اینترنت اشیاء, بلاگ خبری سیسوگ

ارائه اینترنت اشیا self-sustaining با انرژی خورشیدی در شبکه‌های LoRaWAN

solar powered self-sustaining IoT on LoRaWAN

شرکت‌های Epishine و The Things Industries برای ارائه یک self-powered generic node بهینه شده در شبکه‌های LoRaWAN با یکدیگر همکاری می‌کنند.

Epishine یک شرکت سوئدی فعال در زمینه سلول‌های خورشیدی آلی چاپی است و شرکت The Things Industries، یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات و اتصالات اینترنت اشیا و همچنین، برگزارکننده کنفرانس The Things است که این دو شرکت برای ارائه یک self-powered generic node بهینه شده در شبکه‌های LoRaWAN با یکدیگر همکاری می‌کنند.

شرکت Epishine در سال 2016 تأسیس شد. این شرکت استفاده از سلول‌های خورشیدی قابل انعطاف و قابل چاپ را بر روی محصولات قابل بازیافت توسعه داد. این سلول‌ها به راحتی در محصولات بی‌سیم قابل استفاده هستند. این شرکت ادعا می‌کند که این محصول،کارایی بهتری در شرایط کم نور را ارائه می‌دهد. بنابراین، سلول‌های خورشیدی Epishine مناسب برای تغذیه جزئی یا کامل سنسورهای بی‌سیم و دستگاه‌های مشابه در شبکه‌های اینترنت اشیاء (IoT) هستند.

The Things Industries یک شرکت ارائه‌دهنده‌ی راه‌حل‌های اینترنت اشیاء (IoT) با استفاده از فناوری LoRaWAN است. این شرکت توانسته است که بیش از 1 میلیون دستگاه را به زیرساخت سرور شبکه‌ی خود، به نام The Things Stack، متصل کند. این دستگاه‌ها در سراسر جهان توزیع شده‌اند و توسط مشتریان و فروشندگان دستگاه‌ها استفاده می‌شوند. The Things Stack طراحی شده است تا به شرکت‌ها و سازمان‌ها راهی امن و کارآمد برای اتصال و مدیریت دستگاه‌های IoT با توان کم و برد زیاد LoRaWAN را در صنایع مختلف ارائه کند. از جمله نمونه‌های کاربردی آن عبارت‌اند از:

  • نصب 150,000 کنتور آب هوشمند برای Severn Trent Water در انگلستان
  • 47,000 سنسور بررسی کیفیت هوا در 1700 مدرسه در کانادا
  • روش‌های هوشمندسازی در مجتمع‌های تجاری در آمریکا و اروپا
  • فعال‌سازی LoRaWAN برای Deutsche Bahn

نتیجه همکاری شرکت‌های Epishine و The Things Industries، ارائه self-powered generic node که برای کار در شبکه‌های LoRaWAN بهینه شده‌اند، می‌باشد. این دستگاه‌ها فناوری سلول خورشیدی Epishine را به نمایش می‌گذارند و مانند یک گیت وی شبکه‌ی The Things Industries کار می‌کنند. این پلتفرم به دلیل توانایی ایجاد پایه‌ای برای سنسورهای بدون نیاز به نگهداری، ضبط نور داخلی برای تولید انرژی و بهینه‌سازی راه‌حل‌های IoT یکپارچه توسط The Things Industries، منحصربه‌فرد است.

ما بسیار هیجان‌زده‌ایم که وارد این مرحله‌ی جدید در همکاری با The Things Industries شده‌ایم تا راهی آسان برای توسعه سنسورهای self-powered به بازار معرفی کنیم. Jonas Bergqvist، مدیر فنی شرکت Epishine می‌گوید:

با بهره‌گیری از پتانسیل فناوری سلول خورشیدی ما، این دستگاه‌ها راه آسان‌تری برای کسب‌وکارها فراهم می‌کنند تا راه‌حل‌های IoT خود را با استفاده از سخت‌افزار و زیرساخت LoRaWAN از The Things Industries، بررسی کنند.

همچنین، Wienke Giezeman، مدیرعامل شرکت The Things Industries، می‌گوید:

همکاری ما با شرکت Epishine نشان‌دهنده یک گام استراتژیک روبه‌جلو در پیشبرد راه‌حل‌های اینترنت اشیا است. این دستگاه‌های self-powered فرصتی عالی برای کسب‌وکارها فراهم می‌کنند تا با استفاده از محصولات و خدمات ما که برای پیاده‌سازی اینترنت اشیا طراحی شده‌اند، آشنا شوند.

The Things Conference

برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره آخرین پیشرفت‌ها در بازار LPWAN و همچنین، اینترنت اشیا مبتنی بر LoRaWAN، می‌توانید کنفرانس The Things را بررسی کنید. این رویداد سالانه، به‌عنوان رویداد پرچم‌دار اینترنت اشیاء با توان کم، در تاریخ 21-22 سپتامبر 2023 در آمستردام هلند برگزار می‌شود. بیش از 1500 نفر بازدیدکننده، 70 بازیگر برجسته در صنعت، 90 سخنران منتخب و 20 کارگاه در این رویداد وجود خواهد داشت.

همچنین، wall of fame نیز در این رویداد حضور دارد و محصولات IoT بیش از 100 شریک را به نمایش می‌گذارد و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا با صدها دستگاه و گیت وی که قابلیت LoRaWAN دارند، آشنا شوند.

شما می‌توانید برنامه کامل کنفرانس همراه با سخنرانی همه سخنرانان برجسته آن را در اینجا مشاهده کنید.

منبع: www.embedded.com

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *