بلاگ خبری سیسوگ

معرفی یک شارژر سریع DC برای خودرو های برقی در نمایشگاه Embedded World 2024

معرفی یک شارژر سریع DC در نمایشگاه Embedded World 2024

شرکت eInfochips در نمایشگاه امسال Embedded World یک شارژر سریع هوشمند DC (DCFC) معرفی کرد که قابلیت اتصال به شبکه‌ها و فناوری‌های جدید را دارد.

طراحی و ساخت شارژرهای خودروهای الکتریکی، به ویژه شارژرهای سریع DC برای تولیدکنندگان این تجهیزات به دلایل مختلفی از جمله موارد زیر بسیار چالش‌برانگیز است:

  • کمبود تجربه قبلی در طراحی شارژرهای با توان بالا: بسیاری از تولیدکنندگان این تجهیزات تجربه کافی در طراحی سیستم‌های با توان بالا ندارند.
  • ایمنی عملکردی: یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در طراحی شارژرهای سریع مد نظر قرار بگیرد، تضمین ایمنی و عملکرد صحیح این شارژرها تحت شرایط مختلف است.
  • ضوابط سخت‌گیرانه: قوانین سخت‌گیرانه‌ای که در حوزه تولید شارژرهای خودروهای الکتریکی وجود دارد، نیازمند رعایت دقیق استانداردها و الزامات قانونی است.
  • قابلیت اطمینان: شارژرهای سریع DC باید آن‌قدر قابل اطمینان باشند تا بتوانند به طور مستمر و بدون خرابی کار کنند.

برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد صنعت و کمک به تسریع فرآیند ساخت شارژرهای سریع DC، شرکت eInfochips و واحدی در شرکت Arrow (High Power Center of Excellence) با همکاری هم یک شارژر سریع DC هوشمند که قابلیت اتصال بیسیم را هم دارد، طراحی و معرفی کرده‌اند.

این DCFC یک شارژر سریع جمع‌وجور و در عین حال قدرتمند است که با استفاده از آخرین فناوری‌های صنعت، استانداردهای باز و پروتکل‌های ایمنی ساخته شده است. این شارژر از استانداردهای شارژ مانند CCS1 و CCS2 پشتیبانی می‌کند و دارای توان خروجی تا 30 کیلووات و جریان 60 آمپر است. این ویژگی‌ها، آن را به یک گزینه ایده‌آل برای کاربرد در خودروهای الکتریکی و مکان‌های تجاری و عمومی کوچک تا متوسط تبدیل می‌کند.

شارژر سریع DC (DCFC) بر مبنای پروتکل OCPP نسخه 1.6 برای سازگاری با نرم‌افزار مدیریت شارژ (CMS)، استاندارد ISO15118 برای پشتیبانی از شارژ دوطرفه، صفحه نمایش HMI بزرگ برای سهولت در استفاده و گزینه‌های اتصال مختلف مانند Wi-Fi، RFID/NFC و اترنت گیگابیتی طراحی شده است.

معرفی یک شارژر سریع DC در نمایشگاه Embedded World 2024

 

بلوک‌های تشکیل‌دهنده شارژر سریع DC شامل یک ماژول توان، یک واحد کنترل SECC (واحد کنترل تجهیزات شارژ) و یک سیستم مدیریت از راه دور است. این شارژر توسط یک میکروکنترلر 32 بیتی هوشمند تغذیه می‌شود. ماژول توان به صورت مدولار طراحی شده و به همین دلیل در برابر ولتاژ و جریان بیش از حد ورودی و خروجی از شارژر محافظت می‌کند.

واحد کنترل تجهیزات شارژ (SECC) به عنوان واسط بین شارژر و خودرو عمل می‌کند و مدیریت فرآیند شارژ را انجام می‌دهد. این واحد از ارتباطات سیمی/ بی‌سیم در خودروهای الکتریکی (EV) و اپراتور ایستگاه شارژ (CPOs) جهت نظارت و مدیریت عملیات شارژ پشتیبانی می‌کند. واحد SECC شارژر سریع DC شرکت eInfochips دارای صفحه نمایش HMI بزرگ، چراغ‌های LED و اسپیکر، پروتکل OCPP برای شارژ هوشمند و استاندارد ISO15118 برای ارتباط خودرو با شبکه (Vehicle-to-Grid) است.

شارژر سریع DCFC از شرکت eInfochips را به راحتی می‌توان از طریق پلتفرم eInfochips Conxero EV از راه دور مدیریت کرد. Conxero EV یک پلتفرم غیر ابری است که با استفاده از آن می‌توان از سرویس‌های مختلف ابری استفاده کرد. این پلتفرم امکان مدیریت شارژر و کنترل از راه دور شارژرها را در فضای وب و یک اپلیکیشن هوشمند فراهم می‌کند. به کمک این پلتفرم همچنین کاربران می‌توانند عملیات شارژ خودروهای الکتریکی را از هر کجا، از راه دور و از طریق رابط وب یا اپلیکیشن موبایل مدیریت کنند.

DCFC در واقع یک پلتفرم شتاب‌دهنده است که به تولیدکنندگان کمک می‌کند طراحی سریع‌تری داشته باشند و به این صورت در هزینه‌ها و زمان صرفه‌جویی می‌شود. این پلتفرم تمام نیازهای مربوط به شارژر خودروهای الکتریکی را پوشش می‌دهد، به طوری که مشتریان می‌توانند تمام نیازهای خود را یک جا رفع کنند. از این پلتفرم می‌توان برای مدیریت و نظارت بر فرآیند شارژ خودروهای الکتریکی استفاده کرد. به طور کلی این پلتفرم به مشتریان کمک می‌کند تا به سرعت و با کارایی بالا محصولات خود را تولید و به بازار عرضه کنند.

منبع : embedded

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *