دانلود نرم افزار - Download

دانلود درایور cp2102 + آموزش نصب برای ویندوز و مک

دانلود درایور cp2102

 

مراحل نصب درایور cp2102 روی سیستم‌عامل ویندوز

 

ابتدا سخت‌افزار خود را که دارای مبدل USB به سریال CP2102 است، به سیستم خود متصل کنید. همان‌طور که در شکل زیر نشان‌داده‌شده است در قسمت device manager گزینه “CP2102 USB to UART Bridge Controller” وجود دارد که به این معنی است که سیستم شما سخت افزار را شناسایی کرده است، اما به علامت ! توجه کنید؛ این علامت نشان می‌دهد که درایورهای cp2102 نصب نشده‌اند.

تسک منیجر قبل از نصب درایور cp2102

 

دانلود درایور CP2102 برای ویندوز

اکنون “CP210x_Windows_Drivers” را از حالت فشرده خارج کنید و در آن برنامه‌هایی با نام‌های “CP210xVCPInstaller_x64” و “CP210xVCPInstaller_x86” را پیدا کنید. اگر سیستم شما 64 بیتی است، برنامه “CP210xVCPInstaller_x64.exe” و اگر 32 بیتی باشد، برنامه “CP210xVCPInstaller_x86” را اجرا کنید.

 

پوشه اکسترکت شده فایل دانلودی

 

هنگامی که برنامه را اجرا می‌کنید، صفحه خوش آمد گویی به شما نشان داده می‌شود؛ سپس باید روی گزینه ” Next” کلیک کنید. پس از آن، صفحه license Agreement روی صفحه می‌آید و شما باید گزینه “I agree” و سپس گزینه ” Next” را انتخاب نمایید.

 

پنجره اول نصب درایور

صفحه پذیرفتن شرایط نرم افزار

اکنون درایورهای CP2102 شروع به نصب‌شدن می‌کنند و در عرض چند ثانیه نصب آن‌ها کامل می‌شود.

مراحل نصب درایور CP2102

 

اتمام نصب مراحل نصب درایور CP2102

 

پس از نصب، نشان داده می‌شود که درایور با موفقیت نصب شده است. حالا دوباره به قسمت Device Manager برگردید و در آنجا خواهید دید که درایور با موفقیت نصب شده است و یک پورت com اضافه شده است. در شکل زیر می‌بینید که “com4” برای آی سی cp2102 اضافه شده است.

تسک منیجر پس از نصب درایور CP2102

در شکل بالا مشاهده می‌کنید که پورت شماره 4 به این آی سی اضافه شده است. همچنین، اگر بخواهید، می توانید شماره پورت COM مجازی (virtual com port number) را از قسمت Device Manager تغییر دهید.

مراحل نصب درایور cp2102 روی سیستم‌عامل Mac OS

دانلود درایور CP2102 برای مک

برای نصب درایور CP2102 روی کامپیوتر یا لپ‌تاپی که دارای سیستم‌عامل Mac OS  است. ابتدا باید درایورهای CP210x USB to UART Bridge VCP را از لینک بالا دانلود و طبق آموزش ویندوز مرحله به مرحله آن را نصب کنید.

علاوه بر این، درایورهای قدیمی‌تری نیز وجود دارد که برخی کاربران از آن‌ها در Macهای مبتنی بر PowerPC و اینتل با سیستم‌عامل OS X نسخه 10.3.9 یا نسخه های جدیدتر Mac OS استفاده می کنند، اما احتمالاً این درایورها در نسخه 10.7 یا نسخه های جدیدتر این سیتسم عامل کار نخواهند کرد.

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *