بلاگ خبری سیسوگ, هوش مصنوعی

AI copilot ابزار جدید SnapEDA برای طراحی برد با هوش مصنوعی

SnapMagic Copilot

شرکت SnapEDA نام خود را به SnapMagic تغییر داد و ابزار AI copilot که پلتفرمی جدید و رایگان برای طراحی بردها و قطعات الکترونیکی است را ارائه کرد.

شرکت SnapEDA، پلتفرمی جدید برای مهندسین الکترونیک معرفی کرده است که آن‌ها بتوانند به‌راحتی به دیتای قطعات الکتریکی مختلف، دسترسی داشته باشند. همچنین، این شرکت در حال تغییر نام تجاری خود به SnapMagic و معرفی ویژگی‌های جدیدی است که می‌توانند یک تغییر بزرگ در مبحث طراحی در حوزه الکترونیک ایجاد کنند.

معرفی شرکت SnapEDA

اگر شما یک مهندس الکترونیک هستید، احتمالاً اسم SnapEDA را شنیده‌اید یا از آن استفاده کرده‌اید. این پلتفرم بیش از 10 سال است که تاسیس شده است و دارای بیش از 1.5 میلیون کاربر در سراسر جهان است و با برخی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده قطعات الکترونیکی در جهان، مانند Texas Instruments ،Samtec و TE Connectivity همکاری دارد.

مؤسس شرکت SnapEDA

شرکت SnapEDA توسط مهندس الکترونیک Natasha Baker (ناتاشا بیکر) تأسیس شده است که در ابتدا او به دلیل ناتوانی برای ساخت حتی یک برد ساده، بارها ناامید شد. دراین‌خصوص، یکی از سخت‌ترین بخش‌های کار، ساخت مدل‌های دیجیتالی از هر قسمت از برد است، فرایندی که ممکن است هفته‌ها طول بکشد که این زمان به پیچیدگی طرح بستگی دارد.

همچنین، ناتاشا بیکر SnapEDA را در سال 2013 به عنوان یک دیتابیس مدل دیجیتالی third-party راه‌اندازی کرد.

شرکت SnapEDA قصد ندارد در همین‌جایی که هست متوقف شود؛ به همین دلیل، در حال تغییر نام تجاری خود و اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید به پلتفرم خود است.

ناتاشا بیکر می‌گوید:

در حال حاضر، ما به مهندسین الکترونیک در مرحله طراحی قطعات الکترونیکی کمک می‌کنیم. شما می‌توانید طراحی بردهای خود را به SnapEDA بسپارید. همچنین، او اشاره می‌کند که در سال گذشته، هدف ما این بود که بتوانیم طراحی قطعات الکترونیکی با هوش مصنوعی را به قابلیت‌های خود اضافه کنیم. به‌طورکلی، ما می‌خواهیم از ابتدای کار یک مهندس الکترونیک همراه او باشیم تا قطعه موردنظر خود را طراحی و تولید کند.

او ادامه داد:

هوش مصنوعی با سرعت بسیار زیادی، در حال پیشرفت است و ما شاهد این هستیم که فناوری‌های جدید، به مهندسان نرم‌افزار کمک زیادی می‌کنند. ناتاشا بیکر اشاره می‌کند: از طریق دیتابیس اختصاصی ما، بستری مناسب برای ارائه این فناوری به مهندسان سخت‌افزار وجود دارد.

معرفی پلتفرم SnapMagic Copilot

snapmagic copilot

نتیجه تلاش‌های این شرکت، راه‌اندازی پلتفرم SnapMagic Copilot است، این پلتفرم یک ابزار جدید برای انجام اتوماتیک بیش‌تر مراحل در طراحی قطعات و مدارهای الکترونیکی است که از جمله این موارد شامل طراحی اتوماتیک مدارهای رایج، به‌کارگیری هوش مصنوعی در استفاده از ابزار طراحی PCB، معرفی قطعات موردنیاز پروژه طبق قیمت‌های آن‌ها، میزان مصرف برق آن‌ها و اطلاع از موجودی تأمین‌کننده و… می‌باشد.

اما، ابزارهای هوش مصنوعی مانند Chat-GPT یک ایراد بزرگ دارند و آن هم غیرواقعی بودن بسیاری از اطلاعات و پیشنهادات آن‌ها است. البته بیکر دراین‌خصوص می‌گوید که این شرکت با “ساخت یک ابزار هوش مصنوعی که بر پایه واقعیت و اصول یک مدار الکترونیکی واقعی است” از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کند.

مزیت‌های SnapMagic

شرکت SnapEDA به دنبال رقابت با هیچ ابزار طراحی ایی نیست. همچنین، استفاده از قابلیت‌های آن، برای تمامی افراد، رایگان است. در کل، هدف SnapMagic این است که یک تأثیر مثبت در فضای 1.3 تریلیون دلاری قطعات الکترونیکی داشته باشد و همچنین، موجب شود مهندسان الکترونیک به یک سری قطعات خاص در این حوزه، دسترسی پیدا کنند. بر اساس آمار منتشر شده از این شرکت، بیش از 55 درصد از افراد در نهایت، محصولی که پلتفرم آن‌ها پیشنهاد می‌دهند را خریداری می‌کنند.

در حال حاضر، SnapMagic Copilot در نسخه private beta موجود است، اما این شرکت قصد دارد آن را در ابزارهای طراحی PCB Autodesk Fusion و Altium در طی سه تا شش ماه آینده به بازار عرضه کند.

همچنین، در حال حاضر، SnapMagic دارای 25 کارمند است و این شرکت قصد دارد در طی 12 ماه آینده حداقل 10 نفر دیگر را نیز استخدام کند.

منبع:‌ TechCrunch

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

2 دیدگاه در “AI copilot ابزار جدید SnapEDA برای طراحی برد با هوش مصنوعی

  1. Avatar for سینا سینا گفت:

    خیلی خوب
    سپاس فراوان سیسوگ دمت گرم
    این سایت بشدت برای جامعه الکترونیک نیازه و اادما رو بروز نگه میدار
    من خودم کاربر این سایت هستم و فوت پرینت دانلود می کردم و الان از قابلیت تازه سایت با خبر شدم
    سیسوگ هم باید به AI✨ مجهز بشه😉✨

    1. Avatar for Shadow Shadow گفت:

      ممنون از انرژی خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *