دانلود نرم افزار - Download

دانلود کتابخانه ماژول های نمایشگرهای OLED با چیپ SH1106

دانلود کتابخانه ماژول های نمایشگرهای OLED با چیپ SH1106

ماژول های نمایشگر OLED مستطیلی با چیپ SH1106 اغلب دارای یک صفحه‌نمایش با ابعاد 128×64 پیکسل می‌باشند. این نمایشگرهای OLED، تک‌رنگ هستند که به هر پیکسل اجازه می‌دهند روشن یا خاموش شود. ازآنجایی‌که صفحه‌نمایش ها از تکنولوژی OLED استفاده می کنند، در مقایسه با یک صفحه‌نمایش LCD استاندارد، انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند. همچنین، این نمایشگرها برای کار با دستگاه‌های امبدد کوچک مانند آردوینو، مفید است. این نمایشگر ها یکی از بهترین نمایشگر ها برای پروژه های آردوینو می باشند.

آموزش آردوینو از مقدماتی تا پیشرفته کاملا رایگان

این نمایشگر های OLED از آی سی درایور SH1106 استفاده می‌کند که یک کتابخانه استاندارد پشتیبانی شده در آردوینو دارد. این مسئله به کنترل راحت‌تر آردوینو برای کشیدن و نوشتن روی صفحه‌نمایش، کمک می‌کند.

اندازه تقریبی این ماژول 27 × 27 میلی متر است که به اندازه کافی کوچک هست که فوت پرینت دستگاه را کم نگه دارد.

مزیت نهایی این نمایشگر ها این است که به‌راحتی می‌توان از آن در میکروکنترلرهای مختلف استفاده کرد؛ زیرا این دستگاه از ورودی‌های برق 3.3 و 5 ولتی پشتیبانی می کند که این دو سطح ولتاژ، متداول ترین سطح ولتاژهای برق در بین آی سی ها هستند.

اما برای استفاده از این نمایشگر ها حتما باید درایور مربوط به آن را دانلود نمایید. در پایان لینک دانلود این کتابخانه برای آردوینو را می توانید از سیسوگ دانلود نمایید.

لینک دانلود کتابخانه SH1106 برای آردوینو

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *