغام خانواده محصولات Skyworks Si469xx به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا نسل بعدی تیونرهای ریموت را به بازار عرضه کنند. همچنین، او اضافه کرد: «ما اکنون یک محصول پیشرفته با عملکرد بهتر و هزینه کمتر به مشتریان خود ارائه می‌دهیم.»

Andy Lanfear، مدیرکل صدا و شبکه خودرو برای دستگاه‌های آنالوگ، گفت که آن‌ها مفتخرند که با شرکت Skyworks در ترویج فناوری‌های خود در سیستم‌های IVI همکاری می‌کنند. همچنین، او گفت: در سال‌های اخیر، فناوری A2B به استاندارد صنعت برای اتصال صوتی دیجیتال  low-latency(با تأخیر کم) تبدیل شده است. این فناوری تنها برای موارد استفاده RTM طراحی شده است، جایی که نه‌تنها بهبود عملکرد قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد، بلکه باعث کاهش هزینه‌های سیستم نیز می‌شود.

Juan Revilla معاون و مدیرکل محصولات رادیویی و تلوزیونی شرکت Skyworks گفت: محصولات Si469xx در آینده موجب افزایش توانایی ما برای رفع نیازهای سیستم‌های IVI با ارائه بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به مشتریان خود می‌شود. خانواده تیونرهای SDR هیبریدی Si479xx، خانواده‌ای جدید از پردازنده‌های رادیویی دیجیتالی هستند که نماینده محصولات خودرویی شرکت Skyworks هستند و موجب تقویت استراتژی این شرکت در بازار می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد خانواده پردازنده‌های رادیویی دیجیتالی Si469xx می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.

منبع: embedded.com

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *